Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek kel 2011: 5x PP

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweek kel 2011: 5x PP

Korting op 420shop
    Hallo Medekweekers,

Eindelijk kunnen we weer met onze hobby beginnen.
    Ik ben vorige week begonnen met stekjes 5x pp dit omdat ik denk dat zaadjes ontkiemen een hoop gedoe is en je dan ook niet weet of je een man of een vrouw in huis hebt.

Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik een hoop fouten gemaakt en heb een hele hoop tips uit dit forum gehaald en goede reacties gekregen op mijn vragen die ik gesteld had.

Maar nu to the point ik heb dus 5x pp geplant in potgrond pp terramix bio extra en geef ze een beetje water met Rhizotonic (wortelstimulator) en wanneer de wortels erdoor komen plant ik ze over in speciekuipen 60 liter. Maar nu komt mijn vraag ik heb nu paarse stengels geconstateerd bij de plantjes en dat had ik vorig jaar ook maar dan in een veel later stadium en werd er tegen mij gezegd dat het zou kunnen liggen aan overvoeding of stress nou lijkt het mijn niet dat het komt door overvoeding want dat krijgen ze nog niet dus zou het stress moeten zijn. Heeft iemand misschien tips hierover??

Op het moment staan de plantjes in de schuur omdat het hier te hard waait. Hier onder een paar foto's.

2011 001.jpg2011 003.jpg2011 007.jpg2011 008.jpg2011 006.jpg2011 005.jpg2011 009.jpg2011 004.jpg2011 002.jpg
    Last edited by kel; 19 June 2011, 18:20.

Re: Kweek kel 2011

awwww wat een schatjes!
    probeer is een boterhamzakje of een doorzichte vuilniszak over je planten te zetten. Dit zullen ze heel fijn vinden !
    op deze manier kan de plant meer vocht opnemen en helemaal met stekjes is dat toch wel essentieel belang
    ik denk wel dat jij je plantjes beter beschermd buiten kunt zetten ipv binnen.
    De wind zal er ook voor zorgen dat je stam sterker zal worden
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

de paarse stengels kunnen ook door de kou komen 'snachts of door stress van het stekken.. ik zou me er iig niet te druk over maken!

en zoals mito al zecht.. beter buiten zetten met een zak erover..
      tenzij je perse met lamp wilt voorgroeien

zien er goed uit!
      sigpic

Comment

Comment

dus in de pot 3 of 4 stokjes steken en daarover een boterham zak o.i.d. met een aantal gaatjes erin
          sigpic

Comment

Vandaag toch maar overgepot naar een speciekuip en geluisterd naar Joekie en Mito om er een zak om heen te doen
            Nu maar afwachten wat het weer doet en kijken of het resultaat oplevert
            Hier onder nog maar een foto met een zak er overheen.

2011 006.jpg2011 002.jpg2011 004.jpg2011 003.jpg

Comment

kijk daar gebruik ik wikkelfolie voor die laat heel veel zonlicht door
              gr Abel

Comment

DSC00205.jpg
                kijk hier een foto

Comment

Ja dat kan idd ook maar ik heb vijf keer 60 liter bakken staan dus moet ik me halve tuin afzetten en even naar de c1000 voor folie

Comment

condoompjes om plantjes pfff
                    Geen glijmiddel er op gesmeerd toch? Daar houden pp-jes niet van.

Comment

Ziet er goed uit Kel, zullen ze fijn vinden
                      sigpic

Comment

Hey beste Grower'sHier ben ik even terug met een verslagje.
                        Ik heb gedaan wat Mito en Joekie gezegd hebben en er zakken er overheen gedaan en ja hoor na een week schieten ze echt al de lucht in. Ik vind dat ze er gezonder uit zien voller en groener. Op het moment geef ik nog steeds Rhizotonic en cannazym en de paarse stengels verdwijnen ook langzaam. Hier onder staan een paar foto’s. Als jullie nog wat tips hebben hoor ik ze graag.
                        09-05-11 001.jpg09-05-11 002.jpg09-05-11 004.jpg09-05-11 005.jpg09-05-11 003.jpg

Comment

nou gaat zeker lekker zo,
                          ga zo door!
                          sigpic

Comment

thnx dat was ik wel van plan Joekie

Comment

zien er mooi uit !
                              k zal af en toe eens langkomen