Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek kel 2011: 5x PP

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweek kel 2011

Hallo allemaal hier ben ik weer even met een kleine update van me vrouwtjes.
    Na een week zijn ze al weer wat gegroeid alleen een beetje jammer van het weer op het moment.

Ps. die plankjes met wieltjes (hondjes) zijn erg makkelijk om de planten te verplaatsen naar de zon toe en de schuur in.

16-05-2011 007.jpg16-05-2011 010.jpg16-05-2011 011.jpg16-05-2011 008.jpg16-05-2011 009.jpg16-05-2011 006.jpg

Comment

Heey Medekweekers,
      Hier weer even een update van de vrouwtjes ze zijn nu drie weken ouder dan mijn vorige update.
      Om het moment maken de dames het goed gisteren ondekte ik dat een van de vrouwtjes bezoek had gehad van een zwart rupsje dus heb ik ze gisteren ingespoten met bugkyll.
      Nu zijn ze weer diertjes vrij. Maar toch heb ik nog even een vraagje. De boompjes worden groter en nu is de onderkant bedekt met blaadjes kan ik die weg knippen zodat er wat meer zonlicht bij kan komen?
      Hoop wat tips van jullie te krijgen.

vrouwtjes 09-06-2011 005.jpgvrouwtjes 09-06-2011 001.jpgvrouwtjes 09-06-2011 015.jpgvrouwtjes 09-06-2011 014.jpgvrouwtjes 09-06-2011 010.jpgvrouwtjes 09-06-2011 003.jpg
      vrouwtjes 09-06-2011 013.jpgvrouwtjes 09-06-2011 006.jpgvrouwtjes 09-06-2011 007.jpgvrouwtjes 09-06-2011 004.jpgvrouwtjes 09-06-2011 009.jpgvrouwtjes 09-06-2011 011.jpgvrouwtjes 09-06-2011 012.jpg
      Last edited by kel; 9 June 2011, 21:15.

Comment

Staan er mooi bij! en trouwens leuk idee van die wieltjes!
        Misschien suppercropping?

Vrede

Comment

Niet direct beginnen met spuiten van spul als je geen directe insectenplaag hebt en niet knippen aan je plant.
          Knippen doe je als ie klaar is.....

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
            Vale--- Dit is niet de eerste keer er zitten allemaal gaten in me bladeren en er zat bladluis op dus vandaar dat ik dacht ik ren naar de crowshop en zeg dat ik beesten heb toen kreeg ik dat mee.
            Maar knippen zal ik voorlopig nog niet doen dan weer wat geleerd thnx!!!
            Last edited by kel; 19 June 2011, 18:42.

Comment

Gaten in je bladeren komen meestal van wantsen, maar buiten is het lastig om insecten te controleren met middeltjes (tenminste mijn mening...)
              Maar in elk geval een beestenvrije kweek eerst maar weer

Comment

Hallo hier ben ik weer even met een kleine update.
                Het is nu een week geleden sinds mijn vorige update en het weer hier is niet echt geweldig geweest maar ondanks dat zijn ze toch weer een stuk gegroeit.
                Ik heb gelijk een vraagje mijn hond (Mechelse herder)vind het nog al grappig om aan de bladeren en aan de takken te trekken. Ik kom vandaag thuis zie ik dat die een hele tak uit een stam heeft gerukt ongeveer 40a50 cm lang. Ik vraag me nu af of dat kwaad kan? Het voordeel wel weer was dat die hond ervan goed over zijn nek is gegaan(dat zal hem leren)De stam heeft best wel beschadeging opgelopen moet ik hier nog iets aan doen of het zo laten?jointje 005.jpg

Alle tips en trucs zijn welkom. (De hond krijg een muilkorf om ) Hieronder nog een paar fotootjes van de dames.

jointje 006.jpgjointje 007.jpgjointje 008.jpgjointje 009.jpgjointje 013.jpgjointje 014.jpg
                Last edited by kel; 18 June 2011, 20:55.

Comment

Hallo Kel.
                  ten eerste moet ik zeggen dat je hele mooie PP'tjes heb ,dat gaat allemaal goed komen.
                  ten 2e die dolly's onder je bakken doe je geweldig,ik zat daar ook aan te denken,heb alleen geen dolly's helaas dus zal zelf wat moeten fabriceren.
                  3e de beschadigde stam die zou je een beetje kunnen harsen,maar in principe heelt dat vanzelf,er is alleen meer kans op stam rot of iets dergelijks(maar dat zal wel meevallen denk ik).
                  4e leuk he die Mechelaars de mijne had ze na 2 weken groei uit de pot getrokken en was ermee aan de haal gegaan,hier heb ik haar flink op dr lazer voor gegeven waarna ze het de volgende dag nog eens deed met als gevolg nog een keer flink op dr lazer,en nu laat ze iig me kweek met rust.(ze pakt de rest van de tuin daarin tegen wel weer aan maar ja me kweek is voorlopig safe ).
                  je bent iig goed bezig en het ziet er allemaal top uit respect
                  aangezien ik ook PP heb staan ga ik jouw ook even volgen en kan ik van jouw verslag ook weer leren en dingen vergelijken.
                  Keep up the good work!
                  Suckses

greetzz

Comment

@Kris: zo'n trolley maak je zelf voor een paar euris.
                    Bij de Action koop je de wieltjes voor een pakweg 90 eurocent per stuk, het plaatwerk haal je uit een bouwcontainer... tenminste zo heb ik het gedaan.
                    Resultaat een trolley voor nog geen €4,-

Last edited by ceBep; 19 June 2011, 11:07.

Comment

Zo jij hebt echt mooie volle planten! Ik ben jaloers.

Comment

@vale Whaha Zo heb ik het precies gedaan bij de action zwenkwieltjes gehaald voor 1.15 per stuk en het plaatwerk idd uit de bak gevist.

@lelijkerd Bedankt voor je reactie ik zal die van jou ook even volgen.

@Krischronic Dit was ook niet de eerste keer normaal deed die het wanneer het kleine stekjes waren en dacht dit keer dat die stomme hond er wel vanaf zou blijven maar helaas. Bedankt voor je reacties ik zal jou ook volgen.

Comment

Wordt een hondenhok bouwen man!

Comment

Re: Kweek kel 2011: 5x PP

Zie er mooi uit kel.
                            Ik wou dat die van mij er ook zo aan toe waren.

Comment

Goede avond,

Zo hier ben ik weer even met een update van de meisjes. Ik moet zeggen dat het na de omstandigheden die de dames gehad hebben (het afvreten van de blaadjes en takken door me leuke hond) ze het erg goed doen na mijn idee. Ze zijn erg mooi van kleur ondanks alle regen die ze de afgelopen dagen op hun kop hebben gehad maar volgens mij vinden ze dat niet zo erg sterker nog ze lijken het zelfs heerlijk te vinden en groeien doen ze als kool. Ik heb ze ook door de regen twee keer helemaal droog laten trekken en ze pas water gegeven tot ze er om gingen vragen. Hier onder nog een paar foto's en tips zijn altijd welkom.

Gr. Kel

leeg 001.jpgleeg 002.jpgleeg 003.jpgleeg 004.jpgleeg 005.jpgleeg 006.jpgleeg 007.jpgleeg 009.jpgleeg 011.jpg

Comment

Comment

Bezig...
                                X