Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ziet er echt goed uit
mooi vol ook .
Maar zie dat je ze nog niet getopt heb,ga je dit nog wel doen?
Ik heb ze zelf laatst wel getopt en tel nu 5 of meer hoofdtoppen per plant .
En de andere takken en eigenlijk de hele plant gaat opleven en sneller groeien ed,vet goed hehe.
Goed bezig iig
Suckses
@ Kris nee dit jaar ga ik ze niet toppen ik wil eens kijken wat ze gaan doen zonder te toppen voorgaande jaren heb ik het wel gedaan maar nog nooit een kweek gehad zonder te toppen.
ik begrijp het.
Ik heb 1 Haze die ik ongetopt laat.
Maar ik lees zoveel over dat de kans op toprot best aanzienlijk is met ons klimaat,vooral omdat de hoofdtop zo vol word.
Nou ja,we zullen wel zien toch.
Suckses iig
dat gaan echt enorme bomen worden in 60L bakken
die van mij moeten het echt in 25 L bakkies doen haha .. suc6 and keep it up..
en ik zou een muilkorf kopen voor je hond
een muilkorf omdoen bij een mechelse herder???
zodra ik iets om dr snuit doe word ik helemaal gek lol en zij ook haha.
En doe dat zo en zo niet,mechelaars zijn heel goed lerend en als je die op de goede manier corrigeerd leren ze het wel af.
@ Kel
Net even je eerdere verslagen doorgelezen.
En ik moet zeggen ik was onder indruk
Wow hele mooie Boompjes .
Hoop dat je dit jaar wat problemen bespaard blijft iig.
Alleen wel jammer dat ik je eind verslag en oogst verslag niet heb kunnen zien en lezen,hoop dat je dit jaar tot na het drogen van je oogst doorgaat met je verslag.
Uiteindelijk is dat het mooiste gedeelte toch?
kijk al weer uit naar je volgende update
Suckses
Je heb idd gelijk als je een muilkorf om zou willen doen dan vinden ze dat echt niet leuk heb ooit een Gentle Leader gekocht ( bek bandje ) tegen het trekken omdat ie me vrouw over straat trekt maar dat was ook niet echt een succes omdat ie er alles aan doet om het eraf te krijgen een keer goed op ze donder geven is genoeg het zijn slimme honden.
Maar goed ff over 2009 waarom ik geen oogst heb kunnen laten zien is omdat net voor me plantjes klaar waren en ze moesten nog maar twee weken zijn ze uit me tuin gejat ik kwam s’morgens beneden en zag dat de hond over ze nek was gegaan en had gescheten in huis en dat doet ie anders nooit maar even later ontdekte ik waarom die had gescheten ze hadden me planten gejat en me hond gedrogeerd ze hebben iets door me boven raampje naar binnen gegooid de klootzakken want anders was hij wel uit z’n dak gegaan gelukkig voor hun heeft hij daar nooit iets aan over gehouden kijk dat ze planten jatten is tot daar aan toe maar een hond iets aan doen kan je echt niet maken maar ik heb de klootzak gepakt en ik kan je verzekeren die komt nooit meer in me tuin hij weet nu wat er dan gebeurt en de hond vond het weder zien van de dader ook erg leuk.
Dus dat is mijn verklaring waarom er geen foto’s meer kwamen van de oogst uit 2009.
En waarom ik niks meer in 2010 geplaatst heb was omdat mijn schoonvader toen is overleden net voor dat de planten klaar waren had er dus ff geen zin meer in.
Hier ben ik weer even met een korte update. De vrouwtjes maken het erg goed na mijn idee alleen zitten er de laatste paar dagen kleine spinnetjes met een mini webje tussen de blaadjes en er lopen iets grotere spinnen over de bodem iemand enig idee hoe ik ze weg krijg?
Hier nog een paar foto's van de dames de grootste is op het moment 124cm en de kleinste 110cm dus groeien aardig denk ik.
Als het spinnen zijn, laat je zo toch gewoon zitten... je weet wat die vreten
Voor de rest heb ik geen tips, want jij en je dames redden zich prima!
Leuke waakhond....
Leef je nog?
idd je mechelaar ziet er uit als die van mij ,maar die van jouw is al wat ouder zeker?.
Die van mij is net 1 geworden in mei.
maar even een vraagje hoe meet jij je planten op?.
Vanaf de bodem van de pot of vanaf de grond?
Die van mij zijn aanzienlijk kleiner.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik ze getopt heb anders waren ze ook een stuk groter geweest.
we horen het wel weer.
Suckses
Hier eindelijk weer een update omdat het zonnetje weer schijnt.
De dames hebben helemaal geen last gehad van de regen de afgelopen dagen, maar dat wist ik eigenlijk al ik zet ze nooit binnen als het regent alleen als ze dik in de bloei staan wil ik ze binnen zetten
Ps. De grootste plant is nu 135cm en de kleinste 120cm en veel bezoek gehad van lieveheersbeestjes.
Comment