Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

    Korting op 420shop
    vorige week begonnen met de eerste kweek eerst 5 zaadjes geplant waarvan er 1 is opgekomen en 4 al ontkiemd zijn
    en gister heb ik er nog 5 geplant het gaat om het type SKUNK EN ZE ZIJN GEFEMINISEERD.

    HIER 1 FOTO VAN HET PLANTJE DAT AL IS OPGEKOMEN.



    in het vervolg zal ik een betere kamera gebruiken

    tips zijn welkom

    Foto0061.jpgFoto0059.jpg

    #2
    Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

    nou mijn eerste tip is behandel ze met liefde en kijk veel rond op dit forum!

    succes ermee!
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

      beste allemaal

      Help ! ik zit een beetje in de stress!
      ik heb een vraagje ik heb dus op 2/3 mei de eerste 5 zaadjes geplant en er is er tot nu toe nog maar 1 uitgekomen, moet ik me zorgen maken ? al deze zaadjes waren wel ontkiemd.
      ik vermoed zelf dat ze iets te veel water hebben gekregen en wellicht verzopen zijn maar ik vroeg me dus af of ze nog kunnen opkomen na +/- 10 dagen in de grond.
      verder hier nog wat foto's van de enige die is opgekomen. volgende keer gebruik ik echt een andere kamera.

      Foto0062.jpgFoto0065.jpgFoto0063.jpg

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

        Denk dat de zaadjes nog wel uitkomen, stop met water geven, grond moet niet te nat zijn.
        Luchtvochtigheid moet ook hoog zijn, misschien een doorschijnend plastic zakje over de pot (maak je een micro klimaat ?)

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

          Kans na 10 dagen is bijzonder klein. Hou ze in't oog, je weet nooit, maar ik zou er persoonlijk niet op hopen. Komt het nog, dan komt het nog, anders niet.
          Hoe diep heb je de zaadjes gestoken? Hoe lang waren de worteltjes bij het ontkiemen? Zijn de worteltjes niet gebroken bij het uitplanten?
          Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeurd zijn dat het echt gokken is. Zelfs bij de beste kwekers gaat er al eens iets mis.

          Grtz
          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

            beste dissi,

            1 centimeter onder de grond.
            en ze waren 1 centimeter ontkiemd,


            maar goed het advies van freubel had ik dus opgevolgd en toen kwamen er dus bij de eerste 5 vandaag 2 plantjes uit maar door het plasticje waar ik tevens gaatjes in had geprikt is 1 van de 2 plantjes zowat verkoolt, niet groen maar bruin. die ander was een heel klein beetje bruin maar komt er nog wel bovenop gok ik dus in het vervolg even alleen advies geven als je er echt verstand van hebt.

            binnenkort nieuwe foto's

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

              Oorspronkelijk geplaatst door maarten9411 View Post
              beste dissi,

              1 centimeter onder de grond.
              en ze waren 1 centimeter ontkiemd,


              maar goed het advies van freubel had ik dus opgevolgd en toen kwamen er dus bij de eerste 5 vandaag 2 plantjes uit maar door het plasticje waar ik tevens gaatjes in had geprikt is 1 van de 2 plantjes zowat verkoolt, niet groen maar bruin. die ander was een heel klein beetje bruin maar komt er nog wel bovenop gok ik dus in het vervolg even alleen advies geven als je er echt verstand van hebt.

              binnenkort nieuwe foto's
              Zoals in eerder bericht: het gaat om kansen. Je hebt een grote of een kleine kans. Ik spreek over de kans uit mijn ervaring, niet uit absoluut zekere kennis. Niemand heeft die zekere kennis. Iedereen doet uitspraken op basis van de ervaringen die hij/zij krijgt ten gevolge van zijn/haar kweekmethode. Deze verschilt bij iedereen. Bij elk fenomeen wat je tegenkomt kan je een weg kiezen, dat heeft niets te maken met 'er verstand van hebben'. Mocht het nooit om feeling, kansen, persoonlijke voorkeuren of gevoel aankomen, was er een stappenplan met een determineertabel, en werd dit forum totaal onnuttig. Gelukkig is onze hobby iets uitdagender, waardoor andere kwekers andere beslissingen maken, voor goede of slechte. Ik heb nergens gezegd dat ik per definitie gelijk heb.
              Tenslotte zeg ik dat er -zeer veel factoren- in kunnen meespelen, niet alleen die die jij vernoemd hebt. Tenslotte heb ik ook nergens gezegd dat je ze moet weggooien: een kans is een kans. Vandaar: hou ze in het oog.
              Als je met deze aanpak niet omkan laat ik het advies over aan mensen die dat wel kunnen. Ik steek mijn tijd dan liever aan mensen die dit soort tips wel wil.
              Deze bovenstaande tekst is niet bedoeld jou aan te vallen. Als ik mijn (schaarse!) tijd steek in helpen, wil ik ook dat de mensen die hulp willen. That's all.
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

                beste dissi,

                wat ik stuurde was niet een aanval naar jouw maar meer naar Freubel zie hier wat ik citeerde:
                maar goed het advies van freubel had ik dus opgevolgd,

                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

                  niet te veel en niet te weinig en tijd nemen. komt wel goed!
                  Ben je besodemieterd? Beneluxaflex, biceps, triceps. Hoe is het?

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek kweekverslag 2011 SKUNK

                    aangezien ik meerdere zaadjes heb gekocht van 2 andere soorten zal ik dit forum laten voor wat het is en zal ik een nieuwe starten waar deze plantjes ook te bezichtigen zijn.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...591#post195591
                    Last edited by maarten9411; 17 May 2011, 19:41.

                    Comment

                    Bezig...
                    X