Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xtreme's kaskweek 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Comment

Re: Xtreme's kaskweek 2011

De Big Devils zijn lang niet wat ze kunnen zijn: die hebben ruim een maand op de vensterbank gestaan: dus veel te weinig licht. Ik wil alleen voor me zelf vastleggen dat voorgroeien op de vensterbank minder oplevert dan op het juiste moment in de kas zaaien zonder voorgroei binnenshuis. De Cream Caramels zijn nog maar zaalingen. In het najaar ga ik er nog 2 laten groeien om ze te laten bestuiven door een Nadia-man.
      Last edited by Xtreme; 12 May 2011, 13:42.

Comment

Hallo Xtreme,

Man Man,jij hebt het pas lekker voor elkaar,maarja jij heb ook al wat ervaring he..
        Ik heb ook een kas gehaald,dat moest ik wel zo doen,omdat ik niet veel ruimte heb,vandaar.
        Die Cream Caramels,als dat lukt met het bestuiven,is er dan te praten over eventueel een paar zaadjes voor mij?

groeten

TheBull

Comment

Wat me opvalt bij de Cream Caramel dat die in vergelijking met de andere soortjes vrij lichte bladeren heeft, terwijl alle soorten in de zelfde grond staan. 't Is overigens goedkope cocos, waarvan ik brics bij de Action heb gekocht
          Last edited by Xtreme; 14 May 2011, 13:27.

Comment

Vandaag verkassen er 1 Automarie en 1 Big Devil naar een goede kennis. De trichomes beginnen licht amber te worden. Naar ik vermoed kan er over 3 weken geoogst worden.

Comment

vet hoor extreme ziet er netjes uit toppie kasje zelf gebouwd ?

kan je ook eens kijken op mijn topic met stekjes het 2011 in daar heb ik een vraagje gesteld met een foto

Comment

Vandaag gaan er 2 planten -weggegeven om ruimte te maken- verkassen naar een kennis, te weten 1 Automarie en 1 Big Devil. De trichomes beginnen enigszins amber te worden. Naar ik vermoed zullen de plantjes over 3 weken rijp zijn. Veel zal er niet van af komen: als het 10 gram droog per plant is, is mijn kennis "spekkoper". Echter, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken. De opbrengst van de nadien gezaaide Big Devils zal, naar ik vermoed, significant hoger zijn. Zie je overigens bij foto 2 het lichte blad bij de bloesem? Ik twijfelde of ik wat voeding zou geven in week 9 op cocobrics van de Action. Daarmee ben ik dus gelijk gestopt.
                Attached Files
                Last edited by Xtreme; 17 May 2011, 10:47.

Comment

ricoz3@vet hoor extreme ziet er netjes uit toppie kasje zelf gebouwd ?

Ja hoor, zelf gemaakt van afvalhout: In mijn voortuin heb ik boompalen gebruikt om leilindes te leiden. Nadat de vorm voltooid was heb ik de boompalen afgezaagd ter hoogte van het maaiveld en nadien "bekant". (=vierkant geschaafd). De folie ga ik volgend jaar vervangen, omdat die inmiddels 3 jaar oud en aan het "verduren" is. Dan monteer ik gelijk hydraulische raamuitzetters, omdat de kastemperatuur vrij vaak meer dan 35 graden wordt.
                  Last edited by Xtreme; 17 May 2011, 16:58.

Comment

Welke op de fotos is de BD?.
                    ben gewoon benieuwd hoor want ik probeer uit te vinden hoe verschillende soorten er uit zien(blad en structuur e.d.) in verschillende stadia,liefst vroeg en is om de soort te herkennen.

Comment

De achterste is de Automaria, de drie anderen zijn de Big Devils.

Comment

ziet er netjes uit mooie kas ook, jammer dat de autoflowers zo weinig opbrengen
                        sigpic

Comment

De Nadia's, de Danish Gold en de White Widows zullen voor de "winterbuffer" moeten zorgen: in mijn eigen woning kweek ik niet binnenshuis.

Comment

Hier wat recente foto's. De Automaria alsmede 1 Big Devil heb ik reeds weggegeven. Van de 2 overgebleven Big Devils mag er ook 1 naar een kennis: die wordt zo dadelijk opgehaald. De pas ontkiemde plantjes zijn in werkelijkheid niet zo geel als op de foto's. Dat komt door de gekleurde folie van de kas. Doordat de temperatuur in de kas bij zonnig weer zo'n 40 graden wordt zijn de lobblaadjes van de pas ontkiemde plantjes wel vergeeld. Daarom ga ik binnenkort de automatische raamuitzetters monteren. Ook de slakken hebben mijn kas inmiddels weten te vinden en 1 Danish Gold opgevreten en 1 Nadia aangevreten, vandaar de blauwe slakkenkorrels. De 4 Cream Caramel Auto's zijn verhuisd naar een grotere pot een achterblijver heb ik weggegooid. De voorraad pas ontkiemde planten bestaat uit: 7 Big Devils, 5 Automazars, 7 Danish Gold, 2 White Widows en 6 Nadia's.
                            Attached Files
                            Last edited by Xtreme; 22 May 2011, 17:31.

Comment

Staan er mooi bij hoor.

groetjes Bella
                              God was never on your side..

Comment

Hallo Xtreme,

Ik ben benieuwd hoe hoog je bloeiende planten zijn,en weet jij misschien hoe hoog de mijne worden??
                                Ik heb 5 White Skunk staan....
                                Ziet er erg lekker uit bij jou...
                                Succes en veel mooi weer.

TheBull

Comment

Bezig...
                                X