Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Silver Haze Puur natuur! Volle grond kweek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x Silver Haze Puur natuur! Volle grond kweek.

Korting op 420shop
    10-5-2011 Zijkant, 3 weken.jpg10-5-2011 Bovenaf , 3 weken..jpg

Hoor graag wie er volgen en eventueel wat tips van buitenkwekers (puur natuur), want ik ben een beginnend kwekertje.

Groetjes Smoking!

Re: 4x Silver Haze Puur natuur! Volle grond kweek.

zien er goed uit,vanuit stek of zelf kweek?
    ik gebruik zelf all in bio mix als grond daar zit alles al in voor iig de eerste 3 a 4 weken daarna bijvoeding met bio grow voeding.
    ik ben zelf ook beginner en heb ook buiten kweek verslagje aangemaakt.
    good luck iig deze zomer ik ga je ook even volgen

Comment

Alles op een kaart zetten met uitsluitend haze is risico vol. Haze is pas eind oktober, vaker nog eind november rijp. Bij een nat najaar gaan ze ter ziele aan toprot. Het er bij zetten van wat vroeger bloeiende, schimmelresistente indica's en/of wat autoflowers is het overwegen waard.

Comment

Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Het ligt toch aan de lichturen wanneer ze gaan bloeien?
          & hoe kom je erbij dat we een slechte natte zomer krijgen ?

@ peter - verduisteren doormiddel van een zeil? wij hebben wel een afdak waar er wel 4 in passen, en kuipen heb ik ook wel.
          Iemand een aanrader voor het potgrond?

Groetjes!

Kleine update erbij van vanochtend.
          Andere foto's waren van gister
          11-5-2011 s'ochtends lekker in zon.jpg

Comment

Jo King,

Ja wat je zegt met dat zeil is mogelijk, maar wat als je temaken krijgt met stevige windvlagen? Wat makkelijker is ( naar mijn idee ) is om ze binnen te zetten bijv. in de garage. en dan het raam afplakken met folie, zo hoef je geen hele constructie te bouwen. het is dan wel een gesjouw met planten 2 keer daags, maar dat moet je er maar voor over hebben!

Qua medium is het nogal verschillend, zelf ben ik wel fan van plagron. eerst voorgroeien in zaai en stekgrond, vervolgens in de batmix zetten.

Grtz en succes
            Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Tenzij je -alleen of met behulp van anderen- bereid bent om je totale dagritme inclusief je sociale contacten gedurende zo'n 8 weken zodanig in te richten dat je in staat bent dagelijks je planten te verduisteren is dat een optie. Zelf zou ik daartoe geen kans zien.

Comment

wat je ook meschien kunt doen is in de volle grond enkel is dat voor een haze soortje nog al moeilijk omdat het lang in te bloei staat, maar je hebt minder gedoe, omdat je automatis al heel wat voeding in je grond hebt zitten, is trouwens meer bio dan al die producten er bij te gieten anders heb ik dit nog voor je als alternatief voor je (dure) gekochte middeltjes http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...36-Meststoffen

veel succes met je kweek, greetz excenium

Comment

oei oei...ik ken de silver haze, maar dan wel van indoor en zie dit niet goed komen...
                  Dat het een natte zomer zou zijn, daar zou ik me nog niet echt zorgen in maken want als de bloei eenmaal goed zal aanvangen is er van zomer al lang geen sprake meer. Eind november zonder verduisteren vind ik extreem euforisch voorgesteld.
                  Ik weet niet wat je doelstellingen zijn maar zou ze toch wat gaan bijsturen indien je erop rekent om hiermee een jaartje rond te komen. Don't shoot the piano-player...

Oorspronkelijk geplaatst door excenium View Post
                  is trouwens meer bio dan al die producten er bij te gieten anders heb ik dit nog voor je als alternatief voor je (dure) gekochte middeltjes http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...36-Meststoffen
                  Daar is het helaas al een beetje te laat voor vrees ik. Dient normaal toegepast te worden in het voorjaar wanneer het regent. De regen is nodig om de voedinsstoffen op te lossen en dient toch een goeie 2 maand op voorhand te gebeuren.

Oorspronkelijk geplaatst door Peterww View Post
                  Qua medium is het nogal verschillend, zelf ben ik wel fan van plagron. eerst voorgroeien in zaai en stekgrond, vervolgens in de batmix zetten.
                  Hou er altijd rekening mee dat batmix eigenlijk een BLOEImengsel is en dus bijgevolg te weinig N, Ca en Mg bevat. Zeker in het geval van echte haze die toch serieus de hoogte in zal/kan schieten. Naar mijn mening opteer je dus beter voor een GROEImengsel aangezien je plantjes nog heel lang niet zullen bloeien...

Grtz $iR
                  Last edited by SirSmokeAllot; 11 May 2011, 14:53.
                  sigpic

Comment

Hee mensen, bedankt voor de tips.
                    Ik weet alleen niet 100% zeker of dit silver haze is omdat ik de zaden niet heb gekocht.
                    Heb het gekregen in stekkies , er is een optie dat dit hele andere planten zijn.
                    Het is maar afwachten, ze zien er iniedergeval tot nu toe supergoed uit en ze groeien goed! ben ook van plan klein beetje groeimiddel te gebruiken.
                    Ik heb de planten nu verpot in een emmer en een laag grind onderin gelegt voor het water.

Wat me wel opvalt, de steeltjes krijgen een beetje paarse kleur, komt dit door stress?

Groetjes Smoking!

13-5-2011 (3).jpg13-5-2011 (4).jpg13-5-2011 (1).jpg13-5-2011 (2).jpg

Comment

zeer waarschijnlijk stress van het over potten.
                      ik heb dat ook een maat (ervaren kweker) van me zei dat het stress was van het over potten.
                      ze trekken langzaam bij,maar duurt wel even.
                      heb ook gehoord dat het niet eens verkeerd is dat ze een beetje gestresst zijn,dat het de begin groei uiteindelijk bevorderd,klopt dat ook?
                      iig Sucses
                      greetzz

Comment

Met stress dien je altijd uit je doppen te kijken. Indien de stresstoestand (te warm bvb) langer dan 2 weken aanhoudt is vorming van hermafrodieten mogelijk (duurt 2 weken om bananen aan te maken). Daarom ook dat de stress van het spoelen en dergelijke op het eind van de plant haar levensduur best niet langer wordt volgehouden dan 2 weken voor oogstdatum.
                        Paarse stelen (klikken voor link) hebben verscheidene oorzaken zoals bvb ook de koude nachten en het grote temperatuursverschil tussen dag en nacht. Ik persoonlijk vermoed bij paarse stelen een P blokkade omdat het transport mank loopt onder invloed van de te koele temperaturen.

@ King: met stekkies heb je misschien wel geluk want ik heb uit ervaring dat deze sneller gaan bloeien. Fingers crossed dus.

Grtz $iR
                        sigpic

Comment

Ik wil er eigenlijk kippenmest bijdoen omdat ik denk dat de plantjes te weinig voedingstoffen krijgen
                          kan dit doormiddel van het gwn boven op de aarde te leggen?
                          of paardenmest?

Groetjes SMoky, morgen nieuwe pics!

Comment

Kleine update 3 dagen later!

16-5-2011 (2).jpg16-5-2011 (4).jpg16-5-2011 (5).jpg16-5-2011 (3).jpg16-5-2011 (1).jpg

Volgens mij gaan ze redelijk hard, heb er niet echt verstand van maar ziet er wel redelijk uit volgens mij! ik zet ze nu binnen neer omdat het buiten erg regenachtig is en erg koud. iemand een idee wanneer groeimiddel gebruiken?

Groeten!

Comment

Ze staan er goed bij, ik weet niet voor aarde je gebruikt, maar als ik zo naar je planten kijken zittenze goed in de voeding, dus ik zou ff wachten met voeding geven. Heb zelf geen ervaring met paarde- en of kippemest, maar als j ze in de volle grond gaat zetten dan zou ik een zak kweek aarde kopen van plagron of zoiets en daar je plekkie mee vullen en dan je stekken erin zetten, de rest doet de natuur voor je.

Veel succes!!

Grtz

Comment

Bezig...
                              X