Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

    Korting op 420shop
    Hee mensen,

    Ik heb zojuist mijn 2 plantjes, de soort is onbekend en weet ook niet of het een mannetje of een vrouwtje wordt. Het is sowieso een buitensoort. Maar ik vind het leuk om een verslagje te maken zodat jullie het ook kunnen lezen, en uiteraard hoor ik ook graag tips.

    Het begin:
    SNV31866.jpg

    Grond bestaat uit normale potgrond gemengd met compost.
    Als het donker wordt zet ik ze binnen neer bij het raam, en overdag in de zon (in de tuin of op me balkon, waar de meeste zon is). Elke dag wil ik ze wat water geven en de grond ook even netjes aanvoelen. Binnenkort als ze wat groter zijn misschien voeden met paardenmest, of als ik rond die tijd geld heb wil ik eventueel een fles plagron aanschaffen.

    Dit is me eeste keer dus het is even afwachten wat het wordt, maar ik ben zeker bereid om er aandacht aan te besteden. Zoals ik al zei tips zijn welkom!

    Peace
    Last edited by Redeyes; 13 May 2011, 08:17.

    #2
    uploadfromtaptalk1305237561574.jpg
    uploadfromtaptalk1305237607549.jpg
    uploadfromtaptalk1305237756886.jpg

    Heb nog even een paar foto's geschoten omdat een miss niet duidelijk genoeg is. Ze staan nu vlak voor een raam waar sochtends de zon naar binnen schijnt op de plantjes, maar is het misschien verstandig om de plantjes voorlopig toch nog even binnen te houden? Zo ja waar is het het beste?

    -kleine update-
    De plantjes staan nu lekker achter in de tuin in de zon, foto's maak ik als er verandering is te zien
    Last edited by Redeyes; 13 May 2011, 08:10.

    Comment


      #3
      Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

      Lees maar is goed op het forum rond zou ik zeggen
      Laat je planten buiten staan inde zon en graag ze in tot de eerste blaadjes

      groetjes Bella
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

        ja idd en nu al vast zetten aan een steun stokje,is dat wel verstandig al? aangezien normaal de steel/stam sterker word als ie vrij opgroeid.
        met ingraven zal dat beter gaan net wat Belladonna zegt.
        Last edited by KrisChronic; 14 May 2011, 14:45.

        Comment


          #5
          Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

          Thnx, ja klopt heb ze ook niet te strak gezet aan het stokje anders knijpt ie um fijn, haha.
          Heb nog even twee foto's gemaakt om het topic een beetje up to date te houden:




          Het lijkt miss alsof de rechter wel te strak vast zit aan het stokje, maar dat is niet zo.
          De kleinste is nu trouwens 8cm en de grootste 14cm.

          Comment


            #6
            Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

            Geen touw of stok word je plant alleen slap van in graven tot de eerste bladeren dan maak hij meer wortel aan
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

              Thanks voor de tip, maar ik hou hem eerst even zo, wil er ook niet teveel mee in het begin gaan hatseflatsen..
              Dit gaat volgens mij prima zo

              Comment


                #8
                Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                Timbeeeeer!

                Comment


                  #9
                  Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                  Waar heb je het over?

                  Vanochtend om 8.00 de plantjes in de zon gezet, om ong. 15.00 water gegeven en heb ze net (17.15) weer op me kamer gezet. Van een plant hangen 2 van de 4 bladeren een beetje. Wat doe ik precies verkeerd? (zie foto). Tnx!


                  Comment


                    #10
                    Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                    je moet zo overpotten en tot de lobblaadjes in de grond doen
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                      Is miss ook wel verstandig ja maar dat doe ik liever niet, laat ze lekker staan zo.

                      Update:

                      Denk dat ik ze wat teveel water heb gegeven (algemene beginners fout dus, en dat blijkt haha) dus ze hangen nu een beetje.



                      Vallen ze nog te redden?

                      Comment


                        #12
                        Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                        Ze strekken zo omdat ze opzoek zijn naar bruikbaar licht.

                        Comment


                          #13
                          Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                          die zijn voor de prullemand da zijn mannekes

                          Comment


                            #14
                            Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                            Ok. Weer een kleine update :p
                            Heb ze even onder een TL lamp gezet (2 buizen op ong. 10cm) misschien dat ze dan nog wat beter gaan hangen.
                            Maar kan dat de hele nacht? en moet ik ze dan morgen weer buiten zetten? Of hoe kan ik dit het beste aanpakken?
                            Tnx in advance

                            Comment


                              #15
                              Re: RedEyes kweekverslagje (eerste keer, onbekende soort)

                              Buiten laten staan. Van binnen naar buiten geeft slappe planten met dunne stelen. Je wint er niks mee!!!
                              Zet ze buiten en laat de natuur zijn werk doen...dan heb je straks misschien een leuke oogst, want anders kun je naar de shop of niks roken.......

                              Comment

                              Bezig...
                              X