Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang Autoflower, eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Big Bang Autoflower, eerste kweek

Na een week is het tijd voor een update denk ik.

De Big Bang heeft een moeilijke start gekend door enkele beginnersfoutjes maar begint nu goed aan te trekken.
    Alle nieuwe bladeren zijn nu mooi groen, enkel de lobblaadjes hebben elk een bruin plekje gekregen maar dat kan geen kwaad vermoed ik. Ofwel?
    Ook staat de grond nu mooi droog en ben ik erg voorzichtig met water geven.

Big Bang:

Lobblaadje met bruine plek:

Dan de Super Skunk... die is spijtig genoeg komen te gaan vorige week donderdag. Ze stond buiten en haar tengere steeltje heeft het begeven onder de strakke wind.
    Ik vond het spijtig want die ging echt goed, maarja, het zij zo. Ik ben niet bij de pakken blijven zitten en heb onmiddellijk een nieuwe gezaaid en die kwam vrijdag al uit de grond tevoorschijn. Nu staat er ook een halve fles rond die haar beschermd tegen de wind en dat blijkt toch goed te werken.

Men maat heeft ondertussen ook een SS gezaaid en die gaan we dan guerilla uitzetten samen met de mijne en nog twee andere die nog moeten geplant worden.

Comment

Mogen dieper de grond in lijkt me

Vrede

Comment

Jep, tot de lodblaadjes in de grond zetten: dan vormt het steeltje om tot wortel.

Grtz,
        Dissi.
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

en paar gaatjes in die flessen maken zodat er wat tocht doorheen kan
          hoe meer je plantje beweegt in de wind hoe sterker en dikker het steeltje wordt, in het begin is het gewicht vanboven nog ni zo zwaar en kan hij beter heen en weer, eens ze wat dikker staan gaan ze sneller knakken...

Comment

De BB gaat nog steeds lekker, mooi groen en nu ze heeft nu ook vijfvingerige blaadjes.
            Alleen heb ik wel wat lichtgroene plekjes ontdekt en toen ik onder de bladeren keek, zag ik witte puntjes, bladluis blijkbaar.
            Ik heb dingen gelezen van groene zeep, spiritus en water maar dat vind ik toch maar vaag om op men plantje te spuiten. Iemand betere tips? Is zo spul van Bayer aan te raden of is dat niet gezond om te smoken/vaporizen? Lieveheersbeestjes zou het beste zijn maar ik weet echt niet waar ik die moet vinden.

Hier nog wat foto's.

Even in de veranda want het stormde/regende buiten.

De bladluizen:

Super Skunk, maakt zich op om over twee weken uitgezet te worden:

Last edited by lenni; 17 June 2011, 17:22.

Comment

Comment

Re: Big Bang Autoflower & Super Skunk, eerste kweek

De laatste foto, die close-up is zeker vrouwelijk de 2haartjes (pistels) groeien uit de calix ( onbevrucht vruchtbeginsel)

Comment

Die laatste foto heb ik van het net geplukt, maar zo'n haartjes heb ik wel op men bovenste internode.
                  Enkel heeft de internode eronder een soort bolletjes langs beide kanten maar kan niet goed zien of het een zaadzakje is of niet.
                  Al heeft het wel dezelfde vorm als het zakje op de foto waar het haartje uitgroeit, maar bij mij is er dus (nog) geen haartje.

Comment

naajs hoor, en growstar protector tegen de beesties!!

Comment

Last edited by lenni; 22 June 2011, 20:42.

Comment

Aan het weer kan je niets veranderen he. Maar je AF zou ik wel gewoon buiten zetten: de bladeren zijn al groot genoeg om het water weg van je pot te leiden, dan wordt je grond bijna niet nat. En van wat water gaan ze ook niet kapot. Het raam houdt wel 70% van het licht tegen en op zo'n donkere dagen kunnen ze alles gebruiken (AF's zeker).

Grtz
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

waarom staan ze binnen en niet buiten?
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Omdat het de laatste dagen hier nogal gestormd heeft en men eerste Super Skunk is zo geknakt en gestorven.
                            En ook omdat ik dacht dat (jonge) planten in een pot zeker niet te nat mochten staan. Of kunnen ze wel tegen (veel) regen?
                            Een echte serre heb ik niet tot mijn geschikking helaas maar de Super Skunks gaan binnen een paar weken guerilla.

Comment

Last edited by lenni; 27 June 2011, 15:08.

Comment

Er is weer wat gebeurd de laatste dagen. Gisteren ben ik nieuwe grond en potten gaan kopen voor mijn dames.
                                Het is een 45 liter geworden voor de Super Skunk, 20 liter voor de Big Bang autoflower en 10,5 liter voor de andere Super Skunk om vervolgens ook in een 45 liter terecht te komen.
                                De oudste Big Bang staat lekker in de bloei, het is een klein plantje maar dat komt door de pot die wat klein is, bij de volgende BB is dit dus zeker geen probleem.
                                Ik heb nu ook besloten dat ik alle planten toch thuis ga houden omdat ik ze dan beter kan verzorgen.

Foto's dan:

Super Skunk in 45 liter:

Big Bang, bladeren hangen wat, ik weet niet waarom

Super Skunk in 10,5 liter

Big Bang in 20 liter:

Comment

Bezig...
                                X