Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echte amateur !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

echte amateur !!!

Korting op 420shop
    hey mede liefhebbers

ik heb veel gelezen hier op het forum, vooral kweekverslagen en gezien dat het een hele handige tool is voor een goede opbrengst en geslaagde kweek vooral nu ik denk wat probleempjes te hebben

ik zal eerst wat vertellen over mn kweek en vervolgens mn probleempjes;

het gaat om een buitenkweek van 5 stekken van een onbekende soort binnengekomen in steenwol en ongeveer 10 cm groot, ze staan in speciekuipen 3 van 20 ltr en 2 plantjes in een 60 (?) ltr kuip.

de 20 ltr kuipen staan op batmix en de 60 ltr op bemeste tuinaarde, ze zijn binnengekomen en gepot op bevrijdingsdag vervolgens flink bewaterd met kraanwater daarna 3 dgn schaduw en niet te veel water daarna in de zon gezet.

de probleempjes zijn: blaadjes hangen, bladnecrose, rode stengels, rode nieuwe blaadjes, claw naar beneden, weinig tot geen groei.

ondernomen acties : kraanwater afgezuurd naar juiste ph met azijn, lichtjes bijgevoed op dag 7, van de grond afgehaald en op pallet gezet.

zelf denk ik dat ik de fout heb gemaakt om het kweekmedium te verwijderen kan ik dit nog goedmaken als dat zo is ????

Re: echte amateur !!!

130520111189.jpg020120081160.jpg130520111184.jpg

ff wat foto's van de plantjes, tips & tricks altijd welkom !!!

Comment

Je grond staat veel te nat.

Waarschijnlijk heb je met het planten in de speciekuipen wortelschade opgelopen.

Wanneer je 'overpot' moet je even geen water geven om zodoende de wortelgroei te stimuleren.

Comment

dus advies niet meer wateren tot ze echt dorst krijgen ?

Comment

160520111196.jpg160520111192.jpg

plantjes gaan nu toch wel wat beter, heb nu afgelopen vrijdag voor het laatst gewaterd de grond ziet er nog steeds nat uit maar er is een plensbui overheen gegaan.....ze staan nu onder de parasol

3 plantjes beginnen te groeien (foto 2) en 2 blijven achter (foto 1) "toevallig" de batmixplantjes gaan goed nu !!!

Comment

kijk daarom heb ik een framewerk van wikkelfolie gemaakt als het regent of hard waait zet ik het framewerk over de planten heen
            DSC00208.jpg
            dalijk als de stichting klaar is met mijn huis renoveren,gaat de speciekuip de grond in
            en met bamboestokken zet ik daar weer een nieuw framewerk omheen
            maar dit jaar wordt de zijkant heel veel open

Comment

ja dat is helemaal geen slecht idee zag ook al een ander topic "kaswiet vs buitenwiet" ofzo daar hebben ze het daar ook over met name voor de temperatuur.......mn meiden hebben volgens mij best koud

ik ben inmiddels achter de soort gekomen en dat is powerplant of pp, een sativa als ik me nie vergis..........

Comment

Mooie tentje gebouw hoor
                Maar waarom ga je heel die space kuip in de grond graven ?

Vind je tentjes SUPER
                God was never on your side..

Comment

rustig doorgaan let op het wateren komt goed
                  sigpic

Comment

anders moet ik mijn plant al op 1.30 meter gaan verduisteren ,de buurvrouw belt meteen de politie als ze wietplanten ziet

Comment

plantjes gaan stukken beter....ze zijn nu 20 dgn oud en maak me iig geen zorgen meer
                      230520111207.jpg 230520111211.jpg 230520111208.jpg

moet inmiddels wel aan insectenbestijding gaan doen....heb ze al geisoleerd van alle andere planten....iemand nog sugesties ???

Comment

Maak een tentje van horrengaas Clamboe
                        God was never on your side..

Comment

horrengaas......alleen voor snachts dan want dat houd toch aardig wat zonlicht tegen, wilde wel een kasje fabriceren voor als de dagen korter en natter worden

zat zelf meer te denken aan neemolie......iemand ervaring met andere producten ?

Comment

Insectenbestrijding??... vermeld dan ff welke insecten, elk insekt heeft een ander plan van aanpak.
                            Niet dat je bij een buitenkweek extreem veel tegen rondvliegende of sommige kruipende beesten kunt doen.
                            Zolang je maar last hebt van een paar insecten, kunnen ze geen directe schade aan je plant berokkenen en behoef je geen chemie toe te passen.

Comment

Plantjes gaan goed,de begin problemen die je had had ik ook,komt veel voor.
                              idd niet te te nat maken en 1x per maand even met een stuk beton ijzer de wortelen mishandel dmv 10 gaten rondom de plant los te woelen.(zeker nu je plantjes even te nat hebben gestaan)(compacte kleilaag)
                              Hierdoor krijgen je plantjes wat meer zuurstof in de grond wat de wortel groei ook zal bevorderen,je zal snel verschil merken in groei.
                              En voor de beestjes heb ik gisteren een heermoes mengsel gemaakt,ik zal wel laten weten of het werkt in mijn kweek verslag.(ben ook bezig met een brandnetel aftreksel,just in case).
                              heb luis en bladluis,tenminste gister 3 gevonden op 3 verschillende planten voor de rest zagen de planten er nog schoon uit,maar toch maar behandelen.
                              Ook heb ik een klein beetje knoflook poeder gestrooid op de grond.(en nee dit zal niet de smaak beinvloeden,de hoeveelheid is daarvoor te weinig en gebeurt op tijd waardoor de plant nog lekker doorgespoeld wordt met voedings water en gewoon water.
                              Last edited by KrisChronic; 27 May 2011, 08:49. Reden: edit

Comment

Bezig...
                              X