Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echte amateur !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: echte amateur !!!

Hey ron
    zo te zien gaat het lekker met de schatjes he
    Ik zou trouwens die stokjes niet zo in de bak laten staan,sate stokjes zijn erg onderhevig voor schimmel ed dat wil je niet bij je schatjes.
    En ja in een grotere kuip worden je plantjes ook wat groter maar duurt ook langer in groei omdat de wortels breder uitzetten.
    Qua voeding zou ik nog niks doen ze zien er nog perfect uit en als je al gaat beginnen doe dan een half receptuur.
    Preventief behandelen zou ik wel doen maar wel met geruime tijd ertussen want behandelen is ook stilstand las ik op het forum.(weet alleen niet of dat alleen bij chemie is of ook naruurlijk als heermoes,neemolie ed).
    en met water geven bij buiten planten kan allebij water zakt toch grotendeels de grond in.
    De bladeren gewoon nog even laten zitten. tenzij ze bruin en uitgedroogd zijn dan kunnen ze weg.
    Ik praat wel makkelijk zo maar vergeet niet ik ben ook amateur(nog hehe) kan er naast zitten,ik heb het ook alleen maar van dit forum en vrienden.
    alleen jammer dat ik bijna iedereen met pp plantjes hoor zeggen dat er veel problemen zijn qua ongedierte ed volgend jaar maar een andere keuze en met zaad beginnen dan.
    ik heb gelukkig nog 2 Haze wijfjes erbij staan die gewoonweg vet hard groeien.
    iig goed bezig Ron ze zien er erg goed uit.

greetzz

Comment

thx Kris, ik stel je betrokkenheid iig op prijs......mensen die alleen maar lezen en nooit schrijven zitten er ook nooit naast

waar is dat van bovenaf wateren dan presies goed voor ?

Comment

Ik denk voor spoeling.
        Bijvoeding weet ik zeker dat het van onderen moet,omdat het dan beter verspreid kan worden door je hele medium,althans is dit volgens mijn growshop.
        ik denk dat ik ook maar 1x in de maand ga bijvoeden tegelijk met de wortelsnoei wat ook beter is om 1x in de maand te doen.
        dan gaat je voeding echt door je hele medium omdat je daarmee de grond goed door moet woelen en de wortels kapot steekt/woelt waardoor die ook weer beter gaan opnemen.
        Als dit niet goed is wie dan ook laat het even weten.
        maar lijkt mij logisch iig.

P.S. vond het een goeie tip van je om de rest van de andere planten in de tuin ook tegen ongedierte te besproeien,ik heb dit ook meteen gedaan want idd in de andere planten zat ook luis en dacht ook spint erin te vinden(ik heb nog wat sierplanten zoals lelie en pioenroos,staan wel ver van mijn schatjes af hoor daar niet van)
        en ook dat stukje van bella over de druiven ranken was goed(mijn buren hebben over de hele lengte van de schutting druiven hange en groeit aardig mijn tuin in,en die druivenbladeren zitten vol gaten ed,niet echt bevordelijk voor mijn schatjes dus en ga ook meteen even met ze babbelen erover als ze thuis zijn.
        Last edited by KrisChronic; 9 June 2011, 11:02. Reden: extra info

Comment

bedoelen ze met "van boven wateren" dat je het over de bladeren heengiet ??

Comment

hey lelies heb ik ook staan maarliefst 3 verschillende

070620111260.jpg

Comment

Mooie plantjes daarzo. Vanavond zal ik dit topic eens grondiger doorlezen, maar ziet er goed uit.
              Met langs boven water geven bedoelen ze meestal gewoon op de aarde.
              Langs onder is de pot met de voeten in een natte bak zetten, zodat de aarde het water langs onder begint op te slorpen. Hier op het forum steken sommige mensen ook een darmpje met gaten i de grond en giete daar hun water in, dan lost dit water halverwege de pot.
              Waarom? Omdat de cannabisplant bovenaan aan het steeltje zijn afvalstoffen loost, dus als je daar watergeeft (ik doe het ook hoor), dan neemt de plant dit terug op.

Grtz
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

aaaaaah G#dvrdeG#dvrrrrrrrr .............. de beestjes zijn weer terug.....paniek....peeuw......please advise !!!!!!!!

070620111270.jpg 070620111265.jpg

Comment

beste om roofmijt uit te zetten op je plantjes Ron of lieveheersbeesjes.
                  je kan ze bespuiten tot je een ons weegt zo ze blijven toch terugkomen.
                  Ik ga dat ook doen flesje kost 15 tot 21 euro voor een bestrijdings vlak van 50 a 60 vierkante meter en dan even een paar dagen onder horregaas.
                  klote beestjes
                  Sucses ermee ron ik lees het wel weer

p.s.
                  als je wilt roken dan zou ik de sierplanten even weghalen en als je een voortuin heb ze daar neerzetten als je daar geen problemen mee krijgt van je vrouw of vriendin hehe

greetzz
                  Last edited by KrisChronic; 11 June 2011, 08:42.

Comment

110620111271.jpg110620111272.jpg110620111273.jpg110620111275.jpg110620111276.jpg110620111280.jpg110620111281.jpg
                    110620111283.jpg
                    update......

bladluis lijkt minder geworden, kga het na een week nog een x herhalen

ben weer aan het supercroppen geslagen, 1ste 3 fotos voor het croppen laatste 3 fotos zijn de meiden weer gecropt
                    Attached Files

Comment

Aparte manier van croppen ,wel logisch.
                      zou wel van een ervaren cropper willen weten of dit zeker goed gaat o0f willen weten waar je de manier van croppen vandaan heb?.
                      Ik zou trouwens denken dat het wel goed gaat.
                      ik durf me goede planten niet te knakken dus als dat van jouw goed werkt ga ik het ook zo doen,alleen dan wel zonder sate stokjes.
                      moet eigenlijk ook me Haze toppen maar schijt in me broek dak ze verkloot hehe.
                      En wat heb je gebruikt tegen de rotbeestjes?ben benieuwd.
                      Goed werk Ron
                      Suckses

greetzz
                      Last edited by KrisChronic; 14 June 2011, 11:40.

Comment

hey kris

wat ik doe is meer een vorm van LST oftewel lowstresstraining en dan ook nog lowlowstresstraining want ik haal de stokjes altijd na een uur of 10 weer weg, en dan heb je ook nog highstresstraining en daaronder valt het supercroppen door middel van knakken, dit is het draadje waar ik het uit nageaapt heb.

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

dit is wel een extreme vorm van LST waarbij ze vanaf het begin van de groei de hoofdstam de hele pot rond laten gaan, is echt een supertof draadje om te lezen....special thx 2 sirsmokealot !

Comment

Heb dat ook gezien op youtube enzo.
                          Maar na 10 uur weer weghalen heb geen zin,die takken trekken dan meteen weer naar de orginele stand.
                          tenminste wat ik in de filmpjes zie is dat ze krom getrokken worden en met ducktape aan de zijkant van de pot vastgeplakt worden,maar ze blijven vast zitten met de tape en als ie los laat een nieuwe tape eraan zitten.
                          na 10 uur gaat ie weer terug,en is alles voor niks.
                          tik maar is op youtybe supercroppen in daar staan tutorials die je stap voor stap laten zien hoe en wat.
                          we horen het wel weer.
                          Suckses

P.s. heb het evn nagekeken maar jouw plantjes zijn al te groot voor LST tenzij je de takken naar beneden houd,dus geen 10 uur maar gewoon zo laten zitten.
                          het verhaal van SSA is voor jongere plantjes en stekken.

greetzz
                          Last edited by KrisChronic; 14 June 2011, 16:14. Reden: extra info

Comment

wat ik doe is mijn eigenwijze variatie hierop, als de takken 10 uur vast hebben gezeten schieten ze niet gelijk terug als ik ze weghaal hoor......je veranderd wel degelijk de groeirichting van de node's waardoor de plant voller wordt omdat er meer zon op de node's en internodes valt.

check die foto dan groeirichting is ruim veranderd, dit is al een oude foto inmiddels staan de eerste node's helemaal horizontaal tot de rand van de kuip en gaan dan omhoog

070620111252.jpg

Comment

Ok nou ik hoop het.
                              Ik wil hetzelfde doen namelijk,heb al eerder me 2 slechtste plantjes gebruikt om te testen met knakken.
                              Naar mijn weten heb ik ze op de juiste manier geknakt maar toch zijn ze weer nagenoeg allemaal omhoog gaan groeien na verloop van een paar dagen tot een week.
                              En ik vermoed dat jouw takken uiteindelijk hetzelfde doen want het is een soort geheugen print van de plant die wil weer terug naar zijn oorspronkelijke vorm heb ik mij laten vertellen.
                              Tenzij het normaal wordt voor de plant maar dat duurt langer als 10 uur voordat de plant niets ander weet dan dat dat haar vorm is.
                              maar we zullen zien toch hoop dat het werkt anders is het weer zonde van de stress al is het low stress als het voor niks is.

greetzz

Comment

het geeft de plant idd wel wat stress want de node's die ik vastzet worden altijd rood op het vastzetpunt maar dat verdwijnt ook weer zodra ik hem loshaal, om de groeirichting daadwerkelijk te veranderen moet ik het wel blijven herhalen hoor.........1 x 10 uur is niet genoeg.

tis best wel veel werk, de node van de foto heb ik al zeker 5 x gedaan !

Comment

Bezig...
                                X