Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echte amateur !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: echte amateur !!!

Nou dit vind ik nou een leuke test
    Ik heb hetzelfde gedaan als jij maar dan ga ik ze vast laten.
    Kijken wat het resultaat is.
    Ik heb wel eens in een grijs verleden bonzai boompjes gemaakt is eigenlijk hetzelfde als wat ik hiermee ga proberen te laten zien.
    vet grappig dat kweken
    zal even foto's maken en bij mn verslag zetten.
    Suckses

greetzz

Comment

nieuwe pics

@krischronic, leuk dat je mijn methode probeerd.....kben stiekum wel beetje trots, leuk dat je ze laat staan ook !
      iemand zei me dat die satehstokjes onderhevig zijn aan schimmel dus als je ze wat langer laat staan mss ff uitzoeken hoe dit zit gecropte stengel

gecropte nodes

130620111303.jpg

80(?) ltr kuip

130620111305.jpg

polm en palm lkkr int zonnetje

130620111302.jpg
      Last edited by rastaron; 15 June 2011, 21:17.

Comment

Interessant verslagje,, lees n hoop bruikbare dingen.. And nice plants btw..

Comment

update...

heb voor het eerst in de kweek de groei gemeten en ondanks het kutweer is de grootste toch nog 3 cm in 4 dagen gegroeid, mag niet klagen dus.........planten staan mooi breed, ik heb de LST even gestaakt omdat ze wel even genoeg te verduren hebben van de wind en regen !

160620111314.jpg
          160620111315.jpg
          160620111317.jpg
          Attached Files

Comment

210620111337.jpg210620111343.jpg210620111347.jpg210620111349.jpg210620111351.jpg210620111352.jpg210620111354.jpg210620111358.jpg210620111359.jpgupdate,

ben inmiddels 7 weken onderweg en de grootste plant meet 63 cm en de kleinste 52 cm, grootste plant staat in de grote specie kuip op normale potgrond weet niet hoeveel liter die kuip is hij is iig 63 cm doorsnee en 36 hoog, mss dat een wiskundig wonder ff kan uitrekenen hoeveel ltr daar in gaat.

de planten die ik low stress training heb gegeven en op batmix staan lijken wat minder in de hoogte te groeien en zijn vooral erg breed met hele lange eerste generatie nodes, zijn maar 1 cm korter als de hoofdstam, de breedste is 72(!) cm breed en 52 cm hoog....dus dat is nogal een verschil

heb geen last meer van vijandig gespuis maar heb daarintegen wel 10 liveheersbeestjes geteld met foto's nemen, kben in het algemeen zeer tevreden vraag me alleen af of die grootste plant zo groot is omdat ik daar geen LST op toegepast heb of omdattie in die megakuip staat ?

laatste 3 fotos horen er niet bij mss kan een mod. ze even voor me verwijderen want mij lukte het niet....bij voorbaat thx
            050520111132.jpg
            Attached Files
            Last edited by rastaron; 23 June 2011, 10:22.

Comment

Ziet er goed uit Ron .
              Lekker dat ze wat breder groeien meer toppen .
              als je ze topt gaan je LST cropped Takken ook nog s harder groeien en grotere buds ontwikkelen en worden ze nog breder lol.
              En ja des te groter de kuip des te groter word je plant en LST geeft toch lichte stress wat resulteerd in tragere groei.
              Die lieveheers beestjes is gewoon goeie shit der valt te eten te halen op je plantjes
              Ik ben er ook stuk of wat tegengekomen op mijn schatjes,helemaal niet erg
              Gaat lekker iig zo te zien.

en ff off topic.
              Die aardbeienplantjes doen het ook lekker
              Bij mij staan ze niet zo goed.
              me schoonmoeder had ze meegenomen helemaal uigedroogd ed,nu over gepot en alles hangt,maar ja t weer zit ook niet mee.
              Mijn lelies zijn gepopt trouwens
              2011-06-21 22.44.17.jpg
              Suckses man

greetzz
              Last edited by KrisChronic; 23 June 2011, 10:41.

Comment

Lieveheersbeestjes zijn idd goed, maar het citroenlieveheersbeestje niet. Ben niet zeker, maar is dat geen citroenlieveheersbeestje?
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

hee wat ook nog kan knoop een touwtje om de hoofdtop en trek deze langzaam naar ondere zonder te knakken groei hoofdtop neemt af en de zij toppen nemen toe ..
                  en tegen de bladluizen stop een paar stukjes knoflook bij de plant in de grond (door midden gesneden ) en geef hier overheen een paar keer water .
                  ook een niet door gesneden knoflook kun je er naast zetten duurt iets langer voor dat de werking van start gaat maar helpt wel ..
                  verders gaat ie goed zo te zien hou vol je gaat de goeie kant op zal blijven volgen ..
                  gr chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
                    Lieveheersbeestjes zijn idd goed, maar het citroenlieveheersbeestje niet. Ben niet zeker, maar is dat geen citroenlieveheersbeestje?
                    @ Dissi
                    Lijkt er wel op maar is het niet denk ik,de citroen lhb is echt geel tot geel/groen.
                    Deze heb duidelijk oranje/rood erbij,ik had m even gegoogled .

@ chef
                    Daar is zijn plant al te ver voor heen,wat wel kan is toppen dan gaan de gecroppte takken harder groeien omdat ze dan allemaal hoofdtop willen zijn.
                    Die zou je dan weer LST kunnen croppen dan krijg je mooie lage bossen en het schijnt ook preventief te werken tegen toprot,tenminste het is een preventieve maatregel zegt niet dat je het dan niet krijgt,maar wel minder kans.
                    heb je ook meteen een betere lucht circulatie.

Greetzz

Comment

heb een heleboel lieveheersbeestjes gezien, volgens mij zat er ook een zwarte met gele stippen tussen.......ik wist niet dat er ook schadelijke lhbeestjes waren, kzal dr eens wat beter op letten thx voor de tip Dissi !

hey chef, de bladluis is op het moment nihiel, ik ben ook gestopt met behandelen omdat ik bang ben dat mn geliefde lieveheersbeesies dan vertrekken, heb de LST voorlopig even gestaakt mn breedste plant is 72 cm tegen 52 hoog dus ze mogen van mij wel weer ff de hoogte in.

Kris....man, mooie lelies jongen joh !!!!! die van mij laten voorlopig nog geen bloem zien

Comment

up-date,

de plant in de grote speciekuip doet het volop goed en is echt in de hoogte geschoten, inmiddels 78 cm......de andere 3 hebben het een beetje zwaar en hebben een bladprobleem, heb ff foto bijgevoegd want ik weet niet hoe dit komt.......help
                        019.jpg018.jpg016.jpg

Comment

Lijkt een tekort Ron.
                          Ijzer of Magnesium maar dat ligt eraan of de aantasting van onderen komt of van boven.
                          Kijk maar even naar dit draadje...
                          Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.

Hoop dat je er wat mee kan.
                          De blaadjes die nu aangetast zijn zullen zo blijven,maar je kan aan het nieuwe blad zien of het beter gaat na een eventuele behandeling.
                          Suckses ermee iig.

P.S.
                          Deze kan ook handig zijn Ron.

Greetzz
                          Last edited by KrisChronic; 3 July 2011, 11:17. Reden: Link bijgeplaatst

Comment

wel raar dan dat de grote speciekuip die op normale potgrond staat het wel goed doet een de batmixkuipen niet, die ene plant lijkt wel een andere soort (zie foto) zoals het er nu uitziet.......heb veel grotere bladeren enzo

de probleemkindjes hebben ook behoorlijk rode stelen en heb de laatste week de groei bijgehouden en die staat bijna stil

019.jpg022.jpg020.jpg

Comment

Ik heb een tijdje geleden iets gelezen over batmix dat er ook valse batmix verkocht werd en dat helemaal niet goed is voor de plantjes.
                              kijk er kan altijd een tekort van iets ontstaan en dat maakt niet uit wat voor grond je heb.
                              daarom is het belangrijk om het voedings niveau op peil te houden.
                              En dat je plant in de grote kuip ook groter is dan de rest is ook logisch.
                              Des te groter en dus meer grond,des te groter je plant.
                              Kijk wat een verschil er tussen de potten zit,lijkt mij gewoon goed te gaan(op de gele bladen na dan).
                              En die rode/paarse stelen dat heb denk ik iedereen hier die zijn plantjes buiten heeft laten staan,maar dat komt gewoon door het weer.
                              Afgelopen tijd niet echt warm en heel veel wind ,kortom bagger weer.
                              Maar ja ff een oplossing zien te vinden voor dat gele blad en gewoon doorgaan Ron.
                              Komt goed,Suckses

Greetzz

Comment

ben inmiddels toch maar gaan voeden, ik kan niet vertellen wat het is want ik heb het van een bevriende kweker in 2 hak-potjes meegekregen met de info niet tergelijk te mengen ivm kristalisatie en beginnen met 2ml per week per liter en verder in de kweek max 4ml per week per liter.

ik hoop dat de vergeling stopt want ik heb afgelopen vrijdag zo'n 30 blaadjes weggeknipt en ik zie er nu weer ong 30 zitten.....maak me toch wel een beetje zorgen !!!!

Comment

Bezig...
                                X