Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

echte amateur !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: echte amateur !!!

Yup is iig voorbloei.
    Weet alleen niet of het door het weer komt.
    Bij mij beginnen ze ook bloei te vertonen.
    En weet je toevallig ook wat er in die korrels zat/zit?,want das wel handig om te weten voor je volgende kweek en mischien goeie info voor andere forum gebruikers.
    Daar is je verslag immers voor toch
    Vette plant trouwens in de grote kuip,netjes hoor das echt een mooie grote struik
    ziet er goed uit.
    Suckses.

Greetzz

Comment

ja....uuuuuh de naam van die korrels was ik al vergeten toen ik in de auto stapte, maar kzal het ff navragen !

Comment

de plantjes gaan lekker.....geen klachten, de plant in de grote kuip is nu zo'n 5 a 6 meter in omtrek

028.jpg033.jpg024.jpg

Comment

En gaat het nog een beetje?.
          Hoor al een tijdje niks.
          Je bent vast op vakantie,en in dat geval prettige vakantie hehehe.
          Suckses

Greetzz

Comment

yep, ben idd ff weekie naar sziget geweest....de plantjes staan er goed bij, alleen is er wel 1tje gevallen

de grote plant beginnen de zijtakken een beetje te bezwijken onder hun eigen gewicht en heb ik inmiddels vastgezet en ondersteund, de kleine planten staan inmiddels goed in de bloei en ga ik dan ook bloeivoeding geven, de grote loopt nog iets achter.

007.jpg002.jpg006.jpg003.jpg001.jpg

foto 1 heb ik voor het perspectief even een gieter naastgelegd en anders kan je tegels tellen 30x30, foto 4 is de gevallen plant en die is nogal wat loof verloren sommige hangen nog aan een heeeel klein draadje maar die blijven wonderwel gewoon leven !!

Comment

Hey Ron tijd niets gehoord,blij dat je er weer bent.
              Je grote plant gaat lekker he .
              Tis een mooie struik geworden.
              Maar hange de takken over de rand van de kuip?
              Want ik zou er wel voor zorgen dat ie genoeg doorluchting krijgt.(dit ivm schimmel,rot en luise plagen en spint)
              je kan ook je plant nog even snel gaan dieven om het gewicht iets naar beneden te brengen en de doorluchting weer goed te maken.
              Na de 1e week bloei kan het niet meer volgens mij.
              En ja die kleine plantjes,die zijn echt niet zo groot he.
              Wel goed opletten,want als je ze hoog wegzet kan iedereen je plantjes zien en loop je weer extra risico om berooft te worden van je schatjes.
              Lijkt me niet de bedoeling toch.
              Zonde van de omgevallen plant,scheelt toch weer wat opbrengst .
              Maar ja,voor de rest gaat ie nog steeds lekker toch.
              De mijne hebben al lekkere topjes aangemaakt,nog 1,5 maand max en ik kan oogsten .(als het niet fout gaat,of ik berooft word)
              Kijk me verslag maar na,als je nieuwsgierig bent.
              Ga zo door man.
              Suckses

Greetzz

Comment

Die zien er goed gezond uit! Zo doorgaan zou ik zeggen.
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

ja thx jongens gaat idd lekker, begint wel wat bladvergeling in te treden nu ????

@kris, thx voor de tips...kmoet idd wel wat doen aan die megazijtakken er is er al 1 bezweken die is nu voor de helft van de hoofdstam gescheurd en daar staat nu een blok hout onder ter ondersteuning

ff nog overzichtfoto en foto van de stam van de struik

053.jpg055.jpg054.jpg056.jpg

Comment

wow die is wel heel breed ja de tering
                    Had wel een struik verwacht,maar dit niet lol.
                    Ik zie dat je de plant ook iets te diep in de kuip heb gezet,of de onderste nodes niet heb weggehaald bij de stek.
                    weer een weetje voor volgend jaar,de kuipen tot de rand vullen met grond is de beste oplossing.
                    Mijn plantjes staan ook voor het goeie te diep in de kuip,en zal ze zeer zeker volgend jaar vullen tot de rand.
                    Is ook meteen beter voor de door luchting e.d.
                    Mischien om elke zijtak met een touw vastmaken aan de hoofdstam.
                    Maar wel goed verdeeld zodat je hoofdstam niet 1 kant optrekt of zelfs je stam aan stukken trekt.
                    Dat blad vergeling is in principe normaal als ie die bloei ingaat,tenzij het extreem snel gaat natuurlijk.
                    De plant is zijn voeding aan het aanpassen en laat de stikstof een beetje links liggen en gaat over op fosfor en kalium.
                    Wel even in de gaten houden.
                    Heb trouwens voor volgend jaar een nieuw idee om de LST netjes toe te passen.
                    Ik ga kleine hoepels maken die ik van boven over de zijtakken kan trekken zodat de hoepel alle takken naar beneden trekt.
                    Scheelt een hoop werk lijkt me.
                    Maar ja das voor volgend jaar.
                    Ik moet zeggen dat ik die struik wel uitzonderlijk tof vind,en ze ziet er ook zo gezond uit.
                    Van afstand zo en zo
                    Komt goed bij jouw iig.
                    Suckses

P.S.
                    zou dat verdorde blad wel weghalen ivm de verhoogde kans op rot

Greetzz
                    Last edited by KrisChronic; 23 August 2011, 15:32.

Comment

Wauw. Scherp je bijl maar aan als je dat moet beginnen omhakken!
                      Inderdaad, je kan in de stam duidelijk zien dat je LST veel effect heeft gehad en ook de structuur van de plant heeft beinvloed.
                      Good gardening!
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

shit !!!......vandaag weer een tak afgebroken kga ze vdg idd maar met touwtjes vastzetten kris, ze worden nu echt te zwaar met de bloei erbij.......de struik zuipt ook ontzettend veel water op een warme dag heb ze 2 gieters per dag nodig !!!!!

Comment

shit shit....heb zojuist wat schimmel ontdekt op de plek waar een tak afgebroken is en zo te zien begint het zich te uit te breiden op de hoofdstam........hoe te handelen, please advise !!010.jpg

Comment

Bayer teldor halen en bespuiten.
                            Niet in paniek raken want je gaat nog wel meer takjes tegen komen met schimmel.
                            Het is er het weer voor geweest.
                            en je hebt het oude blad niet weggehaald die gaan rotten en als dat tegen de stam gaat plakken dan geeft dat schimmel af aan je hoofdstam.
                            dus al het blad wat je er zo vanaf kan halen HAAL DAT WEG.(heb ik al een paar geprobeerd duidelijk te maken)
                            de schimmel met schone kledij en gereedschap wegschrapen en bespuiten.
                            Het beste is om eerst een magnesium oplossing erop te spuiten,die te laten opdrogen en de dag of 2 dagen erna bayer teldor erover spuiten met een interval van 7 a 8 dagen.
                            zorge wel dat je de schimmelplekken met handschoenen en boterham zakjes weghaald en laat niks op andere plekken terecht komen.
                            en je moet gaan dieven want de plant is veelste dicht begroeid,een ideale plek en een ideaal weer voor schimmel met al dat vocht in de lucht.
                            Suckses ermee kerel.

P.S.
                            Je bent niet de enigste hoor

Greetzz
                            Last edited by KrisChronic; 25 August 2011, 12:18.

Comment

hi all....update, thx kris voor je feedback

plantjes staan lekker te bloeien, schimmel heb ik onder controle hoewel ik de aktie wel nog een x moet herhalen....helemaal weg is het nog niet, bovendien beginnen de onderste bladeren beetje witte aanslag te vertonen.............is dat dezelfde schimmel ?

verder zijn er wat takken afgebroken door de wind, vooral die grote plant moet ik op meerdere plaatsen stutten en vastbinden omdat de takken bezwijken onder hun eigen gewicht, ik heb de afgebroken takken maar te drogen gehangen ondanks dat ze vrij prematuur zijn.

dat kan ik toch gewoon bij mn knipafval voegen en lkkr hasj van maken ??????

001.jpg003.jpg013.jpg007.jpg

Comment

g@dvrdeg@dvrrrrr

ook ik krijg nu toch last van toprot door al die pokkeregen, heb nu 1 plant omgehaald die er last van had maar ik constateer nu net ook beginnend toprot op de andere planten wat kan ik het beste doen.........de toprot wegknippen of alles omhakken en redden wat er te redden valt ?

ook heb ik nog steeds last van witte aanslag op de bladeren, moet ik die bladeren wegknippen ????

ik heb ook een paar dagen geleden nog een flinke dosis voeding gegeven dus ben een beetje bank dat ik premature wiet die naar voeding smaakt overhoud !

please advise !!!!!!!

025.jpg028.jpg033.jpg034.jpg029.jpg020.jpg

Comment

Bezig...
                                X