Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste Kweekverslag

Korting op 420shop
    het begon allemaal op koninginne dag toen ik mijn zakje met gekregen zaadjes heb laten ontkiemen

Afb3520.jpg

daarna mooi overgepot naar een potje met potgrond
    mijn kleintjes na 2 weken:

DSC00186.jpg
    DSC00187.jpg
    DSC00188.jpg

sommige hebben plakband, aangezien ze geknakt zijn door de wind ( had ze een dagje buiten gezet maar de wind was te sterk ..
    ze groeien nu wel mooi door

Re: Mijn eerste Kweekverslag

Je kunt misschien nog wat zand erbij zetten, potje lijkt nogal leeg?
    Ga je ze in volle grond zetten of in potten?

Wat voor soort is het?

Chrs
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

Comment

gewoon zand erboven op strooien?

ik ga ze denk ik in de volle grond zetten gewoon in de achtertuin of anders in potten,
      ik zie wel dat iedereen hier van die rare korrels gebruikt etc, is dat perse nodig of?

het zijn als het goed is white widow, amnesia en sneeuwwitje
      ik ben benieuwd
      wanneer moet ik ze gaan overpotten naar een eigen potje?

Comment

Eerst en vooral veel geluk met je eigen kweek, dat is steeds een spannende tijd!

Normaal gezien zou ik zeggen: wacht nog even met overpotten, je plantjes zijn nog steeds zwak. Maar in dit geval zie ik dat je ze met meerdere in een potje hebt gezet. Dan zou ik overpotten voor de wortels beginnen te vergroeien of elkaar te 'bevechten'.
        Bedek de plantjes tot net onder de lodblaadjes (onderste blaadjes) met potgrond of aarde. Zand op zich kan ook, maar dat is niet voedzaam. Je plant zal dat steeltje dan omvormen tot wortel, en da's alleen maar positief. Dan staan je plantjes ook steviger in de grond waardoor je dat soort schade niet meer zal voorhebben.
        Ik zal proberen je wat te volgen.

Grz,
        Dissi
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
          Eerst en vooral veel geluk met je eigen kweek, dat is steeds een spannende tijd!

Normaal gezien zou ik zeggen: wacht nog even met overpotten, je plantjes zijn nog steeds zwak. Maar in dit geval zie ik dat je ze met meerdere in een potje hebt gezet. Dan zou ik overpotten voor de wortels beginnen te vergroeien of elkaar te 'bevechten'.
          Bedek de plantjes tot net onder de lodblaadjes (onderste blaadjes) met potgrond of aarde. Zand op zich kan ook, maar dat is niet voedzaam. Je plant zal dat steeltje dan omvormen tot wortel, en da's alleen maar positief. Dan staan je plantjes ook steviger in de grond waardoor je dat soort schade niet meer zal voorhebben.
          Ik zal proberen je wat te volgen.

Grz,
          Dissi
          aha ik ga er meteen mee aan de slag bedankt voor je tips, echt top

Comment

2 plantjes even overgepoot:

plantjes:

plantjes:

mijn mongooltje

Comment

die laatste zit er wel diep genoeg in
              ziet er stukke beter uit
              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

dank, vanmiddag als ik thuis kom weer even foto's nemen ..

Comment

Keurig gedaan!
                  Nummer 2 mag nog wat meer grond hebben, en nummer 3 zou ik de grond van de bladeren af doen (verhindert lichtopname).
                  Maar zijn slechts minieme tips hoor, ze komen wel goed .

Grtz,
                  Dissi.

Comment

Ah voila ! dat zullen ze leuk vinden .
                    Ik zou ze als je de mogenlijkheid hebt ze in volle grond zetten, dan hebben ze alle plaats voor te wortelen en worden ze denk ik ook het grootst !
                    Maar hangt af van wat je plannen ermee zijn

CHrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

Comment

dankje wel voor de reactie allemaal, ik vind het zo geweldig, als ik het huis verlaat kijk ik eerst bij mijn dames, en als ik thuis kom is het eerste wat ik doe naar mijn dames toegaan
                      nu alleen nog zorgen dat mevrouw de poes van de wietplantjes afblijft, aangezien ik gehoord heb dat ze dat erg lekker vinden.

temperatuur binnen is nu 22.6 graden, luchtvochtigheid: 50%
                      plannen zijn om ze buiten te zetten, ik weet niet wat voor oogst van zo'n plantje afkomt? ik ga in iedergeval voor een maximale oogst zo biologisch mogelijk
                      : biologische wiet

@dissi: ik heb even wat meer potgrond bij nummer 2 gedaan, tot net onder het stukje waar de gebogen bladeren zitten ( dus niet de wietbladeren zelf)
                      ook heb ik even de potgrond eraf geveegd. ook heb ik bij alle drie een teentje knofloof ingestoken om de geur te maskeren en de spint weg te jagen
                      er zaten gele vlekjes op, dit duidt op overbewatering, dus heb ik ze geen water meer gegeven, nu hebben ze bij de scheuten een mooie donkergroene kleur

kortom alles gaat naar wens:

hoogte plantje 1: 3,7CM hoogte plantje 2 3,5CM
                      ze zijn om 8 mei ontkiemd dus in 9 dagen zijn ze nu zo groot ( de steel is ofcourse veel langer maar dat wordt wortel)
                      Last edited by danielv; 17 May 2011, 17:38. Reden: spelling

Comment

Mooi bezig danielv! Zal binnenkort nog eens kijken als er foto's op staan. Laat ze nu maar wat genieten van het zonnetje en de rust .

Comment

next day geen water meer bijgevoerd temp 23,3 graden luchtvochtigheid 55%

rooie:

Mongooltje

Grijze

kortom gaat nog goed

Comment

Mooi dat je de "mongol" ook een kans geeft. Soms worden dit hele mooie plantjes....
                            Aangevuld tot de lob, goed bezig!

Comment

ah leuk een mede noorderling
                              ja ik geef m gewoon een kans, als het niks word dan ja, niks, maar als ie nog mooi word, mooi meegenomen

dit is mijn allereerste kweek trouwens ..

Comment

Bezig...
                              X