Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5X Church, Eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5X Church, Eerste kweek

DoeMijMaarEenJointje ik wil best je 12 liters overkopen hoor want ik heb zelf lowryders dus die passen er dan goed in!

Comment

Ewa Smokers, Week 1 Dag 2
      Na de reacties gelezen te hebben zal ik mijn best doen om grotere potten te regelen.
      Weet iemand of ik mijn plantjes wel eerst kan overpotten naar 12 Liter, en daarna dan in nog grotere kuipen
      kan zetten? Of beschadig ik mijn plantjes daarmee?
      De plantjes Groeien vrij hard, alles ziet er goed uit! (volgensmij)
      Dag 2 (2).jpgDag 2 (1).jpgDag 2 (3).jpg

Zodra het mooi weer wordt mogen ze naar buiten.
      Bedankt in elk geval voor de reacties!

Comment

nice die foto's het gaat echt super hard met die planten

Comment

maar kan je niet nu al zien dat ze te weinig licht krijgen omdat die stengels wat lang zijn of licht dat aan mij?

Comment

Nee dat lijkt me niet bram..

Comment

Ik vind de stengels ook wel wat lang voor het plantje, maar opzich kan het geen kwaad, alleen zorgen dat je ze diep genoeg inplant (tot aan de kiembladen) wanneer je ze overpot. Wel voorzichtig zijn met het fragiele steeltje natuurlijk.
              En best pot je ze zo snel mogelijk in hun definitieve bestemming. Zo stress je ze het minst en zullen ze er ook optimaal gebruik van maken.
              Maar als het niet anders kan zal het ook wel lukken hoor.

goss

Comment

Oke, dan denk ik toch dat ik ze eerst nog in de 12 liter potten ga zetten. Overpotten als ik de wortels kon zien door het gaatje onderin de pot toch?
                iemand een idee hoelang dit ongeveer zou duren?
                Het schijnt mooi weer te worden dit weekend. Is het verstandig om mijn plantjes nu al buiten te zetten of zijn ze daar nog te kwetsbaar voor?

Comment

je zou ervan versteld staan hoe snel je pot vol wortels zal zitten,denk in die 12 liter potten dat dit een week of 4 zal duren.zet ze maar buiten,zolang het droog is gaan ze buiten zowiezo meer en beter licht opvangen dan achter een raam.met het mooie weer dat we de afgelopen weken hebben gehad hebben de mijn vanaf dag 1 buiten gestaan.die van jou strekken zich nu (denk ik) omdat ze het directe zonlicht zoeken.verpot ze tot aan de lobblaadjes want vanaf die lobblaadjes gaan ze een sterkere en dikkere stam aanmaken.

Comment

Oke, dan zet ik ze vandaag denk ik even buiten neer, 's nachts gaan ze dan gewoon de schuur in.
                    Hopen dat mijn katten van de plantjes afblijven, want heb verhalen gehoord dat hele planten verpest zijn door
                    die beesten.
                    Weet iemand vanaf wanneer ik extra voeding bij kan gaan geven?
                    Zal later op de dag nog even wat foto's posten.

Comment

Ik heb de plantjes buiten gezet, lekker in de volle zon
                      Ze staan nu nog in 0,6 liter potjes, over een paar daagjes zet ik ze in de 12 liter potten.
                      Aan het eind van de dag zal ik foto's plaatsen, hopen dat ze dan lekker gegroeid zijn door het mooie weer
                      Ik wil de planten later gaan bijvoeden. Weet iemand vanaf wanneer ik het best groeimiddellen
                      kan geven?
                      Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Comment

wel ik ben ook maar een beginner maar je kan best nog een week of twee wachten met voeding mee te geven.vermits je ze toch nog gaat verpotten,krijgen ze nieuwe aarde bij waar voeding inzit voor een week of drie.heb het toch ook zo gedaan.de mijn zijn nu 3 weken oud en staan al in hun definitieve kuip.vanaf dan ben ik begonnen met voeding te geven.maar echt minimaal,vermits de verse aarde voedingrijk is.nu geef ik dus 2ml per l water mee.en ze krijgen gemiddeld zo'n 200 a 300 ml water per dag per plantje,ik hou er natuurlijk wel rekening mee hoe droog of nat men aarde is.

Comment

high,

ik heb ook 5 the church plantjes geplant 2weken en 1 dag geleden ben ik begonnen met ontkiemen ze zijn op een na allemaal uitgekomen en doen het ook goed. met dit mooie weer mag je ze goed buitenzetten hoor. de komende week is er elke dag zo'n 12 uur gemiddeld zon dus dat wordt een top week voor de plantjes. ook heb ik vanmiddag mn groeivoer besteld en ik ga daarmee over een week beginnen ofzo. ik doe ze zelf in 40 ltr potten want je weet: hoe groter de pot hoe groter de plant en dus de oogst! kleine investering voor wat je er extra uithaalt. die potten kosten helemaal niks een paar euro bij de gamma.v

veell succes!
                          laterr
                          If you learn your test HIGH.. If you make your test HIGH.. You get HIGH notes.!!!

Comment

Ooh de Gamma, dan ga ik daar maar eens kijken, want bij de intratuin zijn die potten nog best prijzig (Afzetters).
                            Chill om te horen dat meer mensen de church kweken, hopen dat de plantjes de zon waarderen de komende weken

Comment

Ewa Smokers, Week 1 Dag 3
                              Hierbij dan meer weer een update. Na een dagje zon zijn de planten lekker doorgegroeid!
                              De stengels zijn inderdaad aan de lange kant. Iemand een idee hoe dit komt? Bij het overpotten zet ik ze in elk geval
                              tot vlak onder de eerste blaadjes in de aarde
                              Hier nog wat foto's:

(Excuses voor de kwaliteit, is de camera van mijn telefoon)
                              Dag 3 (3).jpgDag 3 (1).jpgDag 3 (2).jpg

Gaat best lekker voor een eerste kweekje toch?

Comment

ik zou maar snel aanvullen ze zien er onstabiel uit !

Keza.
                                Long time ago, Back on track.

Comment

Bezig...
                                X