hallo dit is men eerste kweek en hoop eindelijk men eigen rookwaar te kunnen kweken.ik heb als zaadjes gekozen voor the church van greenhouse seeds en 1 onbekend zaadje uit een zakje weed.ben eind april beginnen ontkiemen en ondertussen zijn ze al 3 weken oud.nu staan ze al in grote kuipen en dit word dan ook hun thuis.toen ik dus dit weekend nog achter extra aarde ging heb ik me nog 5 super lemon haze (greenhouse) en 10 bubblelicious (autoflowers van nirvana) zaden meegenomen.allemaal vrouwelijk wel te verstaan.van men church is er dus eentje die helemaal niets is geworden waardoor er dus maar 9 zijn in plaats van 10.dit lijkt allemaal wel veel voor een beginnend kweekje maar ik zou toch graag een leuke oogst overhouden aan men werk.de aarde is van bio cuzz en heb van de growshop een groeimiddel gekocht maar kan niet meteen op de naam komen maar ik vermeld dit later wel nog eens.later in de bloei was ik nog van plan topp max mee te geven maar daar zijn we nu allesbehalve al aan toe.van die lemons zijn er al 4 ontkiemd en gepot,het is nog wachten op de laatste.hoop wel dat ik nog niet te laat ben met dit soortje.van de bubble zijn de 5 die ik nu al heb ontkiemd gelukt.de andere 5 hou ik bij voor binnenkort vermits het autoflowers zijn.maar nu heb ik al men eerste probleem tegen gekomen en hoop het nog te kunnen redden,namelijk beestjes.op 1 plantje zitten er kleine beestjes maar kan ni echt opmaken welke het zijn.ben nu wel bezig met uit te zoeken welke het zijn met info op dit forum.hulp van pro's is ook altijd welkom.en terwijl ik verder zoek staat er al een pot kokend water met brandnetels op.had gelezen hier goed mee te doen,maar moet je dit nu op je plant spuiten of niet?dat heb ik niet goed begrepen.DSC01004.jpgDSC01007.jpgDSC01006.jpgDSC00988.jpg dit zijn diegene die het het minst goed doen.iemand mischien hulp?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
9x the church en 1x onbekend
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 9x the church en 1x onbekend
DSC00999.jpgDSC00995.jpgDSC01001.jpgDSC00998.jpgDSC00994.jpgDSC00991.jpgDSC01019.jpgDSC00990.jpgDSC01000.jpgDSC00993.jpgDSC00997.jpgDSC00996.jpgDSC00989.jpgDSC00992.jpgdit zijn de plantjes die het beter doen en volgens mij redelijk goed.al kan ik het ook helemaal fout hebben
-
dit is de onbekende waar ik dus ook het geslacht nog niet van weet.
DSC01014.jpgDSC01011.jpgDSC01012.jpg
Comment
-
Die beestjes: een foto / beschrijving zou helpen: laten ze een spoor achter, kleur beestjes, zitten ze aan onder/bovenkant van het blad, is er vraatschade, hoeveel pootjes hebben ze, etc etc.
Van de plantjes die het minder doen, alleen die laatste ziet er wat vreemd uit, die eerste groei gewoon wat trager.
Voor een beginner heb je zo te zien wel een aardig kweekschema/ kweeksetup opgezet, puik werk.
Let wel op met zo'n opstelling en producten: weinig mensen gaan geloven dat je voor eigen gebruik kweekt.Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
The plant of today, makes the planet of tomorrow.
Comment
-
hey dissi,bedankt voor de reactie.het lijkt inderdaad allemaal wel veel maar ik doe dit samen met 2vrienden.en we hebben geen gedacht van de uiteindelijke opbrengst,of hoeveel er eventueel zullen sneuvelen voor we aan het oogsten toekomen.en hoe je het zelf al zei in jouw topic,ben ik ook het beu van geld in dat criminele milieu te steken en in de coffeeshops blijven de prijzen maar stijgen.dat is de reden van de hoeveelheid planten,de autoflowers zetten we omdat we benieuwd zijn naar de snelle groei ervan en om zo al sneller een eigen rookje te hebben.die beestjes,tja ik krijg ze niet echt scherp op foto.maar ze zijn heel klein,max.2mm.hebben een lichtgroene kleur.ze zitten niet op het blad maar op de takjes en vooral waar de nieuwe vertakkingen zouden moeten beginnen.als we ze zien halen we ze er dan ook voorzichtig af.en voor de zekerheid hebben we die plant een ander plekje gegeven om te vermijden dat ze doorgaan op de andere planten,want we weten dus echt niet of ze schadelijk zijn of niet.die andere waarvan je denkt dat ze gewoon trager groeien;zou het kunnen dat ze teveel water hebben?ben nu alleszins een beetje aant het minder geven aan die plantjes.de andere die het goed doen krijgen nog altijd evenveel.ik geef ze 1l water per dag,voor de 10 planten samen wel te verstaan.is dit genoeg,of te weinig of teveel.ik baseer me daarvoor een beetje op de vochtigheid van de aarde.
Comment
-
Je baseren op de vochtigheid is perfect.
Neus eens rond op het forum, hier staan veel topics over ongedierte. Het eerste dat in me op komt is bladluis, maar dat zal je wel doorhebben als je hun bladschade ziet. Maar het blijft blind gokken, dus vrees dat je het insectje zelf zal moeten identificeren. Wat je wel kan doen: zet een lieveheersbeestje op je plant, die eten veel schadelijke insectjes op.Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
Comment
-
dank je,om nog aan men topic toe te voegen men groei voeding is terra vega van canna.ik geef nu 2ml per liter water mee.voor de rest gaan ze zeer goed nu met dit weer en zal zeer snel nieuwe fotos updaten zodat je een beetje kan vergelijken.ben van plan toch wekelijks fotos te maken,is ook altijd leuk om eens terug te zien vind ik.je eigen plant.
Comment
-
Zeker doen. Tijdens barre wintermaanden kijk ik soms ook wel eens nostalgisch terug hoor .Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
Comment
-
DSC01026.jpgDSC01027.jpgdit is het plantje dat het zo slecht deed.denken jullie dat dit nog te redden valt?
Comment
-
DSC01024.jpgDSC01025.jpgDSC01020.jpgDSC01023.jpgDSC01022.jpgDSC01021.jpgdit zijn dan diegene die het beter doen.ziet er goed uit denk ik.
DSC01034.jpgDSC01033.jpgdit is de onbekende.momenteel zie ik nog geen geslachtsdelen,dus nog even wachten hierop.ondertussen zijn ook men super lemon haze en men bubblelicious automatics net boven de grond gekomen.dus dat is ook super nieuws.
Comment
-
DSC01039.jpgDSC01044.jpgDSC01038.jpgDSC01046.jpgDSC01045.jpgDSC01043.jpgDSC01041.jpgDSC01048.jpgDSC01042.jpgDSC01047.jpgDSC01050.jpgDSC01051.jpgDSC01049.jpgvoila effe een update hoe ze er nu bij staan.de laatste 3 foto's zijn de unknown,de kleine potjes zijn tot nu toe 4 SLH en 5 auto bubble.ze gaan prima nu,zelf diegene die het in het begin minder deden.probleem lijkt verholpen.4 van de 9 church steken er echt wel bovenuit.zijn zo een kleine 10 cm groter dan de andere 5 en al veel voller kwa volume.komt ook al een heerlijk geurtje af.maar ik heb wel nog een vraag,raden jullie fimmen of een andere techniek aan om de opbrengst een beetje te vergroten?
Comment
-
Ziet er mooi en gezond uit!
Fimmen is een wat geavanceerdere kweektechniek, en je plantjes hebben nog genoeg tijd om te groeien.
Wat ik zou aanraden is om ze te toppen, dan groei ze meer in de breedte, vangt ze meer zonlicht op daardoor en worden de toppen gelijkmatiger verdeeld ( niet 1 hoofdtop, en rest bijtoppen) wat resulteert in meer gewicht. Toppen is niet al te moeilijk en levert goede resultaten .Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
Comment
Comment