Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e x Powerplant in speciekuip

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e x Powerplant in speciekuip

Korting op 420shop
    Hallo,

eerste experiment met een Powerplant in een speciekuip!
    de stek is op 10 mei in een speciekuip gezet met 60 liter boerenbond potgrond,
    plant word iedere avond bewatert, heb zelf nog wel wat vragen met betrekking tot hoeveel water hij nu wel en niet mag hebben!

hij is in de afgelopen dagen iniedergeval al ontzettent goed gegroeit!

snap nog niet hoe ik de fotos hier op de site kan krijgen dus tips zijn van alle kanten welkom!

Last edited by MikeNL; 30 May 2011, 19:50.

Re: 1e x Powerplant in speciekuip

zorg iig dat ie niet te nat komt te staan! beter de grond wat te droog dan te nat !

verder een tip is, lees voor op dit forum, check andere kweek verslagen, en als je er niet uit komt is er nog een vragen topic of stel je vraag hier in je eigen topic.

voor de fotos... ga naar
    Content from Photobucket intended to make storing and preserving photo and video memories easier.

upload daar je foto en plaats de ''Derict link'' hier tussen de codes: [img ] ... [/img ]
    (zonder spaties)
    of ga naar Manage Atachments in het ''Meer opties'' gebied als je een bericht aan het posten bent

succes nog
    sigpic

Comment

Zo dat is beter, zo weten we een beetje waar we over praten.
      door het warme weer vandaag is de grond bovenlaag relatief droog, ik heb een gesloten speciekuip dus zonder gaten aan de onderzijde!
      is het niet zo dat als ik hem teveel geef dat er onderin iedere keer een laag blijft liggen?

thnx

Comment

hoppa... GATEN MAKEN en wel NU !

ja echt, ge moet nu gelijk gaten prikken anders ga da rotten he..

voor de rest ziet die netjes r uit!
        sigpic

Comment

okee dankje, ik ren meteen naar buiten en ga even wat gaten boren!

Tipss zijn welkom! hij zit er nu ongeveer 3 weken in en heb verder niks apparts gedaan als hem in het zonnetje gezet en water gegeven!

de steel vind ik er zelf al stevig uitzien! kan komen door dat deze geen ondersteuning krijgt en uit zichzelf breder word? of zeggen jullie even een stokje ernaast zetten?

thnx

Comment

daarom moet je er een dak op maken ,anders krijg je problemen als het goed gaat regenen

Comment

nope.. stokje en dak is niet nodig..
              gewoon laten staan zo, overleefd ze wel
              als je maar die gaten maakt.. dan kan het overtollige water weg.
              sigpic

Comment

hee MikeNL ik ben ook bezig met 5 pptjes .. ik zie dat t wel goedkomt met je plantjes... veel succes ermee,,

hier staan de mijne ; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...al-Power-Plant

leave a message

Comment

je plant ziet er supergezond uit, wel idd ff gaten boren.......heb zelf ook pp plantjes maar die zijn iets minder groot hoor en toch ongeveer even oud !!!

wordt een mooie grote plant denk ik

Comment

Zooo weer even een post!
                    heb hem ondertussen alsnog ondersteund met een houte latje!
                    zoals je kunt zien is deze al goed aan het groeien!
                    even in de kast gekeken en ben deze 2 flessen tegen gekomen! nu lees ik bij andere verslagen wel wat over die pk 13/14 maar weet verder niet goed of ik dit wel of niet moet gebruiken, wanneer en hoeveel en of die andere ook geschikt is!
                    hier natuurlijk de fotos

Last edited by MikeNL; 6 June 2011, 13:52.

Comment

dat gaat een joekel worden

Comment

heey ze lijken ook echt op die van mij haha ziet er lekker uit toch

maar die pk 13 14 moet volgens mij pas in de bloeiperiode,, verbeter me als ik t fout heb want ik heb andere voeding waarbij ik
                        geen pk 13-14 hoefde te gebruiken in de bloeifase.. suc6 en ik blijf je kweekie volgen..

PP rulezz

Comment

is die bezemsteel echt nodig joh ?

Comment

nee eigenlijk niet, vandeweek was het eventjes een flinke wind toen dacht ik voordat die gaat knakken doe ik er een stok bij! maar denk dat die nu alwel weer weg kan!

Iemand nog ideeen voor die pk13+14 en die bn grond?

heb er verder nog niks mee gedaan maar kan goed zijn dat die pk 13 alleen gebruikt mag worden tijdens de bloeifase idd.

Nu nog even een groot probleem!!!
                            zie onder de blaadjes witte/ geelachtige eitjes/beestjes!!!
                            even gespeurd op het internet, denk dat het eitjes van een bladluis zijn!
                            hoop dat dit makkelijk en zonder schade aan de plant te verhelpen is! las al enkele dingentjes over lieveheerstbeestjes, of water met groene zeep en spiritus?? iemand ervaring? hier een foto:

tips zijn welkom!!

thnx
                            Last edited by MikeNL; 6 June 2011, 14:55.

Comment

Je hebt last van spint, ik heb ze met de vinger weggehaald (plantjes waren nog niet zo heel rijk aan bladeren) en alleen water gebruikt en vooral de onderkanten natgespoten.
                              Aangezien de beestjes niet van naate voetjes houden (liefst warm en droog) gaan ze zo wel weg je moet er alleen iets meer tijd aan besteden, als ze al niet weg zijn met het natte en tamelijk koele weer van de afgelopen dagen (bij 12 graden staat de voortplanting oid bijna stil), kun je ook een middel met pyrethrum gebruiken zoals spruzit r krijg je bij de boerenbond en is biologisch pas alleen op als de planten in de bloei staan dan kun je het beste roofmijt uitzetten
                              Zelf trof ik ook van die groene beestjes met vleugeltjes aan ik weet de naam ff niet maar die zijn ook dol op spint dus die moet je laten zitten als het niet over gaat zou ik de (onderkanten van de) bladeren natspuiten met spruzit r
                              Last edited by Anoangel; 14 June 2011, 21:22.

Comment

Bezig...
                              X