Zingen vinden ze juist leuk
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten
Ff een update en wat vragen..
De plantjes zijn nu 19 dagen oud en groeien maar langzaam, 2 x 9 centimeter en die kleine duivel is te klein om te meten... Er is wel een lichtpuntje, het lijkt er op dat ze een kleine vertakking gaat krijgen. Er groeit iets boven het lobblaadje uit.
Ik heb de laatste dagen veel op dit forum gelezen en geleerd maar wil toch graag wat zekerheid dus heb wat vragen.
Ik heb 30 liter potten waar ik ze definitief in wil zetten, zal ik dat al doen want het word mooi weer de komende weken? In de toekomst wil ik nog wat gaan doen om ze niet al te groot te laten worden maar daar wil ik me eerst even op inlezen
Is het verstandig om al groeivoeding te geven, zo ja, wat adviseren jullie?
24062011055.jpg24062011056.jpg24062011058.jpg
Comment
-
Al te groot gaan die niet worden hoor, je bent redelijk laat begonnen. 1 - 1.5 meter lijkt me redelijk gewoon?
Beste en eenvoudigste manier is toppen, dan groeit ze meer in de breedte en haal je meer opbrengst. Daarvoor met je wel even wachten tot ze wat ouder zijn (paar weekjes nog).
Nu beginnen voeden zou ik niet doen, ze vragen er ook nog niet om en ze zijn nog redelijk jong. Pas mee beginnen als ze ook wat ouder zijn.
Spannend met je eenlobbige, ben benieuwd wat het gaat worden .Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
The plant of today, makes the planet of tomorrow.
Comment
-
Namaste, Voor het overpotten moet je even zien naar de wortels. Komen ze onderaan al uit de kleine potjes uit? Zo ja, overplanten (en anders nog even wachten tot de wortels zichtbaar worden, anders loop je teveel kans op wortelschade). Groei ze, DailyLama
Comment
-
Ik sluit me aan bij de lama.
Waarschijnlijk zijn er nog geen, of amper wortels. Je plant kan nog wel even door in die pot denk ik. Als je gaat overpotten: laat je grond eerst stevig wat uitdrogen, dan klit die samen en is er minder risico dat de grond uit elkaar valt (en alle wortels afbreken). Als het wat beter doorworteld is, houden de wortels de grond ook steviger samen, dus ik zou zeker nog een weekje of twee gewoon doordoen zoals je bezig bent .Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
Comment
-
Even een mooi plaatje van de meisjes... Ze zien er helemaal voldaan uit na een dagje zon (eindelijk)
Nog even iets anders, mochten er wijnliefhebbers meelezen. Een mooie Viognier van Domaine de Dionysos, Uchaux-Les-Farjon past goed bij een mooie zomeravond
27062011066.jpg27062011065.jpg
Comment
-
Ze zijn redelijk wat gestrekt, kan zijn dat het al zo was voordien ook. Zou het stokje zoveel mogelijk uit houden (als het kan), dan wordt de steel dikker, das gezonder voor de plant. Voor de rest zien ze er inderdaad gelukkig uit!
Een wit wijntje zou er hier ook wel ingaan! Al eens echte griekse wijn gedronken (liefst van een klein boertje ergens in kreta) ? Die zijn heerlijk afgewerkt.Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek
Comment
-
Update 06-07
De dames zijn vandaag 31 dagen oud geworden en de 2 grootste heb ik vandaag overgepot tot aan de lobblaadjes in 30Ltr potten. Er is wel wat wortelschade, er bleven een paar kleine wortels in de kleinere potten zitten. Kan dit kwaad?
Ze doen het goed, er zitten alleen een paar kleine gaatjes in de blaadjes maar niets enstigs
De kleine duivel is nog steeds 1 lobblaadje maar ziet er gezond uit. Sinds een paar dagen komen er 4 miniscule stengeltjes / takjes / uitgroeisels uit de zijkand gegroeid. Helaas kan ik op dit moment geen duidelijkere foto maken.
Wat vinden jullie er van?
06072011070.jpg06072011069.jpg06072011071.jpg06072011072.jpg06072011074.jpg06072011075.jpg06072011076.jpgAttached Files
Comment
Comment