Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben Rob en ga voor de allereerste keer 3 WW planten op laten groeien in potten in de tuin. Mijn tuin ligt op het zuiden en heeft iedere dag tot 19.00 zon. Omdat ik veel thuis werk heb ik tijd om de planten regelmatig te verplaatsen naar de meest zonnige plek

    Ik heb een starterspakket gekocht voor 29,95 met 3 x feminised WW zaad, kiempluggen, wortelbooster en een kweekbakje. Ben benieuwd...

    Bijgaand de eerste foto's van een kwartiertje geleden. Afgelopen zaterdag zijn de zaadjes ontkiemd en gisteren heb ik ze in een pot gezet en naar buiten gedaan.

    Omdat dit mijn eerste keer is, zijn alle tips welkom! Ik zal regelmatig updates en foto's plaatsen zodat iedereen mee kan kijken

    08062011027.jpg08062011028.jpg

    #2
    Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

    Ok heel veel succes en ik zal regelmatig ff meechecken .. hier mijn topic ; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...al-Power-Plant

    Comment


      #3
      Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

      Ik zal ook meelezen.

      Tip 1: let op met de eerste keer water geven. Als je alleen in het midden wat water geeft, trekt het vocht daar al snel uit omdat de rest er (heel) droog uitziet. Een zaailing heeft nog amper wortels, dus mag die zeker niet te droog komen te staan.
      Tip 2: Zet de spruiten nog niet meteen in hete, vlakke zon. Hun wortels zijn nog niet genoeg ontwikkeld om het vochtverlies uit het blad te compenseren.

      In welke soort aarde staan ze nu?

      Grtz,
      Dissi
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        #4
        Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

        Thanks Dissi, ze staan nu in gewone potgrond van het tuincentrum en ik heb ze net wat meer water gegeven. De afgelopen dagen hebben ze in kiempluggen gezeten.

        Comment


          #5
          Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

          ik zal ze niet te veel bewegen, dat zorgt voor stress voor de plant, zoek gewoon een plek waar hij het meeste zon heeft en vooral op de momenten dat de zon heel sterk is heel veel zon heeft, ook zou ik als je ze buiten zet eerst op een verhoging zetten zoals een tafel ivm als ze nog klein zijn ze 4 happen zijn voor een slak.
          verder veel succes en ik zal deze volgen

          Comment


            #6
            Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

            Pfff, het weer voor de komende dagen ziet er niet zo goed uit. Zal ik ze buiten onder een parasol zetten zodat ze nog wat daglicht krijgen of nog maar gewoon even binnen houden?

            Comment


              #7
              Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

              gewoon laten staan die handel. Dej he aarde af zodat ie niet kan verzuipen.Als het gaat storemen zet je ze binnen. En als ze gestrekt zijn dan kan je er beter een steunstokje aan vast maken zodat ie niet knakt met de wind.

              Comment


                #8
                Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

                Zijn ze al boven?
                Zo nee kan je een microklimaatje creeeren: versheidsfolie over de pot trekken en miniscule gaatjes inprikken.
                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  #9
                  Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

                  Yep, ze zijn nu zo'n 5 centimeter boven de grond, zie foto's. Maar beter naar binnen halen als het begint te regenen toch? Of ff een afdakje erboven?
                  10062011034.jpg10062011029.jpg

                  Comment


                    #10
                    Hey Rob,

                    Ik heb ook 2 Wwtjes staan, gewoon in de tuin. Als het regent zet ik ze ook net onder een partytent zodat de grond niet zeiknat word en dat de plant niet kapot regent. Ik ben ook een beginnende kweker maar heb het idee dat het op die manier vrij goed gaat.
                    Ik heb nog geen voeding gebruikt en toch staan ze er netjes bij denk ik. Ik heb alleen 1 misvormde want die was geknakt maar oersterk want ze herpakt zich weer.

                    Succes met je plantjes ga je volgen!

                    Laters DonPassie

                    Sent from my A500 using Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

                      Tgoh, dat kan je een beetje kiezen. Ik zou ze binnen zetten dan, als de wind te sterk is kan je plantje kapot waaien. Langs de andere kant wordt je plantje ook sterker als je het wat laat heen en weer waaien, maar da's een afweging dat jij moet maken .
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment


                        #12
                        Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

                        Planten liefst zo weinig mogelijk verplaatsen dat geeft stress

                        Groetjes
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

                          Goedemorgen,

                          De 3 plantjes zijn nu 9 dagen oud en staan nu bijna een week overdag buiten en 's nachts binnen. 2 doen het goed en zijn zo'n 7 a 8 CM hoog en eentje blijft een beetje achter maar ziet er ook gezond uit.

                          Ik heb wel een vraag aan jullie. Hoe vaak moet zo'n jong plantje eigenlijk water hebben? En na hoeveel tijd is het verstandig om extra voeding te geven?

                          Alvast bedankt voor de tips!
                          13062011038.jpg13062011040.jpg13062011036.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Voor de allereerste keer 3 x White widow buiten

                            Daar zijn geen pasklare antwoorden op Rob, dat moet een beetje op gevoel gaan .
                            Water geven: Sommige planten drinken heel veel, andere heel weinig. Het komt erop neer om je grond vochtig te houden (bij te natte grond kan je plant niet meer goed zuurstof opnemen). Dus zodra je ziet dat je grond te droog aa het worden is, kan je wat water bij geven.

                            Voeding: Dat hangt oa. af van de grootte van je pot, hoeveel voeding er in de potgrond zit en hoeveel je plantjes ervan eten. In mijn ervaring is het meestal na iets van 3 - 4 weken dat de eerste symptomen komen dat ze hongerig worden, maar soms kan het ook langer zijn.

                            Grtz,
                            Dissi
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                            Comment


                              #15
                              Ik zie ook dat de grond vochtig is rond het plantje, je kan beter aan de rand van de pot water geven. Rond het plantje geeft hij afvalstoffen af, zo was het toch Dissi?

                              Succes verder, ziet er netjes uit!

                              laters de Don

                              Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X