Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dubster's Dames

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dubster's Dames

Korting op 420shop
    hoi hoi ,

hier mijn 1ste buitenkweekje ,( god mag weten welk soortje haha ) heb de zaadjes via een maat gekregen en ze direct in een 7L pot gepot , op men plat dak zodat ze genoeg zon krijgen & niet TE zichtbaar staan .. rkijgen elke dag hun watertje/met Canna groei voeding ( indien nodig ) & kijk ze ook om de enkele dagen is na of er geen beesjes hun huis op gevonden hebben

na weekje of 2 begonnen onderaan wortels uit te komen dus even herpot in een 10L waar ze ook in zulle blijven ( normaal gezien toch )

nu zijn we halverwege week 4 en staan men vrouwtjes er zo bij :

zien er wat " bewaaid " uit maar hier in belgie is het al enkele dagen af en toe stevig aan het regenen/waaien maar als de zon er goed opstaat staan ze mooi omhoog zoals het hoort

enige kritiek/tips zijn altijd welkom , een mens kan er enkel uit leren he

grtz
    Last edited by Dubster; 27 June 2011, 15:27.

Re: Dubster's Dames

Door de wind zijn het stevige plantjes geworden, zien er goed uit!

Ik vind het wel al grote planten voor 2 en een halve week? Mijn plante zijn al voorbij de 3 weken en zijn nog ni eens de helft van de uw!!(zijn wel autoflower de mijn)
    Die 10l is vrij weinig maar aangezien je wilt dat het geen bomen worden mssn toch goede keuze.

Groeteuh
    1ste binnenkweek LED

Comment

Inderdaad. Drie en halve week en al zo'n planten, wil je even uitleggen hoe je dat doet?
      Zien er wel kerngezond uit. Maar hoe kan het zijn dat niemand ze pal op het dak ziet staan?
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Last edited by Dubster; 8 June 2011, 20:32.

Comment

Strange, zijn echt mooi gegroeid precies. Vrij snel begonnen met groeivoeding dan. Ook wortelstimulator gebruikt?
          Elke dag 200 ml is vrij veel dacht ik, ik geef mijn plantje veel minder.
          Het idee met het spuitje is op zich wel een goed idee, die ga ik onthouden. Nog veel plezier en geluk met je kweek!
          Als ik binnenkort naar mijn plantjes (in de belgische wildernis) ga kijken hoop ik alvast iets dergelijks tegen te komen .

Grtz,
          Dissi

Comment

hoop voor jouw dat je hetzelfde tegekomt of beter en ja nu laatste paar dage heeft het veel geregend en bewolkt dus hebk ook geen water gegeven

Comment

nu staan ze al deel dage in de 10 L en ze hangen wat , dus neem aan dat ze wat " stress " hebben of moete wenne aan de nieuwe pot , nu hadk vraagje : hoelang best wachte voor water te geve?heb gehoord da da ni zo goed is om direct na overpotte water te geven ... of kan zijn dat ze hangen omdat laatste paar dagen hier ook een ellende qua weer is : regen/zon/regen/zon ...

Comment

Hmm, water geven -voor- overpotten is niet goed, odmat je aarde dan snel uit elkaar valt.
                Water geven na het overpotten is wel goed: je wortels schieten dan in actie en zuigen water uit het oppervlakte waar voordien je pot zat, dus het merkt dat er hier nieuwe aarde is en zal in die richting groeien: water geven!

Comment

ah k had eerst grond gegooid , dan ff water met voeding erover gegoten & late intrekken en toen over gepot ... , dan zal het doort weer zijn dat ze wat hangen is ni zo gunstig laatste paar dagen :/ en zie een " dakje " met folie maken niet zitte , kan ni zomaar int dak vastmaken en kans op vliegen is heel groot

Comment

hoe ist met je dakplanten, we horen ineens zo weinig meer uit belgie ?

Comment

Comment

Ziet er goied uit!
                        Zijn die potten niet stilaan wat te klein?

Grtz

Comment

en niet van plan " reuze " planten te hebbbe , bedoeling is ze net zo groot te krijgen als het muurtje dat je op foto 1 ziet aan linker kant , want daar gaan ze dan staan tot einde ... dus denk dat de 10 L potte wel genoeg zijn , zoude ze nog groter worden nu ? daar twijfel ik wel over ...

Comment

Comment

En toch maar grotere potten nemen....kom je mee op de koffie later!

Comment

Bezig...
                              X