Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
qua water of voeding geven is er enkel verandert dat ze nu op een 25-30ml/2L zitten , MAAR !!!! door dat het veel regent hebbe ze die dosis nog maar 2-3x gehad , voor de rest enkel op felle regen dagen een klein druppeltje puur langs de stam af ...gistere was het nog zonnig voormiddag dus s'morgens hebbe ze 200ml elk gekregen uit de 2L fles , en vandaag weer niets omdat het de hele dag geregend heeft .. wat me wel opviel , de kleine liet het water onmiddelijk onderaan uitlopen , de grote weer niet .. en beide hun aarde voelt zowel op as iets dieper as oppervlak , redelijk droog aan .. ( blijft geen aarde kleven ofzo enkel kleine zwarte deeltjes van de aarde zelf .. )dus ze staan niet te nat of te droog imo..?
heb nu al enkele daagjes gemerkt dat als ik water geef de planten toch 1 tot 2-4de doorlaten langs onder , aarde voelt niet te droog of te nat aan imo , dus iets om zorgen over te maken of ze maar laten doen ? thnx in advance
Als het er onderuit loopt als je water geeft, zijn ze te nat, of te droog.
Te nat: geen water geven.
Te droog: drupje bio-afwasmiddel toevoegen aan je gieter.
heb al eens in de pot gevoeld ( dus vinger is random ergens ingestoken ) en voelde niet te nazt of te droog aan .. ook onderaan zelfde gedaan aan een gat en idem qua uitkomst
dan maar eens zoeken naar bio afwasmiddel ( snap het nut er niet zo van .. maarja )
zonet evene tussen de buien gaan kijken buiten , en had ervoor al gemerkt dat er enkele kleine blaadjes geel werden of toch lichter van kleur ... nu merk ik dat ook enkele grote blaadjes hier last van hebben .. iets om me zorgen om te maken ?? ook op de kleinste gemerkt dat er kleine bruine plekjes zijn onstaan ( niet echt gaatjes .. ) dus zou ik bezoekers hebben ? welke want zie voort moment niets zitten ..
enkele pics bij het praatje :
Last edited by ceBep; 2 July 2011, 18:42.
Reden: dubbel post
dan maar eens zoeken naar bio afwasmiddel ( snap het nut er niet zo van .. maarja
Dat is om de oppervlaktespanning van het water te breken.
Als de kluit helemaal uitgedroogd is kun je water geven, maar dan loopt het gewoon uit de pot.
Indien je de oppervlaktespanning breekt, met een drupje bio-afwas of yucca wordt de kluit wel vochtig.
2 Weken geen reactie gehad zie ik.
Hoe staat ze erbij nu ?
Comment