Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

s0lar zomer 2011 x Autoflowers en 1 HH

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

s0lar zomer 2011 x Autoflowers en 1 HH

Korting op 420shop
    Sinds enkele weken staat er een HH in mijn tuin.
    Wellicht een overblijvertje van het zaad dat ik vorige zomer heb geplant en dat toen niet uitgekomen is.
    Sinds 2 weken (ongeveer) staan er ook wat autoflowers in een pot. Eentje is een LR2 gekruist met ofwel een HH ofwel een Alaskan ICE die op zijn beurt gekruist is met een andere autoflower. Wat het precies is, weet ik niet, maar ik ben er bijna zeker van dat het een autoflower is. De andere is een Mataro Bleu auto en die deed er heel lang over om uit de grond te komen.
    Ik vermoed dat de potgrond aan de slechte kant is, want ze zijn heel laat uitgekomen en groeien ook niet echt snel.
    Vandaag kwam mijn bestelling binnen van 6 Fast Bud feminised zaadjes. Ik kreeg er ook 2 Auto Black Jack zaden bij! Ik hoop toch op een mannetje bij die ABJ's zodat ik de FB ermee kan kruisen. Enkele dagen geleden heb ik ook nog wat LR2xAlaskan Ice zaden die ik had in potgrond gezet. Binnen enkele weken kan ik een beter overzicht geven wat er allemaal staat.
    De 6 FB en 2 BJ laat ik ontkiemen in de watten en stop ik in 4L potten met betere potgrond.

Enkele foto's: Eerst de HH

De LR2 kruising

De Mataro Blue auto

Comment

Re: s0lar zomer 2011 x Autoflowers en 1 HH

Met de overvloedige regen, groeit alles lekker.
      De Fast Buds zijn met 6, al is er een tweeling bij. Dat heb ik nog eens een keer gehad, maar toen is de kleinste afgestorven, ik vermoed dat het dit keer ook weer zo zal zijn.
      Alvast een foto van de tweeling:
      IMG_2573.JPG

De bak met 4 Fast Buds:
      IMG_2574.JPG

De Auto AK47 rechtsboven en 2 Auto Black Jacks:
      IMG_2576.JPG

Nog 2 FB:
      IMG_2577.JPG

en de LR2xAlaskan Ice met daarvoor een LR kruising die dood aan het gaan is:
      IMG_2575.JPG

tenslotte nog enkele foto's van de HH:
      IMG_2579.JPG

IMG_2580.JPG

De HH heb ik wat zitten stressen door zijn stam hier en daar te buigen zodat de plant voller wordt, de top is ook gefimd, ik heb zeker 2 hoofdtoppen en het lijkt er zelfs op dat het er 4 worden.

Comment

Nog eens een update.
        Ik was 3 weken op fietsreis.
        De Fast Buds staan mooi.
        IMG_2594.JPG

Ik heb een mannetje Auto AK47 (geen foto) en er staat nog een mannetje dat ik ondertussen heb verwijderd (LR kruising) tussen mijn LRxICE kruisingen.
        IMG_2595.JPG

Maar dan, de HH, is die omhoog geschoten. Ik had die de laatste weken voor ik vertrok wat proberen te toppen/fimmen. Dit had ik niet verwacht.
        IMG_2598.JPG
        Ik zou zeggen dat ze zo'n 1m70 hoog staat.
        Last edited by s0lar; 25 July 2011, 13:39.

Comment

Weer een week verder. Ze groeien allemaal verder en sommige zijn al aan het bloeien.
          Eerst wat foto's van de Hollands Hope.

IMG_2604.JPG

IMG_2605.JPG

IMG_2606.JPG

Deze laatste laat zien dat mijn poging tot fimmen, 3 hoofdtoppen als resultaat heeft.

Nu de Fast Buds, die het ook heel goed doen. Ze staan met z'n 4'en in een pot en dan staat er eentje in een kleinere pot en nog een ander in volle grond, maar die heeft achterstand door het te lang in een te kleine pot gezeten te hebben.

IMG_2601.JPG

De 4 samen met rechtsvooraan nog een 5e. Die achter de Fast Bud in de pot apart zijn 2 LR#2 x Alaskan Ice.

IMG_2612.JPG

Bovenaanzicht van de 4 Fast Buds.

IMG_2602.JPG

Hier zie je wat er van die tweeling is geworden. Beide zijn goed gegroeid en de grootste is dan nog eens spontaan gesplitst.

IMG_2611.JPG

Die in de pot apart staat al wat in bloei.

IMG_2609.JPG

Deze staat in volle grond.

Dan 2 Auto Black Jacks, die stonden eerst in te kleine potten en nu heb ik ze in volle grond staan, hebben ook wat achterstand.

IMG_2607.JPG

Tot slot nog een Auto AK47 mannetje dat nu in de veranda staat en wat gestrekt is.

IMG_2613.JPG

Ik ga de een van de zussen van de tweeling bestuiven van de Fast Buds, de kleinste die als achterkomertje uit het zaadje is gekomen. Wie weet geeft die haar genetica door.
          De mooiste van de Auto Black Jack dames bestuif ik ook. Dan heb ik FBxAK47 en ABJxAK47 zaad. Aangezien beide ouders autoflower zijn, zullen de zaadjes dat mijns inziens ook zijn.

Comment

Weer een tijdje verder gegroeid.
            Foto's van de Hope en al de anderen volgen nog. Nu wat over de snelst bloeiende.

Ik heb ervoor gekozen enkel 1 Fast Bud te bevruchten met stuifmeel van de Auto K47. Met de eenvoudige reden dat ik zo waarschijnlijk snelbloeiende kruisingen ga hebben.
            Voorts zit ik niet met het probleem dat ik niet zo makkelijk 1 van de 4 Fast Buds in dezelfde bak kan bevruchten zonder dat andere dames ook wat stuifmeel vangen.
            Ik heb enkel de onderste topjes van de Fast Bud bevrucht, zo heel veel zaadjes wil ik niet en dan heb ik nog wat gewonen wiet ook van die plant.
            Omdat die dus het snelste bloeide, moet ik minder lang wachten op wat wiet.

Zo ziet de bovenste top er nu uit.

IMG_2614.JPG

IMG_2615.JPG

Ik moet dus nog wat wachten, ik wil graag 50/50 amber/cloudy. Weekje nog?

Comment

IMG_2617.JPG

Vandaag opnieuw wat foto's van de Fast Bud.
              Het zijn de wat lager gelegen topjes.

IMG_2619.JPG

IMG_2621.JPG

En eentje van het plantje.

IMG_2624.JPG

Tot slot de laagste topjes met rechtsonder een bestuifde top.

IMG_2626.JPG

Comment

Opnieuw een update.
                Hier nog een foto's van de Fast Bud.

IMG_2649.JPG

En van de 4 Fast Buds die in een grotere pot staan.

IMG_2652.JPGIMG_2659.JPG
                Attached Files

Comment

Redelijk ver weg Stuifmeel kan kilometers weg waaien met de wind, of met insecten mee.

Hoelang moeten ze nog ? Als je geen last van rot hebt, zou ik proberen om nog even te wachten, er komt nog aardig weer deze week.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De snelste moet nog een week, ik maak elke paar dagen wel een foto van de trichomen en bekijk het dan.
                    Ik had die onderaan bestuift in mijn veranda en dan 2 dagen daar laten staan. Nadien heb ik de bevruchte plant achter enkele muren terug buiten gezet.
                    Het vreemde is dat het er nu op lijkt dat een deel van de Fast Buds die met z'n 4 bij elkaar staan, de twee kleine Auto Black Jacks en nog een andere Fast Bud die in volle grond staat en achterstand heeft, allemaal bovenaan deels bestuift zijn.
                    Indienblijkt dat het enkel de bovenste toppen zijn, zou ik die kunnen verwijderen. Heeft iemand een idee of de overige wiet minder aan kwaliteit gaat verliezen als ik de bevruchte delen verwijder ten opzichte dat ik het zo zou laten?

Comment

Nog even wat foto's van die snelste Fast Bud.

IMG_2667.JPG

Hoofdtopje.

IMG_2671.JPGIMG_2668.JPG

IMG_2673.JPG

En nog wat lager gelegen topjes.

De trichomen zijnnog steeds niet amber, dat wordt dus nog wachten. Vorige keer dacht ik een week, het zal zelfs nu nog zeker een week zijn.
                      Met het goede weer dat bezig is, geen probleem. Van dit kleine plantje ga ik toch een beetje opbrengst hebben.
                      Volgende update zal de grotere planten laten zijn. De HH staat al meer dan 2m hoog.
                      Attached Files

Comment

Zeer mooie planten maar zou je die licht groenen plant niet over potten naar een grotere pot ?

Groetjes
                        God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                          Zeer mooie planten maar zou je die licht groenen plant niet over potten naar een grotere pot ?

Groetjes
                          Dat zijn 2 Lowryder #2 X Alaskan Ice. In het begin geloofde ik er niet echt in dat ze zouden groiene, dat is nog van die slechte grond. Het zijn ook geen autoflowers en ze bloeien nog steeds niet, wel wat voorbloei nu eindelijk. Als ik de kleine Fast Bud en Auto Black Jacks heb geoogst, zet ik deze wel in de plaats in volle grond.

Ook wat slecht nieuws. Ik had meeldauw op 2 van mijn Fast Buds die met z'n 5'en (4 zaadjes) in dezelfde bak staan en ik heb die zo goed als weg moeten knippen. Eerst dacht ik dat het beperkt ging blijven maar ik had het duidelijk mis. Hopelijk blijft het nu onder controle. Ik heb de rijpste topjes daar dus al geknipt, de rest kon ik weggooien. De 3 andere planten en de niet weggeknipte delen staan nog in de pot. Ik ben die enkele topjes aan het watercuren, geen idee of dat ook gaat voor met meeldauw aangetaste planten. Morgen maak ik wel wat foto's van de schade en de rest van mijn planten. De regen was totnogtoe niet slecht, ik heb nog geen enkele keer water moeten geven, maar meeldauw en wellicht toprot dat er aan zal komen, wil niemand.

Comment

leuke plantjes heb je staan,jammer van de meeldauw.maar ik denk dat we dit jaar veel last zullen krijgen van meeldauw.
                            maar wat ik me nu eigenlijk afvraag,wat is hh?mischien heb ik er overheen gelezen,maar heb geen flauw idee welk soort je hier afkort.
                            grtz
                            edit,hollands hopehehe

Comment

Inmiddels een hele tijd geleden dat ik nog eens iets post. Al de Fast Buds zijn gedroogt. Uiteindelijk 25 gram droog waarvan een deel gewatercured werd. Kwaliteit is dik in orde.
                              De kruising tussen de Alaskan Ice en de Lowryder bleek geen autoflower, maar wel een vroegbloeier, toch vroeger dan de HH. Er staan nog 2 kleine plantjes, nu in volle grond af te bloeien.
                              De HH heb ik gediefd en nu staat ze te genieten van het goede weer van de laatste weken. Vanaf dinsdag zou het opnieuw gaan regenen. Toch enkele foto's van de hoofdtoppen van de AIxLR kruising. De ene is klaar, de ander moet nog een week, schat ik.

1.jpg

De plant die volgens mij bijna klaar is.

Ik doe de ene maandagavond af, de ander hou ik goed in de gaten en misschien dat die ook maandagavond al gekapt wordt.
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X