Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Powerplant 2de poging

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Powerplant 2de poging

Korting op 420shop
    Beste lezers,.
    vanwege het grote succes van mijn vorige plantje .
    ga ik het nog een keer proberen.
    Ik weet dat het een beetje laat is voor een nieuwe buitenkweek maar tog ga ik het proberen.

ik heb mijn plantje 4 dagen geleden gepot en nu zie je er een klein steeltje uit komen.
    mijn plantje staat in een 2 liter potje met 50%verse potgrond en 50% gebruikte potgrond.

Ik ben van plan mijn plantje tot 1 juli binnen te voorgroeien daarna zet ik haar buiten.

Ik wil mijn plantje dan in een 30 liter bak zetten.

ik heb aan jullie een paar vragen die hieronder volgen:.
    heb ik voeding of andere supplementen nodig?.
    Wat is de meest geschikte aarde?.
    wat kan ik eraan doen om te zorgen voor een redelijke oogst(goed zit er waarschijnlijk niet in ).

Ik heb nog geen foto omdat de kwaliteit van mijn camera te laag is om het steeltje te zien.

alvast bedankt.
    mvg matthieu

Re: Powerplant 2de poging

Leuk

Tipje en veel suc6 http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s-in-een-lijst
    God was never on your side..

Comment

Een steeltje ? Zitten er geen blaadjes aan ?
      Oke, het eerste wat je kan doen is een grotere pot, of een emmer zoeken van een liter of 20.
      Daar moet-ie over een week of 2 in.

Als alles goed gaat heb je over een week of 4 voeding nodig als je Light-mix gebruikt van een growshop.
      Als je een wat zwaardere mix gebruikt heb je pas na zeven weken of meer, voeding nodig.
      Beste aarde kun je dus bij een growshop kopen.
      Veel wortelruimte in veel goeie aarde = veel oogst.

Best zet je haar zo snel mogelijk buiten. Daar krijgt ze veel meer licht dan binnen, zelfs als het bewolkt is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey man jammer dat je eerste niet gelukt is,is ie echt helemaal dood?
        Leuk dat je toch nog een poging doet .
        Maar ik zou idd beginnen met een 2 liter potje want het is een stek nog toch?.
        Zo ja gewoon even goed laten wortelen (beetje wortel stimulator mischien).
        Als je wortels dan door de hele pot gaan en je plantje is dan ook iets gegroeid als het goed is,dan overpotten naar je eind pot waar je haar in wilt laten afbloeien.
        dan ook bijvoeden.
        Als grond gebruik ikzelf all in biomix,met als bijvoeder bio-grow npk 8-2-6.
        maar beter eerst kijken wat je plantje doet voordat je met van alles aan de gang gaat.
        Enne goed forum topics doorspitten .
        Suckses met je 2e poging.

greetzz
        Last edited by KrisChronic; 23 June 2011, 21:54.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
          ik heb op dit moment nog een 30 liter pot staan.
          ik ga morge naar de growshop om alvast aarde en voeidng te kopen.

morgen volgt een foto.
          mvg matthieu

Comment

Ik had gelezen bij je 1e verslag dat je andere wijfje staat te rusten,dat doe je goed.
            met je nieuwe plantje is het wel belangrijk dat als het een stek is,dat je niet te zwaar bemeste grond haalt.
            Beter om lightmix te halen dan,en zo het eerste trajectje te doorlopen.
            Als je m dan overpot eerst beginnen met een laagje hydro korrels(als het budget het toelaat) dan zwaardere bemeste grond mengen met hydro korrels (let op niet te veel korrels,moet wel hoofdzakelijk grond zijn natuurlijk) en de pot goed vullen met in het midden een gat waar je nieuwe plantje in moet komen.
            in het gat doe je je plantje met lightmix zodat de wortels naar de buitenkant van je pot gaan wortelen opzoek naar voedsel van je zwaarder bemeste grond.
            dit laat je weer even wortelen en beetje groeien dan na een week of 4 tot 7 pas beginnen met bijvoeding tenzij je plantje wat nodig heeft natuurlijk,maar dat geeft je plantje wel aan.
            Ook handig om bovenop de grond nog een klein laagje hydro korrel te leggen.
            Daarna kan je je plantje gewoon laten groeien en bloeien en krijg je als moeder natuur meehelpt een hele mooie plant.
            Hier een link met wat ik bedoel met de hydro korrels.

Suckses

greetzz

Comment

leuk dat je je 2e kweek doorzet en hopen op een mooie oogst binnekort zal ik ook even wat fotos poste van mij buitenkweek

Comment

Bedankt voor je reactie greg.

Ik was van plan om naar de growshop te gaan maar die bleek gesloten(onder de openingstijden).
                Dus heb ik maar wat hydrokorrels en tuinaarde gehaald bij de multimate.
                ik heb zojuist mijn plantje overgepot in de 30 liter pot.

ik heb het precies zo gedaan zo als KrisChronic me had aanbevolen behalve het verschil tussen 2 soorten grond.

ik heb nog een vraag ik heb tuinaarde gekocht en daar staat op voor ophiging van u gazon. dus mijn vraag is: groeit mijn plantje in tuinaarde?.

De foto,s komen morgen ivm batterij.

mvg matthieu.
                Last edited by matthieu; 29 June 2011, 23:47. Reden: dubbel post, gelieve de "Bewerk Bericht" functie te gebruiken!

Comment

Hoi Matthieu

In principe groeit je plantje ook gewoon op tuin aarde.
                  Alleen moet je de PH wel even goed checken want bij growshop grond is de PH meestal al goed en hoef je die alleen maar gelijk te houden.
                  Bij tuin aarde kan het zijn dat je de grond moet afzuren,als je afzuren in typt op de JD zoekmachine kom je wel een paar topics tegen.
                  PH is heel belangrijk want als die niet goed is kan je plantje weer rare dingen gaan doen/vertonen.
                  Ben wel benieuwd naar je nieuwe opzet.
                  Goed bezig iig.
                  Suckses

greetzz

Comment

Grond om je gazon op te hogen is meestal erg voedingsrijk.
                    Mocht-ie dat de eerste twee weken overleven, dan hoef je voorlopig dus geen voeding te geven.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

oke beide bedankt voor jullie reactie.
                      ik zal in de loop van de week een ph meter aanschaffen.
                      foto,s komen vanavond

Comment

Bij sommige soorten tuinaarde moet je erg oppassen: die is namelijk heel zwaar bemest, omdat je die moet uitstrooien in de tuin en vermengen met de aarde uit je tuin. Vaak staat er op de zak: "niet geschikt voor potgrond". Als dat er op staat zou ik deze aarde zeker niet gebruiken.

Comment

IMG00088-20110701-1025.jpgIMG00089-20110701-1025.jpgIMG00090-20110701-1026.jpgbedankt voor je reactie gellukig staat dat er niet op.
                          de foto,s hierboven.
                          mvg matthieu.
                          Last edited by matthieu; 1 July 2011, 10:38.

Comment

Hoi Matthieu

Ziet er goed uit alleen je plantje heeft wel een hoge LV nodig nog zou er alleen nog wel even een zak over doen met voldoende gaatjes er in.
                            zoals in dit verslag staat bijvoorbeeld.

Tja en voor de rest denk ik dat je plantje het wel goed gaat krijgen daarna.
                            Let wel op geef niet te veel water en gebruik eventueel wat wortel stimulator.
                            Gaat goed komen man
                            Suckses

Greetzz

Comment

bedankt voor je reactie ik ga het meteen doen
                              grtz matthieu

Comment

Bezig...
                              X