Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jamaican Pearl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Als je 'm boven het gras zet, sla je zo een bamboestok door de pot heen je grasveld in, en valt ze niet meer om.
    Waarom geef je geen voeding ?
    ik heb wat meer water voorzien in de bloempot om hem zwaarder te maken zonder de plant te verzuipen, ook de wind is ook niet meer zo erg nu... en de plant wordt nogal veel naar het zonnigste plekje verzet, meestal op terrasstenen; dus een stokje slagen gaat niet altijd, toch bedankt voor het idee!

ik ga proberen van niet bij te voeden, hoewel ik een assortiment mineraalvoeding in de kast heb staan. de plant heeft in de groeifase bijna teveel voeding-in-de-grondmix gehad; zolang ik geen tekorten zie, kan ik misschien beter van de flesjes afblijven en vertrouwen op de bobomix?

ondertussen zit de plant net in bloei, algoed dat ik ben beginnen te verduisteren!

eerste bloempjes ~12/08/2011

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
    Attached Files

Comment

beginnende bloemetjes

Attached Files

Comment

geen motregen op mijn bloempjes!

Attached Files

Comment

zieter zeer groot en goed uit tot zover

Attached Files

Comment

Re: Jamaican Pearl + project eclipse

Mooie dame staat daar te pronken.

Comment

Re: Jamaican Pearl

mooie ranke dame
              die heb je een beetje gewarped :p hihi
              tegen omwaaien kun je rondom de pot een muurtje van stenen zetten (klinkers, kasseien,baksteen)
              of potten gevuld met ballast(aarde, kiezel,kleikorrels,stenen).
              en ze komt duidelijk niets tekort
              beetje extra pk later kan niet veel kwaad
              maar je zult dat zelf wel merken
              kijken naar de plant eerst dat is de beste kweekmethode

mooi projectje

greetz

Comment

Het wordt een dikkertje

Attached Files

Comment

buttrot, heb al dag na dag secuur met een pincet de beginnende schimmels verwijderd, maar het lijkt mij een onbegonnen strijd, tegen een te vochtige omgeving.

bummer

Comment

kleine schutbladjes, versprijd over de hele plant, slaan grijsachtig uit, als ze niet verwijderd worden staat er de dag nadien een donsig meeldauwtje op, met nare gevolgen

ik blijf nog eventjes hoopvol met mijn pincet bezig... maar ik vrees dat de volledige rijpheid ~15 oktober, belange niet bereikt gaat worden...

nu staat ze ongeveer 1 maand in bloei, soms ze ruikt lekker, maar af en toe ruik je verdorven butts

volgend jaar beter, en veel vroeger in bloei zetten.

Comment

Mooi plantje XD. Ben het wel met monty eens. Draaien die hap .

Comment

Kortere dagen, ongeveer 12,5 uur licht; moet ik nog verduisteren 12/12, of zet dat half uurtje teveel het groeiproces terug in gang?

zonsopgang: 06.25 uur
                        zonsondergang 19.40 uur

een beetje te lang om op de natuurlijke nacht te rekenen?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                        Last edited by warp; 7 September 2011, 18:16.

Comment

Meeldauw in je topblaades is echt funnest is bijna niet (op een gezonde manier) te bestrijden . Enigste wat nog zou kunnen helpen is bestralen met uvc Maar buiten in je vochtige koele omgeving blijft het vechten tegen de bierkaai. Wel jammer van je prachtplant. Als je reeds rotte buds ruikt dan vrees ik dat je oogst verloren is.

Eenmaal in bloei (week of twee zichtbare bloei) blijven planten ook wel met 13 uur licht en 11 donker in de bloei hoor. Echter een jamaica die oorspronkelijk redelijk kort op de evenaar staat (waar het altijd 13/11 of 11/13 is Reageert eigenlijk helemaal niet zo sterk op het aantal donker uren maar gaat eerder op leeftijd in de bloei. In Jamaica hebben ze 10 maanden groeibaar weer en geen winter maar twee maanden regen. De planten daar willen dus voor de regen klaar zijn.

Comment

ok, dankjewel, ondertussen is de budrot lelijk versprijd, ik knip ze straks in stukken,...

Comment

Bezig...
                            X