Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: White Dominica & Mataro Blue (Autoflowering)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek: White Dominica & Mataro Blue (Autoflowering)

Korting op 420shop
    Hallo, ik heb 2 autoflowering zaadjes 8 dagen geleden geplant, net voor ik op vakantie vertrok. Vandaag ben ik teruggekomen en ben blij dat de plantjes nog leven en een teken van leven tonen!
    Ik publiceer nu de eerste foto's. Dit is mijn eerste poging zelfkweken, dus indien je iets opmerkt, zou ik het leuk vinden mocht je het vermelden of eventueel tips geven.

Dus... 8 dagen na het planten van zaadjes:
    SL380960.jpgSL380967.jpgSL380968.jpg
    Last edited by pammer; 3 September 2011, 14:16.

Re: Eerste kweek: White Dominica & Mataro Blue (Autoflowering)

Beter geef je elk haar eigen pot twee planten in 1 pot gaan concurreren onder elkaar. succes met de kweek.

Comment

soms heeft dat een positieve uitwerking zeker bij bepaalde rassen
      maar hier is het aangeraden ze apart te zetten
      je kent de soortjes niet
      die mataro blue lijkt me een lekker plantje

groei ze
      Last edited by member10463; 22 July 2011, 22:44.

Comment

Mag ik ze iets groter laten worden en daarna pas verplaatsen in een andere pot?

Comment

ja dat mag gerust
          een plant van boven is meestal het spiegelbeeld van wat er zich onder de grond bevindt
          dit gaat helemaal op voor bomen
          nu heb je wel een kleinere wortel waarbij je dus minder zand te verplaatsen hebt
          maar de wortelscheut is nog wel wat fragiel
          heb je ze trouwens in stekaarde geplant , je spruitjes
          want gewone grond kan te zwaar zijn
          hoewel ze het aardig aankunnen tot nu toe
          anyway
          je kunt nog gerust enkele dagen wachten en ze dan verplanten naar hun definitieve potten
          je hoeft er toruwens maar eentje te verplanten en de ander ofwel laten staan of wel naar het midden van de pot
          keus aan jou
          ik heb die potten hier ook , lekker breed alleen met een kleinere cirkel vanonder dus wat minder stabiel

is een half-half antwoord
          doe het wanneer jij je erbij het best voelt
          dat is kweken op jouw stijl

greetz

ph
          Last edited by member10463; 22 July 2011, 22:54.

Comment

Thanks for the help!
            Ik zal ze eventjes laten staan en dan 1tje verpotten. Ik dacht om ze later in de bodem te verplaatsen maar misschien toch beter in een pot.
            Ik heb ze eerst geplant in een potje van grond uit mijn tuin. Daarna heb ik ze in deze pot gezet, met potgrond voor bloemen. Ik had toen al gezien dat 1 van de 2 plantjes een enorme wortel had terwijl de andere nog een redelijke kleine had.

Comment

Veel succes met je kweek, mataro blue is trouwens wel een leuk soortje ik wist niet dat ze die ook in autoflower hadden.
              Ik heb net als vorig jaar weer mataro blue (non autoflower) zie mijn linkje voor het kweekverslag.
              Groet,
              PlasticHorse

Comment

Op de derde foto lijken de puntjes nu al verbrandt ?
                Het lijkt alsof er veel turf door de grond zit. Zou dan de vochtigheid en pH van de grond in de gaten houden.

@PH, ik heb het idee dat de wortel onder de grond veeeel langer is dan het plantje boven de grond (afhankelijk van de ruimte)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

om ph te meten kun je lakmoespapier aanschaffen
                  zijn je wortels groot genoegd omplanten

veel succes ermee

@QnQ , klopt vandaar dat ik meestal gebruikte , bij planten met een penwortel gaat deze eerst diep de bodem in voordat de bovengrondse groei begint.
                  bomen met penwortels zoals dennen zijn dan ook niet verplantbaar.
                  Last edited by member10463; 24 July 2011, 21:06.

Comment

Okidoki. Dit zijn zaadjes, dus penwortel

@pammer: Zo gauw ze wat gegroeid zijn, over zetten in mooie diepe potten. Hoe dieper de pot, hoe mooier het wortelgestel.
                    En vooral foto's blijven posten, dan krijg je vanzelf gratis tips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Op de derde foto lijken de puntjes nu al verbrandt ?
                      De bladeren zijn groter en nu zie ik dat de puntjes geel-bruin zien! Hoe komt dit denk je? Ze waren al zo voordat ik ze in de zon heb gezet. Ik zet ze alleen in de zon en gebruik geen lampen!

Comment

Te nat of te rijke grond.
                        Pas water geven als de grond helemaal uitgedroogd is.
                        Voel hoe zwaar de potjes zijn. Als ze bijna niets meer wegen is een mooie tijd om te wateren.

Comment

Dat zal waarschijnlijk komen doordat ik ze een grote slok water had gegeven voor ik vertrok op vakantie...
                          Heb net even mijn pot verplaatst en ineens zie ik eronder uit enkele kakkerlakken weglopen, WTF :O, en dat was enkel bij mijn plantje...

Comment

SL380006.jpgSL380008.jpgSL380011.jpg

plantje 2 (goede staat)
                            SL380007.jpgSL380010.jpg

Comment

Help! Mijn planten hebben zeker 2 stormen moeten doorstaan! Ze zijn redelijk beschadigd vooral door de wind zijn ze gescheurd en gaten in! Nu krijgen ze ook nog eens gele plekjes (overbewatering door regen?).
                              Daarbij ligt een hele zijtak dood! Moet ik er iets speciaal voor doen of zullen ze zelf herstellen?

Hier zie je de fotos van mijn 2 plantjes:

SL380002.jpgSL380003.jpgSL380004.jpgSL380005.jpgSL380007.jpgSL380009.jpgSL380011.jpgSL380012.jpg

Comment

Bezig...
                              X