Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: White Dominica & Mataro Blue (Autoflowering)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek: White Dominica & Mataro Blue (Autoflowering)

dat dood blad eruit halen (foto 3) , je hebt ook spint op bezoek gehad (witte puntjes foto 2)
    als het nog eens gaat stormen ff beschut zetten
    voor de rest laat ze maar doen
    komt wel goed
    bloei mag onderhand wel eens beginnen want november als oogstmaand met gelijkaardig weer als de afgelopen tijd
    dat gaat niet veel goeds beloven
    greetz

Comment

Moet ik iets doen tegen spint? Ik zal het dood blad verwijderen en ja als ik niet thuis ben en het stormt kan ik er niet veel aan doen .

MAAR nog een probleem. De grote plant, ik begin te twijfelen of het wel een autoflower seed is (de kleine daar ben ik zeker van maar de grote). Wat als dat niet zo is? Zit ik dan met een probleem?
      Groetjes

Comment

@pammer wat jullie zien is geen spint,maar bladluis.heb je wel vaker buiten,spint heb ik zelf buiten op mn planten nooit gehad!vreemd te bedenken dat mn buxus rondom mn huis vol zit!binnen is t een ander verhaal!zijn zat middeltjes vn bayer enz .maar de flinke regen van de afgelopen dagen helpt ook goed tegen dat gespuis!.
        en je plantjes gaan hoe dan ook bloeien!de vraag is of je n redelijke oogst kan scoren omdat ze vrij laat zullen afbloeien,maar als we nu eens een prachtignajaar krijgen.dan moet t zeker nog lukken!
        grtz

Comment

Dus stel mijn plant is geen autoflower, is dat geen ramp? Dan zal hij toch oogstbaar zijn..?
          Daarbij moet ik dus geen insecticide voor de bladluizen gebruiken.. Ze zullen immers wel zelf wegtrekken?

Alvast bedankt

Comment

mocht t uit de hand lopen en steeds meer blad word aangetast,dan moet je ingrijpen.en besproeien!verder zijn oa lieveheersbeestjes,regen enz natuurlijke manieren.
            de meeste buitenplanten ,hebben toch wel last van verschillende soorten gespuis.
            gewoon blijven checken en liefdevol toespreken werkt echt!
            grtz

Comment

De laatste dagen is er terug veel zon! Het lijkt ook dat men plant plots een stuk gegroeid is! Ik maak me alleen zorgen dat ze nog altijd niet in bloei zijn en het is begin september...
              Als dit nog lang duurt zal oogst pas in november zijn? Tegen dan is het weer hier al typisch winters...

SL380001.jpgSL380003.jpg

SL380004.jpgSL380005.jpg

Comment

Beide strains moeten 90 dagen van zaailing tot oogst volgens seedfinder.
                20 juli + 90 dagen = half oktober. Weekje speling, dan zit je inderdaad op begin november.
                Volgend jaar een maandje eerder beginnen
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De mataro blue (de grootste) is geen autoflowering, de white dominica daarentegen wel. Ze zijn geplant vanaf 10 juli.
                  De niet-autoflower gaat toch geen rekening houden met de aantal dagen maar met de zonuren en nu krijgt die niet meer dan 13 uur zon per dag... Is het dus geen tijd dat de grootste in bloeifase gaat?

Comment

planten hebben soms een minimale groei nodig
                    de plant zal wel aan het omschakelen naar bloei zijn
                    kan nog een weekje of zo duren voordat zoiets zichtbaar wordt
                    pushen gaat niet meer
                    geduld is een mooie zaak
                    heb er zelf nog enkele zonder kenmerken en die staan al langer
                    tis al erg onguur geweest deze augustus wat alles vertraagt
                    de afgelopen twee jaar waren ook zo al
                    ik hoop niet dat dat een trend wordt

greetz

Comment

Oh, dan klopt de titel van je topic niet.
                      Eerste kweek: White Dominica & Mataro Blue (Autoflowering)
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik weet het... Eerst dacht ik dat ze beiden autoflower waren maar die Mataro Blue had ik gekregen bij het aankopen van autoflower seeds en als het een autoflower was zou op de verpakking gestaan hebben "Mataro Blue Automatica", dus veronderstel ik dat het toch geen autoflower is..

Comment

Het heeft weer gestormd. Ook vertrek ik op vakantie. Na vakantie zet ik even foto's!

Comment

Ben weer terug van vakantie. Ik denk dat ze in bloei zijn. Foto's van nu... De plantjes hangen slap en 1 is scheefgegroeid (de grootste).

SL380306.jpgSL380309.jpgSL380312.jpgSL380314.jpg

Comment

nog altijd geen bloei zien
                              mag wel eens beginnen vind je ook van niet?
                              maak je plant duidelijk dat haar vakantie ook voorbij is
                              (lief tegen praten , niet schreeuwen , 'spanking' mag dan weer wel hihi)

je kunt ze een slok water geven tegen slaphangen

greetz
                              ph
                              Last edited by member10463; 14 September 2011, 11:45.

Comment

Spijtig dat ze nog steeds niet in bloei zijn . Die 2 close-up foto's die ik heb gepost, ik dacht dat dat erop leek dat ze beginnen aan hun bloei, maar helaas. Als het nog lang duurt zal het geen goede oogst zijn of gewoon GEEN oogst veronderstel ik...

Comment

Bezig...
                                X