Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

My first Orange Bud!?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: My first Orange Bud!?

Er zijn soorten die eind augustus, begin september al beginnen met bloeien maar de meeste soorten is toch meestal wel half tot eind september ja.

Comment

Re: My first Orange Bud! is not an Orange Bud!

Hi everybody,

Even een kleine update en nog enkele vraagjes!

Onze plant is nu ongeveer 125cm en er beginnen al knoppen aan te komen. Wordt het nu stilletjes aan tijd om de bladeren er rond weg te knippen zodat deze meer water en licht krijgen?

We hebben ook vernomen dat het geen Ordange Bud is maar dat het OF Passion nr1 OF Shaman is.

Alvast bedankt
      Attached Files

Comment

als je dit topic even helemaal doorleest heb jij je antwoord

In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Inderdaad Mito,

Die Joeri snapt het niet helemaal. Er is al 3 keer gezegd dat er GEEN bladeren verwijderd moeten worden aangezien dit de motor is van de plant. Toch vraagt hij het elke keer weer. Ik begrijp dat echt niet.

Joeri, lees dit even! (bron wikipedia maar zal zeker op dit forum ook te vinden zijn)

Succes Gr Q

Comment

Joerie, gewoon doen waar je zin aan hebt.......ons advies heb je toch geen belang bij.
            Ik wens je veel succes met je prei zonder bladeren,cheers!!!!

Comment

Waar gaat die plant z'n energie vandaan halen als je z'n bladeren wegknipt? geen bladeren=geen toppen.
              Was een goeie van die preii

Laat die plant maar gewoon z'n gang gaan komt goed!
              1ste binnenkweek LED

Comment

Thx voor jullie reactie.

Ik laat hem gewoon staan en zie wel wat ervan komt!

Sorry voor die dubbele vragen maar ik heb in de loop der maanden al ontdekt dat bijna iedereen het anders doet! Daarom ben ik ook naar dit forum gekomen omdat ik dacht dat men me hier wel mee verder zou kunnen helpen.

Thx and c u at the next update

ciao

Comment

zo n forum kan ook averechts werken , krijg je zoveel verschillende indrukken dat je soms aan ej eigen methode gaat twijfelen , zo toch voor mij

en laten staan is het best , niet teveel aankomen
                  de buitenplant weet zelf hoe het het beste moet

c u next time

Comment

T is inderdaad soms verwarrend. Ik ga hem gewoon zo laten staan en ik zal wel zien hoe het loopt. Ik ben ook van plan om hem nog een beetje groentenmeste te geven (dit hebben we ook gedaan toen we hem verpotte), ik denk dat dit enkel goed kan zijn.

Mijn enige zorg is dat ik sinds een week een soort van bladluis heb, die alsmaar op meer bladeren voortkomt Ik heb een foto bijgevoegd. Wat kan ik hier het best tegen gebruiken? Ik heb ergens opgevangen dat besproeien met citroensap hiertegen helpt!?

Thx 4 the help
                    Attached Files

Comment

Ik zou gewoon allebladeren laten zitten, zelfs uit gele bladeren kan een plant nog energie trekken. Over je beestjes: volgens mij is dat idd bladluis. Kun je volgens mij bestrijden met een sopje met zeep of water met spiritus sproeien. Spirius killt 100% maar is niet goed voor je plant. Volgens mij heeft bayer er ook een middeltje voor. Succes verder!

Comment

Thx for the raad,

Weet je misschien iets dat minder schadelijk is voor de plant zelf, zodat ik het minste risico hoef te nemen?

Ciao

Comment

maak een mixje van knoflook , vloeibare groene zeep en uien.
                          laat dit in een emmer 24 uur staan, je kan t ook eerst nog koken.
                          voor meer info : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=knoflook

Comment

Hoe moet het nu verder?

Beste raadgevers

Mijn plant staat nu al enkele weken mooi in bloem. Bekijk de foto's maar even.

Hoe weet je wanneer hij klaar is om geoogst te worden?
                            Mag ik nog een beetje tomatenmest toevoegen of heeft dit geen nut meer?

Ik heb wel gemerkt dat de onderste bladeren geel beginnen zien en dat er veel minder zijn dan in het begin! Is dit normaal?

Ciao
                            Attached Files

Comment

zou zelf eens wat meer ondernemen als hier steeds informatie vragen
                              voor dingen die algemeen bekend zijn

Comment

Beste Abel,

Als je een beetje beter opgelet zou hebben zou je gelezen hebben dat dit mijn eerste plantje is en ik hier absoluut geen verstand van heb.
                                Toon een beetje respect voor je medeblowers en laat je commentaar achterwege als je niets zinnigs te vertellen hebt.

Btw, ik denk nog steeds dat dit een FORUM is.

Nog een prettige dag verder

Comment

Bezig...
                                X