Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

willems buitenkweek 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: willems buitenkweek 2011

hey willem je wist toch niet van welke soort je stekken zijn? als ik zo kijk naar de opbouw van de plant kijk is het echt een pp, bomvol blad en dikke toppen. het is net 2 druppels water met mijn pp! (helaas heb ik hier geen fotos van) suc6 met je kweek en ik kijk met je mee

Comment

jammer dat je geen fotos hebt, ik had ze graag gezien.
      vandaag weer een beginnende rot eruit geknipt (hechting kleine top op stengel). Ik hoop dat het met spuiten te verhelpen is anders wordt het mischiens vroeger oogsten dan de voorziene eind oktober. Ik zie de planten ook wat betreft waterconsumptie minderen.

Comment

Comment

Ik hoop toch dit jaar (als ik het nog 5 weken red zonder problemen van een of andere aard) minimaal een kilo van 3 planten af te halen.
          vorig jaar had ik 3 purple #1 uit zaad en scoorde ik gem. 330 gram per plant droog.
          hier wat pics van de planten van vorig jaar.

mvg willem
          Attached Files

Comment

slecht nieuws, na de meisjes grondig geinspecteerd te hebben, zie ik meerdere plekken rot op vooral de aanhechting blad stengel. ze zijn nu nog klein. De plant zelf begint te minderen met de waterconsumptie en de toppen beginnen vet door te hangen. de bladeren kleuren nu snel lichtgroen en geel. de pistels zijn voor 50 % bruin.
            ik denk zelf dat de plant bijna oogstrijp is (alhoewel ik ze liever nog zolang het weer mooi is wil laten staan) en heb daarom besloten maar dit weekend te oogsten.
            ik ben bang dat wanneer ik ze nog 1,5 week laat staan de rot te ver vordert en de toppen gaat aantasten. Ook begin ik te twijfelen of de witte vlekken nu spuitresidu is of meeldauw. al met al denk ik dat het veiliger is te oogsten, wat denken jullie wat nu het beste kan doen gezien de huidige situatie ????

1. zaterdag oogsten Hebben ze nog 3 dagen volle zon voor af te rijpen ????

2. of nog proberen 1,5 week te wachten en ze volgend weekend te knippen ???

tips zijn welkom, is zware beslissing voor mij.
            Attached Files
            Last edited by willem m; 28 September 2011, 19:36.

Comment

botrytis kan snel gaan wanneer ze vochtig staan
              bij jou staan ze onder een afdak
              mijn raad bestaat eruit ze alle mooie warme zomerdagen nog te gunnen
              en zodra het wat te vochtig wordt oogsten .
              wanneer je plant vochtig tijdens de nacht heeft gestaan zul je de volgende middag overal weer schimmelharen zien
              dan is de tijd om te oogsten
              een gezonde plant wordt niet snel aangetast alleen kortbij een haard van besmetting staan is niet erg bevordelijk .
              de aanwezige schimmelsporen zitten toch al op je andere planten
              is inderdaad een moeilijke beslissing
              doe waar jij je het best bij voelt
              heb wel gelezen in iemands verslag dat de teldorbehandeling niet uit de toppen weg was toen ie 5 weken later oogstte
              laten we hopen dat dit een uitzonderlijk geval is

de rest staat er mooi op

de groeten

Comment

Ik ga ze dit weekend knippen, de planten hongen vandaag alweer een flink stuk meer door als gisteren en de boytritus slaat flink toe op de aanhachting top/stengel.
                ik denk dat ze tot zaterdagmiddag het nog wel volhouden en als ik de planten bekijk hoe snel ze verkleuren en degeneren dan vermoed ik toch dat het natuurlijke einde van de plant in zicht is. Het weer voor volgende week is vanaf dinsdag regenachtig en weinig zon en de nachten/ochtenden hebben we relatieve luchtvochtigheden van 95 procent.
                Mijn seizoen is dit jaar ten einde, en al met al denk ik toch dat ik een mooie opbrengst er af haal.

Comment

De laatste fotos van de meisjes. Na wat navraag gedaan te hebben bij collega kwekers met dezelfde stekkenboer blijkt dat die al bezig zijn met oogsten.
                  het is gewoon een vroeg soortje en daarom had ik met dit soortje ook problemen als stek. Door de korte dagen in april waren ze de bloei in geraaktm waarna ze weer terug de groei ingingen en het eeuwen duurde voordat er weer eens vijfvingerig blad was.

Als ik nu terugkijk kan ik ook stellen dat ik eerder met de bloeivoeding had kunnen beginnen (zon 4 weken), ik vond namelijk in het begin van augustus de bloei wel erg langzaam aanslaan en heb daarom langer gewacht met bloeivoeding met als gevolg dat ik 2 weken terug te licht gekleurd blad had (beetje weinig voeding).
                  al met al was het een mooi jaar voor mij wat de buitenkweek betreft, vooral de laatste 2 weken volle zon heeft veel goedgemaakt.

thx voor jullie reacties en advies.

willem
                  Attached Files

Comment

Na een hoop knipwerk en een aantal dagen drogen heb ik het eindresultaat van kweek 2011 binnen.
                    1120 gram droog en nog zo een 150 gram knipafval/hele kleine topjes.
                    Tijdens het knippen toch een 5 toppen met toprot (beginnend) gespot, en op de stelen was de stamrot toch ver gevorderd.
                    volgens mij toch aardig op tijd geoogst.

mvg

willem
                    Attached Files

Comment

Bezig...
                    X