Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder/AK 47 Feminized 6x

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lowryder/AK 47 Feminized 6x

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Er zijn al enkele weken verstreken sinds ik van start ging met het ontkiemen van enkele Lowryder zaadjes. Ondertussen zijn de dames beginnen bloeien en vond ik het tijd om even een verslagje te maken van de afgelopen periode. De plantjes staan onder een overdekt terras dat enkele uren direct zonlicht per dag toelaat. Door de uitermate slechte zomer is dit helaas eerder beperkt gebleven.
    Ik heb weinig ervaring met het kweken maar heb getracht enkele zaken na te lezen alvorens van start te gaan. Het werd me snel duidelijk dat ik op verschillende aspecten de kweek beperkt invloed zou kunnen uitoefenen maar het leek toch het proberen waard. Aan jullie om te oordelen. J

Even een opsomming van de gebruikte producten:

Zaden: Lowryder/AK47 auto-flowering http://www.lowryder.co.uk/nl/automatic-ak74-seeds-1
    De zaden werden ontkiemd tussen vochtig keukenpapier. Alle zaden kwamen uit binnen de 36 uur.

Aarde: Janeco light Mix http://www.atami.com/?pid=59&prid=114
    Van zodra de zaden ontkiemd waren heb ik ze in langwerpige potten van 7L geplaatst.

Wortelstimulator: Ata Rootfast http://www.atami.com/?pid=59&prid=280
    Vanaf de 2de t.e.m. de 4de week werd dit aan het water toegevoegd. Van zodra de plant haren begon te vertonen(4de week) ben ik gestopt met wortelstimulator en op bemesten overgegaan. Voor het water zelf ben ik steeds voor een Ph tussen de 6.5/7 gegaan omdat de meststoffen deze waarden nog wat naar beneden haalden.

Meststoffen: Hy-Pro Terra http://www.hy-pro.nl/index-nl.html#
    De keuze voor deze meststof werd een beetje gemakshalve genomen. Tot zover ik begrepen heb zou dit product een totaaloplossing moeten bieden voor zowel de groei als de bloei de plant. Dit maakte mijn kweekschema vrij eenvoudig en op die manier was er ook minder ruimte voor fouten.

Dit is de enige meststof die tot nog toe werd toegevoegd. Meestal een halve liter water om de twee dagen voor iedere plant. Ik probeer vooral af te gaan op het gewicht van de potten om te bepalen hoeveel vocht ze nodig hebben. Dit lijkt goed te werken voor mij.

Hier volgen enkele foto's van de afgelopen weken.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg

Groet
    Dizzy
    Last edited by Dizzyboy; 12 September 2011, 23:16.

Re: Lowryder/AK 47 Feminized 6x

heey ziet er goed uit man!!
    mooie foto's!!

Comment

Succes met de kweek. Start ziet er goed uit.

Grtz

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties. Als er verbeterpunten moesten zijn of tips voor wat nog komen zal hoor ik het graag.

Comment

Paniek!

Enkele van de planten beginnen witte vlekken te vertonen op de bladeren en de stengels. Ik dacht onmiddellijk aan spint maar ik begin meer en meer te denken dat het om een soort schimmel gaat. Ik kan namelijk geen beestjes vinden...
          Kunnen jullie aub even kijken en jullie mening geven. Graag ook tips over hoe ik dit kan aanpakken. Ik zou erg dankbaar zijn!!

15092011149 (Kopie).jpg15092011155 (Kopie).jpg
          Attached Files

Comment

Ik ben zelf al even aan het zoeken geweest en ben er vrij zeker van dat het om echte meeldauw gaat. Als ik de foto's bekijk op google van meeldauw zijn de gelijkenissen treffend. Wat denken jullie? Indien het zo is wat kan ik kan best ondernemen?
            Foto's van google:
            Last edited by Dizzyboy; 15 September 2011, 18:58.

Comment

19092011156 (Kopie).jpg19092011157 (Kopie).jpg

Dizzy out.

Comment

is het nu niet te koud voor deze planten?

Comment

Ja, en te weinig lichturen, na 15 mei kan je buiten aan de slag.

Comment

Bezig...
                  X