Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 X Frisian Dew Buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 X Frisian Dew Buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hey beste Grower's

    Ik Krijg binnen een paar dagen mijn Frisian dew zaadjes aan en ga hier ook een mooie topic voor maken zodat ik meschien nog goede tips kan krijgen

    Wat ik al heb gedaan , Ik heb in mijn tuin een mooi stukje grond uitgekozen en daar zit de zon altijd meestal , mijn grondje is 2m,5 vierkante meter heb er een mooie omheining rondgezet wat ik dan heb gedaan is naar de tuinwinkel geweest en paar inkopen gedaan

    Samenstelling Grond :

    140 l Universele Grond (die heb ik goed vermengd met de grond van mijn tuin )
    50 liter Coco'sgrond (die ik ook goed heb vermengd)
    1 Zak bemestingskorels voor Gazon en tuin (heb 2 handjes op men stukje grond gegooit)
    1 Zak HydroKorrels (de helft van de zak goed in men stukje grond vemengd )

    Dit allemaal goed onder elkaar bij men tuingrondje gemengd en daarna even goed natgemaakt even goed nat gemaakt .

    Ik moet men zaden toch nog aankrijgen en ze moeten ng ontkiemen en voorgroeien dus de grond zal wel even goed kunnen trekken .
    Ik Heb bij de azarius spongepads besteld voor de zaden goet te laten ontkiemen
    als het zaadje is ontkiemd ga ik ze in kleine potjes planten nu is mijn vraag wel of ik de potjes gewoon buiten zet dag en nacht en ze af en toe wat water geef of ze wel dit wel gaan overleven ? vanaf hij een paar vertakkingen heeft plant ik hem in de volle grond

    Foto,s van mijn stukje grond en zaadjes , zal ik hier nog zetten jullie zullen het allemaal te zien krijgen hoe mijn plantjes gaan groot worden

    (TIPS zijn altijd welkom ) En zou ook wel eens willen weten wat jullie van mijn grondje vinden

    #2
    Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

    ik ben net hetzelfde van plan ik zal dit topic zeker volgen!

    Comment


      #3
      Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

      Is tof voor te horen moet je ook anders even een topic posten en de link even doorsturen

      Comment


        #4
        Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

        ja ben ik van plan maar hoe begin je een nieuw topic hha

        Comment


          #5
          Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

          Je Klikt op Forum en dan kan je kiezen tussen verschillende dingen zoals buiten kweek ,binnenkweek hangt er van af wat je gaat doen BV : je gaat een buitenkweek doen klik op buitenkweek en aan de rechtse kant staat er nieuwe topic beginnen

          Comment


            #6
            Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

            Blijkbaar krijg ik nog niet echt veel reacties over mijn grond samenstelling vind dit wel jammer

            Comment


              #7
              Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

              Heb goede verhalen gehoord over deze soort, succes!

              (hydrokorrels had je niet hoeven toevoegen, ook over die mestkorrels heb ik m'n vraagtekens. Cocos is wel goed - maar had dit liever vermengd met allmix en een deel lightmix.

              Comment


                #8
                Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                als je even opzoekt vin je de perfecte grond samenstelling ik heb er ook wat over staan wat ideaal kan zijn grtz
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                  @ shiningsilverhaze

                  Hoezo gebruik je nog als "extra" mestkorrels als ik vragen mag ? en wat voor mestkorrels zijn het ?
                  misschien leuk als je ook wat foto's van je tuintje maakt en post dan zien we wat meer waar je me bezig ben
                  Grtszzzz
                  Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                  :alienstoned:​← klik hier


                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                    ik denk dat de grond die je nu hebt samengesteld voor jonge plantjes een beetje te veel van het goede is.
                    (correct me if I am wrong) beter eerst in stekgrond zaaien, daar zit wat minder voeding in zodat ze niet ineens BANG voedddiiiiiinngggg krijgen snapje

                    Comment


                      #11
                      Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                      Naar mijn idee zit er helemaal geen voeding in zaai en stek grond!

                      Grtz
                      Is het glas halfleeg of halfvol?

                      Comment


                        #12
                        Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                        je kan het wel oplossen door de plantjes voorlopig in een potje te laten groeien met stekgrond. als je dan van die mooie turfpotjes neem dan kan je straks alles met potje en al in de grond zetten en heb je geen kans dat er wortels beschadigen. plus je wortels komen niet gelijk in de volle voeding maar kunnen even wennen. zelf zou ik persoonlijk de mestkorrels proberen weg te halen. je planten geven het zelf wel aan als ze meer nodig hebben. maar dan zou ik toch echt voor voeding gaan die voor wietplantjes is. die korrels kunnen je plant flink beschadigen en in de groei belemmeren

                        Comment


                          #13
                          Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                          om te groeien, gwne aarde wat je in de tuincenter koopt
                          je voegt
                          -bloedmeel
                          -runder/kippemest (gedroogd)
                          - een beetje kalk
                          toe en...
                          Thats it
                          da is goede groei grond, zit tot 4 weken goed

                          grtyz bubba
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                            mooi recept
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

                              Beste kwekers hier ben ik terug met een verslagje van men 3 x frisian dew zaadjes heb ze ondertussen in me spongepads gedaan van azarius elke dag beetje water gegeven en in de kast gezet ,
                              Heb er vandaag fotos getrokken van me spongepad en men grondje buiten dat ik al heb voorbereid voor binnen paar weken me plantjes er in te zetten .

                              IMG_0110.jpgIMG_0109.jpg

                              Heb wel nog een vraagje en hoop dat jullie mij hier met kunnen helpen in me spongepadje zoals je kan zien op de foto zie ik al 1 wit stengeltje , nu is de vraag mag ik me spongepad gwn buiten in de zon zetten of kan ik ze beter ng een paar dagen in men kast laten staan . Bedankt voor jullie tips en reacties !

                              Comment

                              Bezig...
                              X