Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 X Frisian Dew Buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3 X Frisian Dew Buitenkweek

ik zie er 2 :p (linksonder op de foto)
    maar nog in kast houden tot de groene bladjes beetje open staan ofwel in schaduw buiten (teveel zon..warmte.. will kill them:p)
    in de natuur komen ze meestal ook uit tussen andere begroeing en zijn ze ook beschut tegen de warmte en de zon
    aan de andere kant moet je ze nu wel in de gaten houden, te lang donker en ze schieten als bonen naar omhoog en dan heb je sprietstengeltjes van 5 cm zoals de mijne..
    (ik heb die van mij moeten redden uit de serre zijn week en half oud al maar was gwn te warm)
    hopelijk ben je hier iets mee en spreekt er iemand mij tegen als ik fout ben :p maar ben 85% zeker :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
      ik zie er 2 :p (linksonder op de foto)
      maar nog in kast houden tot de groene bladjes beetje open staan ofwel in schaduw buiten (teveel zon..warmte.. will kill them:p)
      in de natuur komen ze meestal ook uit tussen andere begroeing en zijn ze ook beschut tegen de warmte en de zon
      aan de andere kant moet je ze nu wel in de gaten houden, te lang donker en ze schieten als bonen naar omhoog en dan heb je sprietstengeltjes van 5 cm zoals de mijne..
      (ik heb die van mij moeten redden uit de serre zijn week en half oud al maar was gwn te warm)
      hopelijk ben je hier iets mee en spreekt er iemand mij tegen als ik fout ben :p maar ben 85% zeker :p
      Bedankt voor je reactie man , Ja ik heb ze momenteel terug in de kast gezet tot ik groene blaadjes zie dan gaan ze onmiddelijk buiten en met dit lekker weertje in belgie zullen ze zeker en vast niet al te veel strekken ,maar ga ze toch denk ik 2 weken voorgroeien nog in een potje buiten dat ze al wat vertakkingen hebben , en ik ze mooi in de grond kan planten , hopelijk word dit iets.
      btw links zie ik niks xD

Comment

ah ja dacht wit stopje te zien op de foto maarja :p
        en ze gaan enkel spurten als ze donker staan daarom in de gaten houden als je ze donker zet ..
        en idd beste paar weken voorgroeien
        de mijne blijven tot juli/augustus in potten staan.... daarna in grote pot gevuld met mix eigen compost en growshopgrond (compost enkel van banaan, aardappelen en stro/hooi)
        en nog 2 hou ik in grote potten omdak dan kan voeden met growshopvoeding... want me die tuincentra spullen heb ik slechte ervaringen en dan heb ik zelfs nog nooit diereshitkorrels gekocht eh :p
        maar ge zijt goe bezig maar let op me diejen draad erond... ni te hard laten opvallen voor de buren e daarom da ge gemakkelijker in ne pot werk dieje kunde tusse de natuurlijke begroeing in uwe tuin zetten... zo 'in the open' een klein boereveldje me 3 kerstbomen en nen draad rond.... en ne geur waarvan da de buurvrouw haar lakens 6 weken later nog naar weed stinken....
        of ge hebt makkelijke buren zoals ik vroeger die ook planten hebben maarja..

Comment

ziet er leuk uit man, zal geregeld even komen kijken.
          veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kneiterboy View Post
            ziet er leuk uit man, zal geregeld even komen kijken.
            veel succes
            Thanks m8te

Comment

succes met de run
              sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bubba J View Post
                succes met de run
                Bedankt hopelijk lukt het mij deze keer wel

Comment

kzou dan wel oppassen me die strontkorrels :p

Comment

succes man ga je volgen :d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shiningsilverhaze View Post
                      Blijkbaar krijg ik nog niet echt veel reacties over mijn grond samenstelling vind dit wel jammer
                      zal ik maar een reactie over je grond samenstelling plaatsen dan?? waarom vermeng je in godsnaam die hydrokorrels door de aarde heen?? heb je wel eens opgezocht waarvoor die hydrokorrels gemaakt zijn?

kun je bij al jou grond toevoegingen eens vermelden waarom je dat er door hebt gemengt? of heb je maar gewoon van alles bij het tuincentrum uit de schappen getrokken en dat door elkaar gemengt?

universele mestkorrels laten namelijk altijd sporen na, wat je straks weer in je wiet proeft. lekkurrrr

coco's grond met voeding, mengen met potgrond met voeding, mestkorrels, pas maar op dat ze geen overdosis krijgen

ik ben benieuwd

groet

Comment

Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

ik gebruik die kleikorrels op de bodem van de pot, zo groeide er bij mij vorig jaar enorme wortelslierten onder uit de pot de lekbak in. ook word hierdoor de drainage beter.

buiten op het balkon gebruik ik 20 liter potten met gewone potgrond van het tuincentrum met voeding voor een week of 6.
                          ik geef de voeding in het water met wortelstimulator voor de wortels en terra leaves om de scheutvorming wat te stimuleren,
                          daarna gebruik als de planten erom vragen nog wat fulfic blast van premium collection om de groei door te komen,
                          en in de bloeifase geef ik nog wat super pk mee, ook van premium collection.

binnen in mijn hok kweek ik met slabs, geeft veel minder rotzooi en geeft veel minder werk.

groet

Comment

Comment

vandaag paar dagen geleden effe updat van me zaadjes , nog niet veel te zien zoals op laatste fotos nu is die 1 die je ziet wel wat groter geworden 1 m ofzo maar de pit zit er nog rond is dt nrml ?

Comment

ja das normaal zenne, alst nog ne dag zo zou blijve kan je altijd proberen te 'helpen' maar met kans bladjes en plantje om zeep te helpen..

Comment

Bezig...
                                X