Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

    Korting op 420shop
    Lowryder#2

    Origineel zaad uit betrouwbare bron, verkregen begin 2008 en sindsdien mee aan de slag. Uitsluitend onderling doorgekruist, gemiddeld 2 kweekronden per seizoen. 1e ronde = zaadkweek, 2e ronde uitsluitend sensimillia.

    Waarom lowryders > Autoflowering, lekkere smaak, potentie bevredigend, groot genoeg om er nog wat kweektechniek op toe te passen, maar klein genoeg om niet op te vallen op een balkonnetje.

    Ontkiemen : op zaai/stekgrond, kwaliteitszaad wat op de juiste manier is opgeslagen geweest (in de vriezer) laat zonder uitzondering binnen 4 dagen aktiviteit zien. zaaidiepte max 1 cm. Ze willen graag en daar ik binnen ontkiem schieten ze snel een steeltje van pak 'm beet 10cm.
    Verpotten : zodra echte blaadjes tot ontwikkeling komen, en dan bij voorkeur meteen naar de pot waar ze de rest van hun relatief korte levensduur in volbrengen. Lobblaadjes 'n centimetertje boven de aarde houden bij verpotten. Dan ook meteen naar buiten!
    Ideale potmaat : 7liter hoog model> kleiner beperkt de plant, groter heeft geen merkbaar effect op opbrengst of kwaliteit.
    Medium : standaard bemeste potgrond waar ze het uitstekend op doen.
    Voeding : vanaf 5e week een paar keer PK13-14, vanaf week 7 1x per week 7-5-7. Noodzakelijk om voeding aan te passen op gebruikt medium (met name cocos heeft wat specifieke zorg nodig op Mg-gebied. Maar dat is natuurlijk niets nieuws)
    Toppen : mogelijk, dan bij 3e of 4e node. Niet later doen want dan staat deze dame al in de bloei wat je nuttig plantmateriaal gaat kosten.
    Bloeiperiode (eigen observatie) : 7-8 weken, zaadkweekjes laat ik nog wel een weekje extra staan.
    Opbrengst : nog nooit gewogen maar voor het formaat plant hoor je mij niet klagen.
    Hoogte : getopt> 40-45 cm, niet getopt> 50-60cm.
    Ziekten/plagen > redelijk resistent tegen meeldauw, aantrekkelijk voor rupsen. Elke plant die ik van deze soort gekweekt heb heeft daar last van gehad.
    Overig : geeft vanaf mid/eindbloei een zware zoetige geur af, overheerlijk! Kweekresultaat buiten dermate dat ik vermoed dat deze dame binnen hoge ogen kan gooien.

    Foto's : 1e 3 zijn van een ongetopte plant in haar eindbloei. Hoogte 55cm. Duidelijk zichtbare vraatsporen maar ook prettige topontwikkeling en veel kristallen.
    foto 4 : op achtergrond wat er gebeurd als je te laat topt > in dit geval ging het goed gelukkig maar dit soort situaties vermijd ik liever.
    foto 5 en 6 : getopte plant, hoogte 40cm. Groot blad verwijderd voor foto, heeft geen twee dagen meer op pot gestaan naderhand.


    2011 044.jpg2011 042.jpg2011 041.jpg2011 040.jpg2011 027.jpg2011 036.jpg
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

    Nice, heb ook 2 LR#2 staan, dus verheug me er ook op als ik je bericht zo zie!!!

    Comment


      #3
      Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

      zeer duidelijk en informatief, ik ga hier een voorbeeld aan nemen.
      ziet er goed uit moreweed, succes verder.

      Comment


        #4
        Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

        lekker moreweed, houd haar groen. suc6

        PPlantje
        ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

        Comment


          #5
          Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

          mooie post , informatief

          je planten ,lekker thc-rijk

          en als ze zo dik zijn dan hoef je niet te wegen
          hangt meer dan genoeg op

          happy growing man

          Last edited by member10463; 22 July 2011, 00:00. Reden: spelling

          Comment


            #6
            Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

            zodra het kwijl wat opgedroogd is van me toetsenbord zal ik wel terug komen en wat nuttigs schrijven

            very nice!!
            __________________________________________________ ______________

            When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

              Heel veel nuttige info weer .
              Ik blijf die auto flowers grappig vinden.
              Deze zien er erg appetietelijk uit
              Suckses

              Greetzz

              Comment


                #8
                Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

                Thanx allen!

                het zijn heerlijke plantjes voor de luie kweker > zaadje planten, -niks doen-, plantje overpotten, -niks doen-, waar nodig mannetjes verwijderen, -niks doen-, oogsten, -niks doen-, roken.
                Maar vooral ook de tolerantie naar verschillende media (gekweekt op cocos, potgrond, gebruikte potgrond, zanderig spul, volle grond) met allemaal prima resultaat alhoewel wel individuele verschillen. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar normale bemeste potgrond, uit gemakzucht voornamelijk. Als er nog een extra rondje inzit dit jaar dan eens checken wat die doet op wietspecifieke potgrond.

                Oja : MF-ratio's! Hoe raar het ook klinkt, ik heb de 2e ronde (gezaaid in juni) standaard meer mannen dan de eerste ronde (gezaaid in april). De vroegen zitten zo rond de 80% dame, de zomerbloeiers gaan meer 50-60%. Ik kan het niet verklaren, en de aantallen zijn denk ik ook te klein om er uberhaupt iets nuttigs over te kunnen zeggen (1 ronde is 10 zaadjes, ik hou namelijk rekening met uitval van 2 of 3 door onvoorziene omstandigheden -alleen treden die bijna nooit op ).
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Last edited by member10463; 22 July 2011, 09:14. Reden: spelling

                  Comment


                    #10
                    Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

                    Nee purple, dat is vanaf het moment dat ik met dit soortje begon, dus 2 volle seizoenen. De 2e ronde van dit jaar is nog niet zo ver dat ze al geslachtskenmerken vertonen, zodra dat het geval is zal ik het posten. Trouwens is me dit ook eerder opgevallen met andere soorten, maar omdat het steeds over een totale groep van 5-10stuks ging vond ik de aantallen te laag om er iets zinnigs over te zeggen. Trigger om het te melden is dat ik Vale laatst hoorde over iets soortgelijks, en het aantallen-issue wat tegendruk begint te krijgen van de herhaalde observatie. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de 2e ronde dit jaar !
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

                      Is het mogelijk om over 1 of 2 weken nog een paar lowryders te planten?
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

                        Denk het wel hoor, hopelijk een lange en warme nazomer Maar begin augustus met zaailingen betekend wel mid oktober oogsten! Als je het aandurft of bv de mogelijkheid hebt om buiten op te laten komen en de mid/eindbloei binnen te doen, dat zou natuurlijk ideaal zijn
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

                          het aantal issues dat tegendruk begint te krijgen van de herhaalde observatie
                          daar kan ik je eventjes niet volgen

                          eigen observatie bevestigd nu eenmaal beter


                          ik heb die kennnis overgenomen van Ed Rosenthal uiit zijn growbijbels begin jaren 90
                          en heb die observatie zelf ook kunnen constateren in die volgende jaren
                          ik zette ook niet meer dan tien planten dus erg beperkte visie van mij
                          <smoke it don't dope it , tweesnijdend motto , ik teveel hippie geweest.> maar dit terzijde

                          benieuwd wat je bevindingen zullen zijn

                          greetz

                          PH

                          Comment


                            #14
                            Re: Moreweed's lowryder#2 aantekeningen

                            Het was mij ontschoten.. mw doelt op het gesprek dat wij hadden omtrent het vroeg zaaien (feb/mrt) en het grote aantal vrouwtjes dat je krijgt in verhouding met later zaaien.
                            Mijn observatie:
                            Des te eerder je zaait des te meer females, bij mij 90% dit jaar!

                            Comment


                              #15
                              Last edited by moreweed; 22 July 2011, 22:01.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X