Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenthread 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Buitenthread 2012

De eerste Lowryders #2 die buiten gezaaid, gekiemd en boven de grond zijn, zijn een feit. De Lowryders die van binnen naar buiten zijn verplaatst, staan stil. Waarschijnlijk door de nachttemperatuur en door de shock die ze gekregen hebben van het binnen naar buiten verplaatsen. Er is buiten ander licht, minder lang licht en de temperatuur ligt 10 graden lager. Enige verandering in bladstand treedt wel op wanneer de zon er vol op staat. Ze leven dus wel nog! Maar te vroeg blijkt te vroeg. Ik hoop dat ze alsnog mooie toppen vormen, aangezien ze nu stil staan maar wel al bloeien.

De eerste buitenstaander heeft het loodje gelegd, niet gek ook, want hij was de enige die onder het terrarium is blijven staan (40 graden in de zon). De ander is volop zijn bladeren aan het verbreden en groeit gestaag door. Ik heb hem getopt, dus als het goed is krijg ik een mooi klein struikje.

Over een week begin ik met het kiemen van:
    Royal Dane
    Royal Frisian
    Lowryder #2 x Auto haze
    En nog wat Lowryders #2 om de invloed van het verschil in tijdstip te bekijken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Updatetje, mag wel weer!

Waar was ik gebleven? Laten we beginnen bij het begin, de eerste buitenstaander; geplant in eind februari is dood. Ik vond het zielig om hem zo te laten lijden.. De tweede, twee weken later geplant, is getopt en begint aan zijn zijtakken. De kleine blaadjes beginnen met een wat paars-oranje kleur maar trekken gauw bij, naar normaal groen. Ook de vers gezaaide lowryders doen het prima, 4/4 gekiemd, maar 3/4 boven de grond gekomen. Een prima ratio met deze temperaturen. Deze foto's zijn van enkele dagen geleden. Ze groeien gestaag, maar ze groeien.
      2012-04-03 14.45.42.jpg2012-03-27 14.27.37.jpg
      Ik zei dat ik deze week zou beginnen met kiemen, maar het gevoel is er nog niet. De vibe die ik moet hebben om te beginnen is er nog niet, dus ik begin ook nog niet met de rest. Zo simpel ligt het voor me.

De lowryder man blijkt moeilijker te verzorgen dan de dames.. Zijn ballen werpt hij af en drogen uit aan de plant. Er is nog geen enkele opengesprongen.. Hij staad vochtig (als de rest, dus enkel wateren wanneer nodig), verkleurt niet, strekt lekker en krijgt voldoende zonlicht. Heeft iemand hier tips voor om hem toch goed in (gezonde) bloei te krijgen?
      De Bob Marley is ein-de-lijk over zijn voedingsproblemen heen. Na een wissel van de grond (tuingrond eruit gehaald en potgrond erin gedaan, ging makkelijk door dat bekertje!) en wat voeding die ik van een vriend heb gekregen. Hij begint weer donkerder te worden van kleur en groeit steady. Het zal een mooie bos worden. Helaas geen foto's daarvan.

Dat was 'm weer! De volgende update is, wanneer er iets te gebeuren staat.

EDIT: Na dit bericht, kwam mijn vader binnen wandelen met 150 stekjes. Tomaten wel te verstaan! Hij was vergeten dat ik nog 80 L potgrond had liggen, dus had zelf ook nog 100 liter gehaald. Ik heb hem geholpen met het poten van de stekjes en toen begon het toch weer te kriebelen.
      Ik heb m'n zaadzak (hihihi) open getrokken en toch even gauw vijf lowryder #2-zaadjes in de volle grond gepopt. Kwam precies goed uit, want nu regent het! Toen ik eenmaal toch buiten was, heb ik meteen mijn Scrog/SOG/LST-hekje geplaatst zoals beschreven op een van de eerste pagina's. Het is een wapening-gaas zoals ze gebruiken bij betonstorten, maar dan wat maten dunner. Hierlangs zullen de Denen geleid worden, wanneer die eenmaal gekiemt gaan worden en bij de tweede internode zijn. Ik wordt er trouwens moe van om lowryder #2 te typen, dus vanaf nu is het LR2 in dit verslag wanneer ik het over lowryder#2 heb.
      De buitengrond heeft een nieuwe toplaag van potgrond gekregen, niet dat het veel opschiet, maar het ziet er mooier uit dan het zand dat er nu ligt. De Bob marley heb ik toch maar overgepot naar zijn eindpot van 9L. Met een grondmengsel van wormencompost, gemaaid gras voor extra N en potgrond. Hij heeft de wortels al flink, en ruim in de grond zitten dus wanneer het mooi weer wordt zal hij hopelijk exploderen wat groei betreft. De autohaze x LR2 ga ik pas later zetten deze maand, wanneer het weer optimaal is. Ik heb er niet zoveel zaden van, dus ik ga geen onnodig risico nemen. Ik weet immers niet hoe ze zich zullen gedragen.

Einde bericht
      Last edited by LR2; 4 April 2012, 14:48.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Cool, hier heb ik wat aan!

Comment

We zijn ongeveer een week verder, tijd voor een kleine update.

- De gezaaide lowryders zijn aan het wortelen, het koude weer heeft ze een beetje opgehouden (-5C hebben ze doorstaan) maar de temperatuur maakt het nu weer wat draagbaarder. Ik verwacht dat ze over een weekje wel hun kop boven het zand steken.
          - De vleeseters verorberen hun eerste maaltijden al, de hoge LV buiten doet ze goed. Ze zijn nu al groter dan ooit (vooral de drosera, zijn monsters aan het worden), dus ik ben benieuwd wat de zomer zal brengen. Ze staan nu onder glas en krijgen te eten wat ik zonder moeite met mijn handen kan vangen. Al het andere moeten ze maar zelf doen. De doinaea muscipula heeft nog steeds geen bekjes aangemaakt, maar dat zal ook pas komen als het warmer is. Het zijn immers de gevoeligste delen van die planten, op de wortels na.
          - De lowryders die al boven de grond zijn en de bob marley (die nog steeds aan het recouvereren is) staan onder plastic zakken in een tipi-opstelling. Gewoon een bamboestok de grond in geramd en met wat touwtjes de zakken bevestigd. Regenwater vinden ze lekker, maar de bakken die nu uit de lucht vallen zijn wat te veel voor ze.
          - De homegrown zaden van de afghan x early bud zorgen voor erg indica uitziende planten. Brede bladeren en prima vertakkingen. Ik denk dat het vroege zaaien van deze soort zijn vruchten af zal werpen. Gezien het feit dat er nu toch al een centimeter per week bij komt, ze zullen straks als een gek zullen gaan groeien wanneer het warmer wordt. Ik zal er in mei nog een naast zaaien, en na een maand het verschil beoordelen. Waarna ze OF verduisterd worden, of omgehakt worden. Dit was een test, geen kweekrun. Anders wordt het simpelweg te druk in de tuin. Kweken is prima, maar ik probeer het kleinschalig te houden. Met nu al 10 LR#2 in de grond, en straks de hazeryder en Denen, wordt het te gezellig als ik alles laat staan.
          Over de soort zelf en zijn stabiliteit ben ik toch erg tevreden. De early bud en afghan leken al veel op elkaar qua uiterlijk, maar verschilden wat topstructuur betreft ontzettend. De uniformiteit die ik nu zie, is goed. Er zit tot nu toe, van de vier gezaaiden, nog geen enkele vreemde eend in de bijt. Hoe de bloei zal worden, moet ik van andere kwekers horen als ik ze om hak. Of zelf uit vinden door te verduisteren, maar dat vergroot de kans op herma's. En met die LR's in bloei dalijk gaat dat problemen opleveren.

Het hele gezin snoept er van dat ik al in de tuin bezig ben, en al het vuilere werk, ook voor hen opknap. Mijn moeder is daarom zo vriendelijk geweest om wat wilgentakken te knippen en die in het water te zetten. Iedere week ververs ik dat water, en het afvalwater gebruik ik als homemade wortelstimulator. Deze bevat namelijk (als ik het me goed herinner) een boel auxine in natuurlijke verhoudingen. De growshop heeft aan mij dus, wederom, geen klant. Een vriend heeft me zijn exces aan bioflores canna bloeivoeding gegeven, dus die kan ik aan de potplanten geven aan het eind van het jaar, mocht dat nodig zijn. Het hele bio-gebeuren doet me weinig, het is eerder goedkoop en toevallig dat het zo uitkomt. Ik heb er enkel uit kostenoverwegingen voor gekozen om niets te kopen in de growshop. Want zeg nou eerlijk: een liter wortelstimulator van 0 euro versus een liter wortelstimulator van 36 euro, die je beide eigenlijk niet eens nodig hebt.. Nou, ik weet het wel!

Omdat jullie een update zonder foto's saai vinden, heb ik er wat foto's bij gedaan.
          2012-04-11 15.19.55.jpg De hele setup, met het buig/strek/supercrop/weetikveelwathetgaatworden-gaas. De drie LR's rechts, mannetje in de kleine pot, De bob marley in de grotere pot, links en in het midden de early bud x afghan.
          2012-04-11 15.20.13.jpg De mini-bog. Een ander woord voor klein moerasje. Je ziet de dionaea zijn bloemstelen al aanmaken.
          2012-04-11 15.20.22.jpgDe drosera die wat vliegjes en spinnetjes aan het eten zijn. Hier zie je mooi hoe de bladeren zich om de prooi heen vouwen om van alle voedingsstoffen die ze bevat, gebruik te maken. Zie je de plakkerige haartjes? Doet je toch ergens aan denken of niet? In de volle zomer zal ik wat 'trichomenshots' maken

Einde van dit bericht.

Comment

Swatjes en swatinnen,
            Tijd voor een korte update.
            De LR#2's die in de volle grond zijn gezaaid: 100% uitkomst. Ze staan nu met hun -door de kou- paarsgeslagen nekjes al boven de grond. Heerlijk om te zien dat deze 'tropische' plant het gewoon doet bij lage temperaturen.
            De Bob vertoonde wat zwarte vlekken op de oudere bladeren. Nu, nadat de zak over de plant is weggehaald, is hij weer bijgetrokken en heeft nergens last van. Ik vermoed wel dat dit het probleemkindje van het jaar wordt.
            De Denen (royal frisian en royal dane) staan te kiemen in de potgrond buiten. Ook deze zullen hun hoofd wel over een weekje of wat laten zien. Het heeft geen haast verder.
            De rest groeit gestaag, maar de groei zit er in! De vorst deert ze nauwelijks, geen enkel teken van schade. Ik ben nu al een tevreden tuinier, en het seizoen moet nog beginnen!

Comment

Comment

Was het vanacht -10?! Zo hey, en dan ben ik nu net een zaadje aan het ontkiemen. Het is wel kut weer, hopen dat het snel beter word.
                Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Comment

Dat is jammer LR2, wel drastisch!

Waarom liet je de afghan en easy bud niet gewoon staan?
                  Resident in Tenerife, Spanje.
                  3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Hahahaha you've just been vale'd! Die -10 heeft ze niet uit het veld geslagen. Alles staat nog zoals het staat. Ik wilde even het statement maken dat ik binnen kweken (in een buitenthread) belachelijk vind. Voor het raam; prima. Maar onder lampen!? Al helemaal onder hps. Waarom?
                    En dat mensen niet zulke watjes moeten zijn, die planten kunnen een boel hebben! En ja; zelfs -10 en een boel regen! Ik voer steeds opnieuw de discussie over of ze al naar buiten mogen.. Er zijn hier een boel mensen die eens flink harige ballen mogen laten groeien, want zo voorzichtig doen is nergens goed voor. Kost alleenmaar moeite, aanpassingen aan lichturen, gedoe, bah.
                    Alles staat gewoon nog zoals het staat: buiten in de kou, en ze maken het goed.
                    Een foto-update mogen jullie dit weekend verwachten!

Comment

Naughty boy!
                      Resident in Tenerife, Spanje.
                      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Het gaat er om dat je een goede oogst krijg
                        als je planten bij te kou staan, moeten ze alle zeilen bijzetten om te overleven
                        boeren en fruittelers doe er toch alles aan om het gewas te laten groeien
                        dus ben nou eens niet eigenwijs
                        en pas je aan ,om wietplant goed te laten groeien

Comment

Van dat alle zeilen bijzetten, merk ik anders niets. Ze vertonen geen zwakte, ziekten, verbrande bladpunten of bruine verkleuringen (wel paars, maar dat is niet slecht). Wat wijst op een gezonde plant. Buiten dat: hoe groter de plant, hoe groter de opbrengst. Toch?
                          De boeren en fruittelers hebben het probleem dat hun planten gevoeliger zijn voor kou dan cannabis. Bij hen is het van belang om de knoppen en bloemen te beschermen tegen de kou, anders mislukt de oogst omdat er geen vruchten gevormd worden.
                          Bij wiet die nog niet
                          Last edited by LR2; 18 April 2012, 22:12.

Comment

Hi LR2

Leuk authentiek verhaal.

'Vroeger', bijna 25 jaar terug, was er nog niet zoveel keus kwa zaden.
                            Echter ik had toen eens wat 'purple' zaden in februari/maart in volle grond gezaaid, ze zouden relatief goed voor buiten zijn in NL.
                            Alles kwam op en zij groeiden allen uit tot heerlijke reuzinnen.

Had ik later gezaaid had ik dan nog meer geoogst? Wellicht. Misschien ook niet. Erg boeiend? Mwah niet zo.
                            Meer meer meer.. is niet altijd beter beter beter..
                            Heb een stressloze guerilla kweek gehad en veel geleerd.. In de lente handmatig (on)kruidvrij gehouden en hoogzomer wat water gegeven en met wormenmest aan de gang geweest.

Wat ik maar wil zeggen, het benne taaie rakkers die plantjes, het komt allemaal niet zo nauw.
                            Voor mij dan, het is een hobby, genieten.

Dus geniet ervan en laat ons genieten van je topic.

Met veeeeeeeeeeeeeel foto's.

Laters
                            B.

Comment

Wijze woorden LR2.. ghehe

vroeg begonnen is vroeg gelachen..

Suc6 en Smookse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                                Mijn moeder is daarom zo vriendelijk geweest om wat wilgentakken te knippen en die in het water te zetten. Iedere week ververs ik dat water, en het afvalwater gebruik ik als homemade wortelstimulator. Deze bevat namelijk (als ik het me goed herinner) een boel auxine in natuurlijke verhoudingen. De growshop heeft aan mij dus, wederom, geen klant. Een vriend heeft me zijn exces aan bioflores canna bloeivoeding gegeven, dus die kan ik aan de potplanten geven aan het eind van het jaar, mocht dat nodig zijn. Het hele bio-gebeuren doet me weinig, het is eerder goedkoop en toevallig dat het zo uitkomt. Ik heb er enkel uit kostenoverwegingen voor gekozen om niets te kopen in de growshop. Want zeg nou eerlijk: een liter wortelstimulator van 0 euro versus een liter wortelstimulator van 36 euro, die je beide eigenlijk niet eens nodig hebt.. Nou, ik weet het wel!
                                werkt dit ja?? dat zou mooi zijn want mijn moeder heeft die inderdaad ook een paar staan, zal ik ook eens uit proberen
                                Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

Bezig...
                                X