Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenthread 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Buitenthread 2012

Gaat lekker LR! tipje voor de denen.. kan je bijvoorbeeld een soort van kasje maken, desnoods met wat folie..? wat hogere temperaturen en leefomgeving zullen de planten, ondanks het mindere licht, veel goeds doen.. Nog iets,, indirect licht is niet per se slecht licht! in de volle zon doen ze het natuurlijk het beste, maar indirect zal alsnog met deze dage een wattage van 2 a 300 watt geven..?

jammer dat de bevruchting is mislukt, mss was t mannetje toch niet in topvorm, wat toch raar is want even later is de anasthesia bij mij wel goed bestoven geraakt! wie weet vind je tijdens het roken nog wel enkele zaadjes..?

de LRHaze had je ok van mij toch..? bij mij gaan ze super! 1 vrouw, 2mannen.. de vrouw duidelijk haze sporen in zich, groeit idd lekker snel (vergeleken een LR) maar niet overdreven.. houdt ook wel van natte voetjes ja, vooral met dit weer schieten ze dan de lucht in! ik heb ook 2 mannen, welke beide duidelijk andere fenos hebben, namelijk een wat kleinere, met wat andere blaadjes > duidt meer op LR gen.. De ander heeft zelfde bladopbouw als vrouwtje, is ook erg lang al (35 cm ongeveer) dus is voor dat al een beste man. wat voor mij echt het belangrijkste is,, ze bloeien allemaal! iedereen die zegt af x af hoeft geen af te zijn, bij mij 3x ja

kheb wel slecht nieuws,, in mijn opzichte, en beloof niet boos te worden.. al die vleeseters zijn dood ik weet niet hoe het komt maar op 1 op andere dag was het ineens een dode boel..! zou dat door hoge temperaturen in mijn bakje geweest kunnen zijn, te zuur water of een bacterie in het water..? ik weet het niet ik ben ten einde raad het begon juist leuk te worden met voeren en ik dacht egt dat ik droomde

Comment

Ah men jammer, dan hebben we dus beide slecht nieuws voor elkaar. Maar geef de hoop niet op! Dionaea is een plant die soms meerdere bosbranden per jaar overleeft. De drosera kan zichzelf stekken uit zo ongeveer ieder plantdeel! Dus laat ze nog even staan is mijn advies! Wie weet zie je over een week of drie toch weer leven in de brouwerij! Anders kun je van mij alsnog rotundifolia (die bedreigde) krijgen, die heb ik nu een boel als stekje (eigenlijk zaailing natuurlijk) en over drie maanden als zaadjes. Dionaea zadenkweek doe ik ook dit jaar (die happertjes) dus die kun je ook altijd wat krijgen. Te zuur regen/vijver water lijkt me sterk, ik denk dat de temperatuur te hoog is geweest.

Qua kasjes maken met folie, ben ik ook te bang voor hoge temperaturen. Ze krijgen rond 12:00 tot ongeveer 15:00 een volle lading zon namelijk. Het probleem zit hem in de bodem denk ik, er is iets mis met de PH maar ze zijn nu bijgetrokken. Ik wil ze alleen net zo rap zien groeien als de lowryders die 80 cm verderop in dezelfde grond erg hard gaan.

De LRhaze had ik van jou ja! Ze gaan hier lekker rustig, maar zeker niet traag. Er is vooral veel leven in te zien, omhoogstaande bladeren, bij buiging trekken ze binnen een halve dag recht. Goed om te horen dat de jouwe zo hard gaan! Ik ga hem kruisen met die amnesia om zo een meer amnesia haze autoflower te krijgen. Ze staan nu zo'n 7 cm hoog. Ik zal je wat zaden sturen van die auto amnesia haze als ze klaar zijn (mocht er uberhaupt een man tussen de LRhaze zitten)

Wat er met die bestuiving van Henkes lolland misgegaan is weet ik niet, misschien had de plant al een Ca tekort voordat ik hem bevruchtte, alleen was het toen nog niet te zien op de bladeren. Of ze hebben de post steriel gemaakt met X-rays, maar dat lijkt me sterk. Ik denk dat ik zelf iets fout heb gedaan, maar ik hoop op het beste, ik laat hem nu lekker afbloeien en misschien vind ik toch wat zaadjes!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

een simpele goedkope tip bestel bij bakker, het potje met de capsules en al je problemen zijn verholpen plus het is biologisch, en de plant stresst en remt er niet door!

trust me.de dure middeltjes komen er niet tegen op

Comment

Goed idee! Daar had ik niet aan gedacht Stafford.. Maar welk potje met welke capsules?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Haha ik had hetzelfde. Ik vroeg me af ben ik nu achterlijk of verkopen ze capsules voor planten bij de bakker? Maar voordat ik naar de bakker achter capsules ga vragen heb ik een beetje onderzoek gedaan en ben ik er achter gekomen dat hij waarschijnlijk dit bedoeld, of iets gelijkaardig.

Comment

Comment

Ind die bedoel ik, tevens heb je ook capsules,tegen spint en mineervlieg enzo op een basis met knoflook en dit helpt echt!.
                Niet zoals bayer etc wat het verminderd maar niet volledigbestrijdt,kheb veel meegelezen en al die beestjes laat ik grof weg zeggen wat is dat?
                Nooit last ervan gehad en deonbehandelde plabt destijds? 3x raden,die had het wel

Comment

Oh nice! Ik heb al knoflookplanten staan, bosui erbij, en heb ze al een peper-gier behandeling gegeven. Ik zal er eens goed naar kijken, misschien een idee voor later dit jaar! Bedankt Stafford!

Comment

He LR2,

Leuk verslag heb je man! Staan echt handige tips in...
                    Ik ben iemand van weinig woorden maar wilde toch even laten weten dat ik je volg!

Greetz,

xslt66x

Comment

Comment

S6 met je tentamen-stress LR
                        En inderdaad, ik lees je draadje ook en zeg niet al te veel. (Hier dan haha)

Ben benieuwd naar de fotootjes

Comment

Je donatie van het lr2 plantje is geresulteerd in de kliko, was een man.. Jammer!

Comment

2012-06-06 20.27.02.jpg Lowryder #2 na een LST-behandeling van een week. De zijtakken komen lekker tot hun recht, ik heb ze wat gedieft om echt alle energie naar de hoofdbuds te laten gaan.
                            2012-06-06 20.27.28.jpg De Bob 'BSDM' Marley heeft wat bladprobleempjes. Iemand een idee? Wtf gebeurt hier? Ik kan er geen verklaring voor vinden helaas.2012-06-06 20.27.36.jpg2012-06-06 20.27.47.jpg

2012-06-06 20.28.06.jpg2012-06-06 20.28.24.jpg2012-06-06 20.28.39.jpg Damn nice is niet de enige met problemen, de jonge merels zijn uitgevlogen, ieder jaar bedenken ze een manier om door mijn preventie te komen en de helft van de vleeseters uit de grond te sjorren. Vorig jaar kwamen ze door een vogelnet en een laag visdraad heen, dit keer door/langs een glasplaat. Ze laten de planten vervolgens in de volle zon drogen tot ze dood zijn. Wortels kapot, bladeren kapot, plant dood. Zaailingen van de drosera's: 90% dood. Een 6 jaar oude Dionaea heeft het ook de kop gekost. Dat was een harde steek onder de gordel. Een beetje alsof je een schilderij, waar je iedere week een uur (soms meer) aan besteed hebt, zes jaar lang, kapotgesneden wordt - terwijl je atelier op slot zit - als je een dag niet thuis bent. Represailles!!!!!! Ik tel 40 verschillende merels per dag (heeft me wel een dag gekost met camera) dus een paar kunnen er wel gemist worden. De luchtbuks staat klaar.
                            Oprecht, een paar wietplantjes kan ik missen, daarvan verwacht ik dat ze door de vogels worden geplukt.. Maar als 6 jaar liefde en onderhoud kapot wordt gemaakt is dat een ander verhaal, de merels nemen het niet eens mee om een nest van te maken o.i.d. voeding is het ook niet voor ze. De schuldige vind ik niet, maar de doden zullen de rest afschrikken. Het doet mij in ieder geval goed om een klap terug uit te delen. Ik ben een beste dierenvriend, ik voer die merels zelfs in de winter, maar vernieling gaat me te ver. Inmiddels zijn dat dit jaar twee zaailingen, 2 keramieken bloempotten, 1 zes jaar oude dionaea (en zijn 2 uitlopers), 20-30 drosera's. Genoeg geld waard op internet om veertig merels van voedsel te voorzien voor een jaar, misschien wel drie jaar. Emotioneel onbetaalbaar. Je kunt aan veel dingen van me komen, ze kapot maken en er is niets aan de hand. Maar iedereen heeft wel van die (voor sommigen waardeloze) dingen die gewoon niet kapot mogen, ook niet door een beest dat nog dommer is dan de gemiddelde hamster.
                            2012-06-06 20.29.09.jpgAfijn, hier de Royals. Links de Royal Danes, met het zorgekindje. Rechts de Royal Frisians, waarvan de meest rechtse een week jonger is. De rest is even oud. Flink verschil!
                            2012-06-06 20.29.29.jpg De overgebleven LR2 dames, met daar tussenin nog 3 zaailingen.
                            2012-06-06 20.27.19.jpg De lr x autohaze. Rechts is een man, die ik binnenkort apart zet om stuifmeel te tappen. Links is een dame en de kleine is nog onbekend (ook een week jonger dan de rest)

Dat was hem weer! Aan de studeer halleee!

Comment

De lr die ik al had doen het goed. Staan nu voor de 4e week in bloei. Maar dat was feminized..

Er staat nu nog een axe van je, die gaat mooi maar zie nog geen bloei... Ik hou je op de hoogte

Comment

niet de luchtbuks op de merels... Het is de natuur, bestrijdt het daar ook mee dan. Je mag m'n kat lenen hoor

Comment

Bezig...
                                X