Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenthread 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Buitenthread 2012

ziet er mooi uit allemaal man vind ook die bob marley een leuke plant
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

staat er allemaal netjes bij!

groet,

T-o

Comment

mooie planten hoor !
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Zit te wachten op de nieuwe "L2R's Tuintip "

Comment

NEEEE?!!!! Heb je de prins vermoord?! :O

En hoe is het nou gegaan met je tentamens?

Comment

@ Boriis: nee hij leeft nog! Tentamens gingen goed, op 1 vak na. Dikke kans dat ik van mijn opleiding af mag. + langstudeerboete + een jaar lang niet kunnen inschrijven (lotingen zijn al geweest) + de komende drie jaar niet dezelfde opleiding mogen doen op een universiteit.
              @ De rest: bedankt voor de reacties!

LR2's Tuintip van twee weken geleden!
              Twee weken geleden? Heb je wat gemist?! JA! HIJ STAAT NAMELIJK HIER ALS APART TOPIC!
              Deze informatie komt niet van mij, maar van een Admin van het Schildpaddenforum (
              HIER)
              hele ph-graden, houd er dus rekening mee dat je breed aan het rekenen bent, en de precieze waarde niet weet. Tenzij je zo'n duur apparaat aanschaft.
              Ik heb het hele topic daar gekopieerd, als de foto's niet werken, geeft het even aan (dan plak ik ze hier via URL) of bezoek de originele site.

Zelf thuis een ph meter maken, het kan!

Stap1:
              Neem een stuk rode kool en snij deze in stukjes.

Stap2:
              Doe de in stukjes gesneden rode kool in een mok of glas, en giet hier kokend water overheen. (bijvoorbeeld uit een waterkoker).
              Pak een lepel in druk de stukjes rode kool goed plat tegen de bodem en roer tegelijkertijd goed, totdat het water donker blauw tot paars kleurd.

Je hebt nu rode koolsap gemaakt, eenmaal in een buisje gestopt ziet her er zo uit:

Om de test uit te voeren doe je ongeveer een eetlepel rode koolsap in een klein doorzichtig buisje of glaasje, en vervolgens 8 druppels van het water dat je wilt testen.
              Op bassis van de ph zullen de kleuren van de rode koolsap veranderen.

Om te zien welke kleur bij welke ph waarde hoort heb ik hier een handig schema:

Zo zag het water van de schildpadden er uit:

De ph waarde is neutraal, 7.

De rode koolsap kleurde bij azijn knal rood, deze heeft een ph van 2.

Spiritus kleurde paarsachtig en heeft een ph van 5.

Deze test heb ik ook uitgevoerd met amoniak, deze kleurde knal groen, ik heb helaas geen fles amoniak meer staan en heb hier ook geen foto van.
              Deze test is verder prima geschikt voor de ph waarde te meten van je schildpadden.

Bron:
              Turtle-NL, Zelf een PH-Meter maken, Schildpaddenforum, 2012

Turtle-NL, ik weet niet wie je bent, maar dit is een prachtig stukje informatie: bedankt!

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wow dat is fucked up LR2... :/
                Laten we dan maar hopen dat je kweek wat word dat je in iedergeval een jaar lang te roken hebt!

Comment

je kan ook bij het tuincentrum een grond ph meter halen.
                  liggen naast de tensiometer van hetzelfde merk.
                  is een stalen pen van 20 cm met een groen kastje er op met ph waardes.
                  werkt best goed en kost een tientje

Comment

Moet je wel een tientje hebben x)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 010 View Post
                      je kan ook bij het tuincentrum een grond ph meter halen.
                      liggen naast de tensiometer van hetzelfde merk.
                      is een stalen pen van 20 cm met een groen kastje er op met ph waardes.
                      werkt best goed en kost een tientje
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Ik wist het wel ^^
                        Handige digitale pH-meter waarmee je zeer snel en eenvoudig de pH-waarde van voedingswater kunt meten. Je beste vriend bij wiet kweken!

12 euro maar

Comment

Wow dat is leuk om eens te doen LR2.
                          dat metertje op dutch-headshopo bestel ik misschien ook wel
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

En het is leuk zelf dingen te proberen . Alleen die brandnetelgier nooit meer dat meurde na een week , niet te zuinig
                            Mijn ervaring met die meter {tuincentrum} van een tientje is over het algemeen bijna altijd 7.0 op het metertje , terwijl de digitale iets duurdere heel andere cijfers laat zien . Maar me rode kool is bijna klaar buiten toch is proberen

Comment

klopt inderdaad bij ons hebben we groenrijk als tuincentrum.
                              deze verkopen de metertjes voor 9,- met een wijzertje en getallen en voor 11,- heb je een digitale.
                              maar die twee verschillen wel in wat ze aangeven.
                              heb het nagemeten maar de digitale had gelijk.
                              dat is hetzelfde voor mensen die binnenhobbyen en niet weten waneer ze water moeten geven.
                              bij groenrijk digitale tensiometer voor 12,- dan weet je het altijd zeker.
                              in de shop kosten ze 37,- hahaha

Comment

Even een fotoloze mobiele update:
                                De eerste LR2 is geoogst. De trichomes waren milky, maar de hoeveelheid rot liep de spuigaten uit. De rest mag nog even. Maar deze hebben ook last van het natte weer. Ik heb voor het eerst geprobeerd te enten, een hazeryder van Damn nice op de bob marley geplakt. Eens kijken wat er gebeurt.
                                Deze hazeryder staat nu ook lekker in bloei, met een zaaddragend topje. Verder is er weinig nieuws onder de wolken. Foto's komen weer wanneer het zonnig is buiten.

Comment

Bezig...
                                X