Het koudste van de winter is voorbij en wederom kijken we allen uit naar de nieuwe zomer van 2012, hopelijk met veel goed weer, om de plantjes goed buiten te kunnen zetten. Maar first things first. Sinds mijn eerste kweek heb ik steeds een goed kweekverslag bijgehouden. Dat zal ik dit jaar ook proberen te doen. Voor eerste kwekers kan het leuk zijn mijn vorige 2 verslagen door te lezen, je kan er veel uit leren. De leerpunten staan steeds in de eerste post, waar deze vandaan komen kan je lezen in de rest van het verslag. Dat zal ik ook hier proberen te doen.
Kweek 1: 2010: Super Lemon Haze
http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ze-White-widow
Kweek 2: LSD, Jack Herer, White Widow, Amnesia Lemon, Big Devil
http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...r-tuinplezier.
Aan de tegenstanders van Cannabis:
Gebruiks- en morele code.
Als u tegen cannabis bent, laat me dan even verdedigen waarom ik doe wat ik doe, voor me te veroordelen. Medegrowers raad ik aan hetzelfde te doen.
Deze plantjes zijn uitsluitend voor eigen gebruik. Niet medicinaal, puur recreatief. Kweek en gebruik gebeurt uit de weg van minderjarigen en zonder enige verantwoordelijkheden. Wij zijn allen meerderjarig en begeven ons niet onder invloed in het verkeer. We veroorzaken geen geluidsoverlast, we plegen geen criminele delicten. Meestal relaxen we samen, kijken we naar een film, luisteren we naar muziek of zijn we bezig met kunstige bezigheden. Voor geen enkel van deze bezigheden hebben we wiet echt nodig. Net zoals u geen koffie nodig hebt 's morgens. Het helpt echter wel. Het is leuk. Het is lekker. Niemand heeft er last van. Het is onze keuze.
Zijn wij echt de criminelen? Moet je ons echt het leven zuur maken? Wij zijn de growers met goede bedoelingen, de hobbykwekers. Wij willen een legalisatie zodat wij niet meer bestempeld worden als criminelen, want dat zijn we niet. We doen niemand kwaad. Niet legaliseren reguleert wel de criminaliteit tot opbloei, want wie wil er boer spelen als de boer door de wet beroofd mag worden, boetes moet betalen en gestigmatiseerd mag worden?
Tenslotte drijft deze reglementering en beperking ons weg van het plezier van het growen. Vele leden op dit forum zullen u in levende lijve willen beamen dat het growen van cannabis niet om economische redenen gebeurt. Het gaat vaak zelfs niet meer over de wietvoorraad alleen. Hoewel dit een reden is om te beginnen growen, blijf ik persoonlijk growen uit liefde voor de plant. Zoals een hobby hoort te zijn, genieten wij van het growen.
Uit liefde voor de plant: Stop deze hypocrisie, stop deze nu. Legaliseer. Reguleer.
(Reacties op deze morele code horen niet thuis in deze topic. Mocht u willen reageren, mag u dat via een private message.)
Dit Jaar:
Plantopzet:
We gaan de potten van vorig jaar hergebruiken. Biologische potjes schaffen we niet meer aan omwille van problemen vorig jaar (kwam schimmel op, bij het overplanten scheurden de wortels soms af). In de plaats gaan we de grote bloempotten vullen met een mengsel van Potgrond, Compost en Konijnen/kippenmest. Daarin drukken we een klein plantgat met een klein potje, halen het kleine potje er weer uit en vullen het gat met zaai en stekgrond. Hierin worden de kiempjes/zaden gelegd. Ze blijven in of rond de propagator tot ze ongeveer anderhalve a twee maand oud zijn, daarna gaan ze de wilde natuur in, of worden ze uitgeplant in tuinen van vrienden.
Materiaal
Elk jaar kopen we wat extra materiaal.
Dit jaar:
- Een vergrootglas/microscoop (om juister te kunnen oogsten)
- PH/EC Meter of Fertometer (weten nog niet juist welke, maar sowieso budget)
Hebben we al:
- Potten
- Propagator
- Guerilla Spots
- Home Spots
Zaden:
Hiervoor gaan we waarschijnlijk een aantal soortjes kiezen uit deze lijst.
Anderen worden ook nog overwogen, maar ik denk dat we de voornaamste hebben.
Bedoeling is om iets van een 4 a 5 soortjes over te houden. Sommige soorten worden ver van de anderen gekweekt omdat er mannen kunnen (en zullen) tussenzitten. Dan zullen we de pollen oogsten en vervolgens de plant slachten.
Feminised:
- Superskunk x Northern Lights (Rokerij)
- Mataro Blue (Kannabia)
Regulars:
- Santa Maria (No Mercy)
- Mandala 1 (Mandala seeds)
- Red Escape (Omni Seeds)
- Deense zaden: pD en Danish Duck ( met dank aan Vale )
Planning:
1 - 15 Maart: Grondmengsel maken + Grond verbetering op spots
10 April: Bestellen Zaden
15 April: Ontkiemen Zaden
15 - 20 April: Zaaien zaden
31 Mei: Uitplanten in the wild/tuin
31 September - 15 Oktober: Oogst
+ 2 weken knippen & Drogen
Eind oktober: Kleine hoeveelheid om te roken, de rest gaat long term curen.
In afwachting van een beslissing, gaan wij alvast op zoek naar nog betere spots dan vorig jaar en zullen we vroeger beginnen met de grond klaar te maken op de guerilla spots met compost. Ervaringen (roken of kweken) van bovenstaande soortjes zijn natuurlijk zeer welkom!
Kweek 1: 2010: Super Lemon Haze
http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ze-White-widow
Kweek 2: LSD, Jack Herer, White Widow, Amnesia Lemon, Big Devil
http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...r-tuinplezier.
Aan de tegenstanders van Cannabis:
Gebruiks- en morele code.
Als u tegen cannabis bent, laat me dan even verdedigen waarom ik doe wat ik doe, voor me te veroordelen. Medegrowers raad ik aan hetzelfde te doen.
Deze plantjes zijn uitsluitend voor eigen gebruik. Niet medicinaal, puur recreatief. Kweek en gebruik gebeurt uit de weg van minderjarigen en zonder enige verantwoordelijkheden. Wij zijn allen meerderjarig en begeven ons niet onder invloed in het verkeer. We veroorzaken geen geluidsoverlast, we plegen geen criminele delicten. Meestal relaxen we samen, kijken we naar een film, luisteren we naar muziek of zijn we bezig met kunstige bezigheden. Voor geen enkel van deze bezigheden hebben we wiet echt nodig. Net zoals u geen koffie nodig hebt 's morgens. Het helpt echter wel. Het is leuk. Het is lekker. Niemand heeft er last van. Het is onze keuze.
Zijn wij echt de criminelen? Moet je ons echt het leven zuur maken? Wij zijn de growers met goede bedoelingen, de hobbykwekers. Wij willen een legalisatie zodat wij niet meer bestempeld worden als criminelen, want dat zijn we niet. We doen niemand kwaad. Niet legaliseren reguleert wel de criminaliteit tot opbloei, want wie wil er boer spelen als de boer door de wet beroofd mag worden, boetes moet betalen en gestigmatiseerd mag worden?
Tenslotte drijft deze reglementering en beperking ons weg van het plezier van het growen. Vele leden op dit forum zullen u in levende lijve willen beamen dat het growen van cannabis niet om economische redenen gebeurt. Het gaat vaak zelfs niet meer over de wietvoorraad alleen. Hoewel dit een reden is om te beginnen growen, blijf ik persoonlijk growen uit liefde voor de plant. Zoals een hobby hoort te zijn, genieten wij van het growen.
Uit liefde voor de plant: Stop deze hypocrisie, stop deze nu. Legaliseer. Reguleer.
(Reacties op deze morele code horen niet thuis in deze topic. Mocht u willen reageren, mag u dat via een private message.)
Dit Jaar:
Plantopzet:
We gaan de potten van vorig jaar hergebruiken. Biologische potjes schaffen we niet meer aan omwille van problemen vorig jaar (kwam schimmel op, bij het overplanten scheurden de wortels soms af). In de plaats gaan we de grote bloempotten vullen met een mengsel van Potgrond, Compost en Konijnen/kippenmest. Daarin drukken we een klein plantgat met een klein potje, halen het kleine potje er weer uit en vullen het gat met zaai en stekgrond. Hierin worden de kiempjes/zaden gelegd. Ze blijven in of rond de propagator tot ze ongeveer anderhalve a twee maand oud zijn, daarna gaan ze de wilde natuur in, of worden ze uitgeplant in tuinen van vrienden.
Materiaal
Elk jaar kopen we wat extra materiaal.
Dit jaar:
- Een vergrootglas/microscoop (om juister te kunnen oogsten)
- PH/EC Meter of Fertometer (weten nog niet juist welke, maar sowieso budget)
Hebben we al:
- Potten
- Propagator
- Guerilla Spots
- Home Spots
Zaden:
Hiervoor gaan we waarschijnlijk een aantal soortjes kiezen uit deze lijst.
Anderen worden ook nog overwogen, maar ik denk dat we de voornaamste hebben.
Bedoeling is om iets van een 4 a 5 soortjes over te houden. Sommige soorten worden ver van de anderen gekweekt omdat er mannen kunnen (en zullen) tussenzitten. Dan zullen we de pollen oogsten en vervolgens de plant slachten.
Feminised:
- Superskunk x Northern Lights (Rokerij)
- Mataro Blue (Kannabia)
Regulars:
- Santa Maria (No Mercy)
- Mandala 1 (Mandala seeds)
- Red Escape (Omni Seeds)
- Deense zaden: pD en Danish Duck ( met dank aan Vale )
Planning:
1 - 15 Maart: Grondmengsel maken + Grond verbetering op spots
10 April: Bestellen Zaden
15 April: Ontkiemen Zaden
15 - 20 April: Zaaien zaden
31 Mei: Uitplanten in the wild/tuin
31 September - 15 Oktober: Oogst
+ 2 weken knippen & Drogen
Eind oktober: Kleine hoeveelheid om te roken, de rest gaat long term curen.
In afwachting van een beslissing, gaan wij alvast op zoek naar nog betere spots dan vorig jaar en zullen we vroeger beginnen met de grond klaar te maken op de guerilla spots met compost. Ervaringen (roken of kweken) van bovenstaande soortjes zijn natuurlijk zeer welkom!
Comment