Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's 2012: Olijfgroen & Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dissi's 2012: Olijfgroen & Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek.

Korting op 420shop
    Het koudste van de winter is voorbij en wederom kijken we allen uit naar de nieuwe zomer van 2012, hopelijk met veel goed weer, om de plantjes goed buiten te kunnen zetten. Maar first things first. Sinds mijn eerste kweek heb ik steeds een goed kweekverslag bijgehouden. Dat zal ik dit jaar ook proberen te doen. Voor eerste kwekers kan het leuk zijn mijn vorige 2 verslagen door te lezen, je kan er veel uit leren. De leerpunten staan steeds in de eerste post, waar deze vandaan komen kan je lezen in de rest van het verslag. Dat zal ik ook hier proberen te doen.

Kweek 1: 2010: Super Lemon Haze
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ze-White-widow

Kweek 2: LSD, Jack Herer, White Widow, Amnesia Lemon, Big Devil
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...r-tuinplezier.

Aan de tegenstanders van Cannabis:
    Gebruiks- en morele code.
    Als u tegen cannabis bent, laat me dan even verdedigen waarom ik doe wat ik doe, voor me te veroordelen. Medegrowers raad ik aan hetzelfde te doen.

Deze plantjes zijn uitsluitend voor eigen gebruik. Niet medicinaal, puur recreatief. Kweek en gebruik gebeurt uit de weg van minderjarigen en zonder enige verantwoordelijkheden. Wij zijn allen meerderjarig en begeven ons niet onder invloed in het verkeer. We veroorzaken geen geluidsoverlast, we plegen geen criminele delicten. Meestal relaxen we samen, kijken we naar een film, luisteren we naar muziek of zijn we bezig met kunstige bezigheden. Voor geen enkel van deze bezigheden hebben we wiet echt nodig. Net zoals u geen koffie nodig hebt 's morgens. Het helpt echter wel. Het is leuk. Het is lekker. Niemand heeft er last van. Het is onze keuze.

Zijn wij echt de criminelen? Moet je ons echt het leven zuur maken? Wij zijn de growers met goede bedoelingen, de hobbykwekers. Wij willen een legalisatie zodat wij niet meer bestempeld worden als criminelen, want dat zijn we niet. We doen niemand kwaad. Niet legaliseren reguleert wel de criminaliteit tot opbloei, want wie wil er boer spelen als de boer door de wet beroofd mag worden, boetes moet betalen en gestigmatiseerd mag worden?
    Tenslotte drijft deze reglementering en beperking ons weg van het plezier van het growen. Vele leden op dit forum zullen u in levende lijve willen beamen dat het growen van cannabis niet om economische redenen gebeurt. Het gaat vaak zelfs niet meer over de wietvoorraad alleen. Hoewel dit een reden is om te beginnen growen, blijf ik persoonlijk growen uit liefde voor de plant. Zoals een hobby hoort te zijn, genieten wij van het growen.
    Uit liefde voor de plant: Stop deze hypocrisie, stop deze nu. Legaliseer. Reguleer.
    (Reacties op deze morele code horen niet thuis in deze topic. Mocht u willen reageren, mag u dat via een private message.)

Dit Jaar:

Plantopzet:
    We gaan de potten van vorig jaar hergebruiken. Biologische potjes schaffen we niet meer aan omwille van problemen vorig jaar (kwam schimmel op, bij het overplanten scheurden de wortels soms af). In de plaats gaan we de grote bloempotten vullen met een mengsel van Potgrond, Compost en Konijnen/kippenmest. Daarin drukken we een klein plantgat met een klein potje, halen het kleine potje er weer uit en vullen het gat met zaai en stekgrond. Hierin worden de kiempjes/zaden gelegd. Ze blijven in of rond de propagator tot ze ongeveer anderhalve a twee maand oud zijn, daarna gaan ze de wilde natuur in, of worden ze uitgeplant in tuinen van vrienden.

Materiaal
    Elk jaar kopen we wat extra materiaal.
    Dit jaar:
    - Een vergrootglas/microscoop (om juister te kunnen oogsten)
    - PH/EC Meter of Fertometer (weten nog niet juist welke, maar sowieso budget)

Hebben we al:
    - Potten
    - Propagator
    - Guerilla Spots
    - Home Spots

Zaden:
    Hiervoor gaan we waarschijnlijk een aantal soortjes kiezen uit deze lijst.
    Anderen worden ook nog overwogen, maar ik denk dat we de voornaamste hebben.
    Bedoeling is om iets van een 4 a 5 soortjes over te houden. Sommige soorten worden ver van de anderen gekweekt omdat er mannen kunnen (en zullen) tussenzitten. Dan zullen we de pollen oogsten en vervolgens de plant slachten.

Feminised:
    - Superskunk x Northern Lights (Rokerij)
    - Mataro Blue (Kannabia)

Regulars:
    - Santa Maria (No Mercy)
    - Mandala 1 (Mandala seeds)
    - Red Escape (Omni Seeds)
    - Deense zaden: pD en Danish Duck ( met dank aan Vale )

Planning:
    1 - 15 Maart: Grondmengsel maken + Grond verbetering op spots
    10 April: Bestellen Zaden
    15 April: Ontkiemen Zaden
    15 - 20 April: Zaaien zaden
    31 Mei: Uitplanten in the wild/tuin
    31 September - 15 Oktober: Oogst
    + 2 weken knippen & Drogen
    Eind oktober: Kleine hoeveelheid om te roken, de rest gaat long term curen.

In afwachting van een beslissing, gaan wij alvast op zoek naar nog betere spots dan vorig jaar en zullen we vroeger beginnen met de grond klaar te maken op de guerilla spots met compost. Ervaringen (roken of kweken) van bovenstaande soortjes zijn natuurlijk zeer welkom!

Last edited by Dissi; 5 March 2012, 11:32. Reden: deense zaden info aangepast
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Re: Dissi's 2012: Olijfgroen & Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek.

mooie intro dissi

ik wens je dit jaar veel geluk toe en dat het bomen mogen worden he

zal hier tevens wel eens af en toe een kijkje komen nemen

ps : je morele code is de max denk die al wel eerder gezien te hebben !! wss in vorig verslag ofzo van je :d

groetjes en keep it green
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Allee,

Wat een planning!!!

Ik heb nog een idee voor je;

Wie teveel wil plannen wordt door de natuur terug gefloten

Als je in het wild wil uitplanten is het goed als de plant een hoge smalle kluit heeft.
      Bv door voor te groeien in een 1,5 ltr Clematis of palm pot.
      Het is voldoende om goede potgrond te gebruiken met wat beendermeel om de wortel vorming te bevorderen.

Elk ras kan groeien op zand en klei grond, als die maar goed bewerkt en bemest is.

Succes, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ja, het is vrij uitgebreid gepland. Maar wat moeten de ijverige growers anders doen tijdens deze wintermaanden .
        Goed uitplannen helpt ook veel problemen voorkomen...

Diepe potten hebben we nog van vorig jaar, maar blijkbaar niet genoeg (gesneuveld). Zullen er nog een aantal bijbestellen denk ik.
        In welke hoeveelheden gebruik jij beendermeel bij je planten & vanaf wanneer ?

Inderdaad, klei is meestal goed. Maar hier is het echt dikke kleigrond. Daarom dat we die dachten te bewerken met compost en potgrond en dat in een groot plantgat te doen...

Comment

Bij de growshop in eindhoven heb je een pocket microscoop voor f 15 euro
          www.desjop.nl

Comment

Santa maria heb ik vroeger veel gerookt! Heerlijk zoetig wietje, aan de lichte kant in de keel en niet super sterk maar het doet z'n werk. Vaak een prima high aan over gehouden op de fiets! De rest van de soorten heb ik volgens mij nooit gehad..
            Deze ga ik volgen!

Succes alvast!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Vette intro & Goede planning .
              Wel veel feminised zaad om je intro te ondersteunen hehehe
              Maar toch een mooi punt .

yoo

Comment

Aangezien je wss 2 Denen gaat zetten, kijk ik geregeld ff voorbij.
                Ze komen jou kant op.....

P.S.
                Zijn 2 aparte soorten btw

Comment

Mooi begin van je topic

En zeker en vast een hele mooie keuze van zaden, er zitten een paar tussen waar ik nog nooit van gehoord had, Frisian dew, ziet er lekker uit!

4 1/2 Maanden tegen dat ze volbloeid zijn?
                  Resident in Tenerife, Spanje.
                  3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Comment

Ik heb genoten van je vorige kweekverslag dus deze ga ik ook zeker volgen!
                      Heel veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
                        Ja, het is vrij uitgebreid gepland. Maar wat moeten de ijverige growers anders doen tijdens deze wintermaanden .
                        Goed uitplannen helpt ook veel problemen voorkomen...

Diepe potten hebben we nog van vorig jaar, maar blijkbaar niet genoeg (gesneuveld). Zullen er nog een aantal bijbestellen denk ik.
                        In welke hoeveelheden gebruik jij beendermeel bij je planten & vanaf wanneer ?

Inderdaad, klei is meestal goed. Maar hier is het echt dikke kleigrond. Daarom dat we die dachten te bewerken met compost en potgrond en dat in een groot plantgat te doen...
                        Ik plan niet zoveel meer; als je terug komt van de pot is de wereld weer verandert.
                        Van ridicuul plannen wordt je rigide. Steek liever je energie in bodem- / bemestingsleer, dan kan je door begrip juist handelen.

Het grootste probleem met zware klei is dat als je een gat graaft, dat bij regen een vijver wordt en bij droogte de grond in dat gat opdroogd.
                        Dus...........maak liever de hele plek goed diep los en meng organische stof en kalk door. Gebruik op klei geen chilisalpeter. (natronsalpeter)
                        Meng ook al flink van deze klei door de potgrond, zodat je plant daar al aan gewend is.

Het beste begin je zo vroeg mogelijk met het bewerken van je guerilla plek.
                        Strooi een flinke laag organische stof (compost, mest) kalk enz. (niet teveel kalk, want dan wordt P onopneembaar)
                        Dan met een spade of spitvork de boel goed mengen.

Succes, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Over bemesting en compost etc ben ik nu veel aan het lezen.
                          Alvast iets handigs gevonden waar iedereen wel baat aan heeft:

Voor beginnende growers:
                          Op deze link vind je alle informatie over de belangrijkste voedingsstoffen:

Je plant neemt deze voedingsstoffen pas op als de grond de juiste pH heeft. Een handige afbeelding die ik vorig jaar was tegengekomen:
                          boneman-72747-albums-kali-mist-columbain-red-haze-picture819365-ph-chart.gif

Dan: verschillende ingredienten over hoe je deze voedingselementen in je grond zou kunnen krijgen.
                          mest en effect.jpg

Maar tenslotte; Opletten: zowel overvoeding als overvoeding, zowel onderbewatering als overbewatering, kunnen je plant de nek om doen. Kijk dan ook naar de tekenen van je plant en je grond om te zien wat deze nodig heeft.
                          Een handige gids hiervoor vind je hier:
                          Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..

----------------

Met kleigrond pas ik steeds op: ik test de afwatering van mijn plantgat steeds voor er een plant in te zetten, anders kan je ze even goed in een zwembad zetten. Dit jaar gaan we de plantgaten wel drastisch groter maken om dan veel klei met veel potgrond te mixen, zodat in een grote straal rond de plant, de plant gemakkelijk met de wortels door de klei kan. Ik denk dat daarom de groei sterk afremde bij de vorige planten op die spot: de klei kan heel dicht op elkaar gepakt zitten daar.
                          Klei door de potgrond doen we meestal al, dat zal dit jaar ook wel het geval zal zijn. Misschien een beetje gaan halen van die exacte plek waar ik het plantgat graaf, daar moet toch terug potgrond in.

Ik hoor veel dezelfde tips voor dit jaar, meer bewerken van de guerilla spots voor het aanplanten. Dat ben ik ook van plan (kan eerlijk gezegd ook niet echt wachten). Ook in de potten zal dit jaar opmerkelijk betere grond zitten dan vorig jaar. Hiervoor is me DCM aangeraden, dus die zullen we eens testen.

@Boris: Blij dat je ervan genoten hebt! Dit jaar zal ik proberen het van begin tot einde kleurrijk te beschrijven .

Tenslotte: De zaadkeuze is wat meer aangepast naar het huidige plan. Nog steeds niet definitief.

Comment

Bij deze stuur ik een eerste update de wereld in!

Alle zaden zijn besteld en de eerst nodige materialen zijn gekocht.
                            Uiteindelijk zijn het deze soortjes geworden, al komt er waarschijnlijk binnenkort nog een contest-soortje bij, maar dat kondig ik dan wel aan.
                            De voorlopige selectie + redenen waarom deze:

Feminised:
                            - Superskunk x Northern Lights (Rokerij seeds)
                            Reden: Superskunk is lekker. NL is ook lekker. Rokerij is goedkoop. Goede ervaring met rokerij.

- Mataro Blue (Kannabia)
                            Reden: Sterke wiet, sterke stone, enkele goede kweekverslagen van gezien.

Regulars:
                            - Santa Maria (No Mercy)
                            Reden: Zeer zoete smaak, weinig bladeren in toppen, goede wiet. Negatief: latere bloeitijd, groene soort.

- Mandala 1 (Mandala seeds)
                            Reden: Zeer biologisch en minimaal te kweken, optimaal voor ons klimaat. Soms mooi paarse kleur.

- Red Escape (Omni Seeds)
                            Reden: Was zeer onder de indruk van een kweekverslag vorig jaar (omvang en aesthethiek).

- Deense zaden: pD en Danish Duck ( met dank aan Vale )
                            Reden: Vroegbloeiers: goed om de oogst meer te kunnen spreiden.

Waarschijnlijk gaan we in de kiemfase al een eerste selectie maken van sterke / zwakke planten. Dit jaar gaan we (in tegenstelling tot vorig jaar) niet al het mogelijke doen om zwakkere planten in leven te houden. Er zijn genoeg zaden, it's survival of the fittest. Afhankelijk hoeveel planten we nog hebben, zullen we kruisingen maken tussen de drie bovenste en de twee ondersten. In eerste instantie zal er nog geen kruising zijn van denen met niet denen. m.a.w. : we gaan wat experimenteren!

Natuurlijk konden we het ook niet laten om onze inkopen al te doen.

Simpele kweekopzet:

- Jiffy sproutpads voor de zaden
                            - Zaai en stekgrond
                            - Compo Potgrond voor Geraniums (heeft klei en vele meststoffen)
                            - DCM korrel meststof voor tomaten met trage afgifte ( 6 maanden )
                            - Lavameel
                            - Eenvoudige pH meter
                            - Plastic kiempotjes die we kunnen hergebruiken.

Nog te kopen:
                            - Curverbox(en): Om een droogdoos te testen. Zie:
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ight=droogdoos
                            - Loep / microscoop: Om op de juiste moment te kunnen oogsten aan de hand van trichotomen.
                            - Bodemverbeteraar voor zware kleigrond.

De jiffy's hebben we gekocht uit interesse. We hadden er enkele positieve en enkele negatieve dingen over gelezen, maar omdat de biopotjes vorig jaar niet waren meegevallen, gaan we dit jaar een deel ontkiemen in jiffy's. Het andere deel rechtstreeks in zaai en stekgrond. Hoe zouden jullie het aanpakken nadat de jiffy is volgroeid? Jiffy in licht bemeste zaai en stekgrond, of meteen in gewone potgrond met wat lavameel en meststof bij?

Grtz,
                            Dissi

Comment

Nou, dat was tof om te lezen. Er zitten een boel mooie, interssante zaadjes tussen

Ik ben heel erg benieuwd achter je resultaten en wens je zeker en vast alle succes!
                              Resident in Tenerife, Spanje.
                              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Bezig...
                              X