Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In theorie gaat een plant in bloei vanaf het moment dat de dagen korter worden, dit is bij ons vanaf 21juni, maar de dagen zullen pas echt duidelijk korter zijn vanaf eind juli - augustus. Daarom moet je als je binnen kweekt van bijv. 18u licht 4u donker naar 12/12 gaan om de dagen zelf korter te maken. Buiten gaat dit vanzelf gebeuren en het zal een beetje afhangen van de soort wanneer hij echt in bloei schiet. Sommige early soortjes zoals bijvoorbeeld royal danes ofzo kunnen begin juli (soms eind juni heb ik gehoord) al bloeien en oogstklaar zijn in september, maar haze ofzo is erg moeilijk om bij ons (buiten) te kweken omdat ze meestal pas veel later gaan bloeien, soms pas in september, waardoor die afgebloeid is rond eind oktober of november. (meer kans op toprot en mindere oogsten omdat het slechte weer dan vaak al sterker aanwezig is). Omdat jij onbekende zaden hebt kunnen we dat niet echt goed weten, dat wordt dus afwachten volgens mij maar reken maar ergens rond eind juli of in augustus (in de hoop dat het niet een te trage soort is).
Zo dat zou het even kort moeten samenvatten, er valt nog wel wat over te zeggen maar we zullen het hier even bij houden (er zijn wel wat factoren die de bloei kunnen verstoren of te vroeg in gang zetten, maar zolang je plantje genoeg licht heeft en niet teveel stress komt dat wel goed) Je kan altijd kijken naar kweekverslagen van andere jaren om te zien wanneer de planten van anderen zijn gaan bloeien.
Zow wat een tekst ! erg mooi uitgelegd super bedankt!!! ik hoop dat mijne ergens in juni gaat bloeien !, ik heb net mn 2auto flowers binnen (snowstorm auto) ik heb 1 besteld maar ik kreeg 2, bij wietzaadjes.nl !!!!!!!
Nice altijd leuk als je extra krijgt Ik ga me ook een van de dagen nog wat autoflowers zoeken voor men balkonnetje Ja dat komt wel goed, tot nu toe is alles dik in orde
Comment