Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 2012, eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweek 2012, eerste kweek

Korting op 420shop
    Hi people!

Het is zo ver, de zaadjes zijn binnen; 11 white widow spliff. In mijn over-enthousiasme direct in een bedje gelegd. Na 24 uur realiseerde ik dat dit wel eens te vroeg kon zijn. We gaan er het beste van hopen, wellicht kan ik ze een beetje belichten naast het zonnetje.. Ik hou me aan de max van 5 planten; 11 zaden ik verwacht dat er ongeveer 8 a 9 uit zullen komen. De helft blijft en de andere helft gaan naar een vriend.

Het is mij niet om de wiet te doen, puur voor de ervaring. Toch is het leuk als je er wat vanaf kan halen, zie het als een teken van goed kweken.

Zojuist geconstateerd dat 1 zaadje al opengaat, slechts een heel klein beetje. Het opkweken doe ik in zakjes van worteldoek, ooit geleerd van een kweekboer, ik zal proberen vanmiddag wat foto's te maken. Zodra de wortel 1,5 tot 2 cm is gaan ze lekker in deze zakjes met aarde voor 1 of 2 weken.

Ik zit er wel aan te denken om ze eerder te laten bloeien door ze af te schermen, indien mogelijk in mei. Wellicht vind ik op het forum hier wat meer informatie daarover.

Uiteraard komen er foto's. Ik heb me overigens verdiept in de wetgeving omtrent deze kwestie, jemig! wat een debiel, hypocriet en belachelijke wetgeving heeft Nederland zeg!
    Je mag 5 planten, maar als de politie het door heeft moet je afstand doen.
    Wel vrees ik dat mijn buren gaan klagen over de geur, ik heb bovenburen ( boven mijn tuin) en dat zijn bejaarden! Je kent ze wel, klagen ook als je gaat bbq-en... Wellicht kan iemand mij helpen met een omschrijving van de geur, het betreft white widow spliffs... Is er iets te doen om de geur te maskeren? Naast de tuin volplanten met een zeer sterkruikende struik ofzo...

Goed, voorlopig hoop ik dat mijn harem nog wel 2 maanden veilig is zonder te veel geur ontwikkeling. Ik heb al wel gesloten om ze te toppen, i.v.m. hoogte. Ik denk zelf aan max 75 cm.

Dit was het even voor nu.

Wat is het leven toch mooi als de zon schijnt!
    Ik lig in de hoek in me eigen kots!

Re: Buitenkweek 2012, eerste kweek

Het is al een goed begin

succes met je kweekje
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Thanks ullys!

Vandaag na 48 uur beginnen 8 teentjes zichtbaar te worden. Ongelofelijk dat ik binnenkort papa ben!

20120329_135538.jpg

Vanavond / Morgen gaat de eerste voeten zetten in de aarde...

Comment

Teentjes ook
        Zou ze maar snel gaan planten.
        2-3mm kiem is genoeg.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

In dat geval.. Gaan ze NU de grond in ...

Comment

Zo, er staan er 6 in de grond.. Hopelijk komt de rest morgen uit, dan gaan die er achteraan.

Foto volgt zodra er iets de grond uitsteekt, tenzij er mensen interesse hebben in een paar potjes met grond...

Comment

Goed, de zon is helemaal verdwenen.. Ze staan nu lekker in de grond, donkere plek en lekker warm.. Zodra de eerste steeltjes boven komen toch maar een lampje er boven, zo goedkoop mogelijk.. Dus het kan zijn dat ik nu enorm de mist in ga...

Ik heb 1 TL Coolwhite 15 watt... Een led lichtslang van 109 watt ( je moet toch iets ) .. Moeders wil niets hebben van een lamp.. Dus lekker zuinig zijn dan maar...

Hier mijn plan:
              Zodra de steeltjes de grond uitkomen ; in de vensterbank + bijlichten i.v.m. te korte dagen.. dit wil ik 6 a 7 dagen doen en vervolgens toppen. Dan kijken of ze al redelijk sterk zijn en wellicht nog een paar dagen laten groeien.

Vervolgens wil ik ze na 2 weken in bloei zetten door ze te verduisteren. Ik hoop dat de weergoden genade zullen schenken en de zon laten schijnen. Dan gaan ze dus op 12/12 d.m.v. inpakken..

Dit wil ik 4 weken zo volhouden en vervolgens wil ik ze na deze weken op 13/11 gaan zetten ( 13 licht / 11 donker )...

Ik ga er vanuit dat er maar 10 uitkomen, 1 weigert. Van deze 10 wil ik op deze manier tussen de 100 en 150 gram afhalen.... Ik denk dat dat nog wel zou moeten lukken..

Mocht het mislukken; dan vreet ik de planten op, ik wil wel iets terugzien van mijn investering... Dus dan maar een salade..

Mocht iemand nog tips hebben, alles is welkom!

Comment

Nu nog alles in de pot en ze zullen wel groeien je vrouwtjes
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Net opgekomen zaailingen na 6-7 dagen toppen zou ik niet doen, dat is veel te kort op.
                  Mony had een mooi stukje over toppen, hiero .... geeft stof tot nadenken

toppen voor een scrog..jpg
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Maar hier wilt hij 16 toppen halen... Ik wil er 2 doen en een hoogte van 50 a 60 cm..

In de nacht in een donker hokje met een ventilator voor wat wind, worden ze wat sterker...

Comment

suc6 met je planten man, dat het wat mag worden!

Comment

Thanks Thrix

Wat duurt dat wachten verdomde lang zeg!

Comment

Hallo beste vriend,

Waarom een zaadplant toppen als deze naar buiten gaat?Ben je niet te vroeg begonnen als het om de hoogte van je planten gaat?
                          Is dit je eerste kweekje?Dit is geen schande maar je kunt dan beter eerst kweken zonder die poes pas zoals toppen enz.Als ik buiten aan de gang ga dan begin ik als er geen nachtvorst meer is.(15 mei)Kunt voor die tijd wel alvast voor kweken.Ook het verduisteren komt wel nauwkeurig elke dag zelfde tijd enz.Maar waarom vraag ik mn eigen af?Pak dan autoflowers hoef je ook niet te verduisteren!!!Even voor de goede orde ik ben je niet aan het afzeiken hoor al komt het zo wel over.
                          Doe gewoon en je kunt een leuk wietje verbouwen buiten.Maar let op:planten die goed tegen schimmel kunnen,planten die vroeg afbloeien.(buiten soortjes)
                          Ik wil je graag helpen met je vragen over buitenkweken.Kunt me altijd pm sturen.

GR ED

Comment

Eigenlijk wil ik die salade wel zien dan
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Bezig...
                              X