Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Maar de onderste 2 zijn groen, die hebben als enige blad.. Op 1 zit nog het zaadje vast, en die andere 2 zijn een beetje bruin maar van binnen wel groen, ze hangen zeg maar een beetje nog van het omhoog komen, zijn ze namelijk vandaag pas...
Lekker genieten van het licht, ze staan achter het raam ,precies zoals het hoort.. Hopelijk volgt de rest snel!
Overigens ; 1 zaadjes ben ik kwijt geraakt, vraag me niet hoe maar hij is weg.. en 1 kon ik uitknijpen als een puist, dus die ik ook weg.. Nog 9 over... Op zich niet slecht, van de 11 is er 1 niet uitgekomen ( kreeg ook 1 zaadje gratis ) die ik kwijt ben was al wel aan het ontkiemen..
Update: zojuist het zoekgeraakte zaadje gevonden! Hij ineens 5 cm boven de grond, met een wortel van ong. 10 cm... Flink gegroeid dus! Gister zag ik nog niets in die bak, haha..
Ik zou er voor zorgen dat de wortels absoluut geen licht krijgen. Nu, met die half doorschijnende bekertjes, remt dat de groei. Aluminium folie is een goede en goedkope oplossing om licht weg te houden. Maar zwarte potjes zijn beter natuurlijk
Nachtvorst is trouwens niet zo'n groot probleem, als ze in +2 liter potten staan en een centimeter of 20 hoog zijn dan overleven ze -2/-3 wel zolang je ze maar niet op de grond zet. Als er flinke vorst voorspeld wordt (en die kans is enorm klein) dan verhuis je ze gewoon een dagje naar binnen.
LR2: thanks voor comment. Ze gaan tijdelijk in deze potjes, ik hoop ze over een week over te potten naar buiten.Als ze wat gegroeid zijn... Ik zie nog geen wortels langs de bakjes, dus dat zit nog wel goed..
Heighast: Thx voor comment. Nieuwe info voor mij, altijd goed!
Ze gaan hopelijk volgende week naar buiten, hoop ik.. Ik wacht echt even op een weekje goed weer... Ik heb kratten van ik denk 30 liter er daar komen ze per 2 in te staan, dus dan hebben ze 15 liter per plant. En de rest in emmers van 10 a 12 liter... Ik hoop straks wat foto's te maken.. Ze groeien lekker, er komt een nieuw steeltje aan...
---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 12:37 ----------
Ik heb ze vandaag buiten in het zonnetje gezet even...
je moet ze wel afschermen tegen de oude wind DSC00272.jpg
Kijk hier heb ik frame gemaakt met wikkkelfolie, deze foto is van twee weken terug
Doe je dit niet dan staan ze veels te koud , en ze groeien bijna niet
zoals ook te zien is op jou foto's
Comment