Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste keer kweken

je kan het aan de binnenrand van je pot daar ontstaat een kleine gleuf
    morgen foto ,staan nu onder mijn tl bak 930 warmwit en 940 koelwit

Comment

hier een foto van de plantjes in de nieuwe potten...20-04 (1).jpg20-04 (2).jpg

Comment

Comment

Ik kiem niet voor en zaai of direct in eindstation of in jiffyplugjes. Die gaan na het ontkiemen veelal direct of na enkele dagen het eindstation in.
          Overpotten is makkelijkste als er al een echte kluit is en de pot goed gevuld is met wortels. Minder beschadigingen ook. Echter wel wat remming in groei met overpotten. Voor buitenplanten maakt dat niet zoveel uit, maar binnen is er soms niet genoeg tijd om remmende foutjes in te halen. Vandaar dat ik weinig met overpotten werk voor een regulier kweekje. Is tevens minder werk.

Comment

Ik zou de mijne al over moeten potten , nog 8 dagen en dan gaan ze 90 liter speciekuipen
            kan nog met voeding volstaan
            DSC00293.jpg

Comment

Die kier tussen pot en aarde is geen teken dat je moet overpotten heh
              Als je kluitje er zo uitziet, mag je overpotten :
              QNQ043.jpg

@fienstufke: Was je aarde op ? Je mag best helemaal tot de rand met aarde vullen volgende keer, dat scheelt een paar liter wortelruimte.
              Last edited by QnQ; 21 April 2012, 09:18.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ze zijn nu aan hun 3de week bezig denk ik.
                @ QnQ: ik had inderdaad niet genoeg aarde, een zak van 40 liter die ik dus een beetje heb moeten verdelen. volgende week komen easyriders aan van alien, dit word een micro binnenkweek. Ik zal er hier beter op letten met de aarde.

Comment

de plantjes groeien niet echt veel meer sinds ik ze heb overgepot. Heeft dit te maken met het te vroeg overpotten en komt dit nog goed? Dan nog over het water geven, ze staan nu in veel grotere potten, moet ik ze dan ook meer water geven?

Comment

even een update met foto's, ze hebben juist water gekregen hierdoor ziet de aarde er vrij nat uit momenteel

24-4(1).jpg24-4(2).jpg24-4(3).jpg24-4.jpg

Comment

Die plantjes zien er gezond uit. Volgende week gaat de temp omhoog en komt de groei er echt wel in.

---------- Post added at 18:43 ---------- Previous post was at 18:43 ----------

NIet teveel watergeven. Met dit weer verdampen en drinken ze weinig.

Comment

Een gok van mij waarom ze niet meer zo hard groeien zou zijn het feit dat je wortels terug veel meer plaats hebben om te groeien en daar de meeste energie wordt ingepompt. Indien deze weer wat zijn ontwikkelt gaan je plantjes weer lekker boomen!

Mvg

Comment

Voila,

hier nog eens een update, 3 dagen verder en het weer is beter geweest en is ook al een beetje te zien aan de plantjes

27-04(1).jpg27-04(2).jpg27-04(3).jpg27-04(4).jpg

Comment

good luck met je eerste kweekje..

T

Comment

hier nog eens een paar foto's, bij 1 van de plantjes groeien de nieuwe bladeren een beetje raar, kan dit kwaad???

4-05(1).jpg4-05(2).jpg4-05(3).jpg4-05(4).jpg

Comment

ik heb mij trouwens eindelijk een ph-meter aangeschaft en ben ook begonnen met voeding bij te geven van HY-PRO TERRA grow and bloom 5ml op 1 liter water afgezuurd op 5,8.

Comment

Bezig...
                                X