Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste keer kweken

Korting op 420shop
    Hoi

Ik ben 2 weken geleden begonnen met mijn zaden te kiemen.

Sinds vorige week dinsdag staan ze in de pot met stekgrond, en staan al beven de aarde uit.
    Ze staan momenteel onder een spaarlamp wit licht. 16 uur licht en 8 uur donker.

Graag tips over de stappen die ik moet doorlopen een mooie buitenkweek te krijgen

alvast bedankt

Re: eerste keer kweken

Stap 1. Zet ze buiten in de volle grond of in een ruime pot.
    Stap 2. Wachten.
    Zo moet het wel lukken denk ik.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

is het niet wat vroeg om ze al buiten te gaan zetten.
      Of buiten zetten en tegen de avond terug naar binnen?

Comment

Tja, te vroeg.. Ik ben niet 2 weken geleden begonnen. Dat deed je toch echt zelf.
        Nu al naar buiten kan goed, je planten zullen even wat shock hebben en een weekje stilstaan maar dat lijkt me alsnog beter dan een 11W (als ik het goed zie) spaarlamp. Onder zo weinig licht (minder dan 80W) gaan ze strekken en ze zullen waarschijnlijk omwaaien en knakken wanneer je ze later naar buiten zet, door het eerste zuchtje wind.

Mijn boefjes staan al buiten en maken het prima, wat paarse verkleuringen door de kou maar verder geen problemen.
        Maar vertel eens; waar heb je jouw zaden gehaald? Welke soort is het? Watvoor grond gebruik je? In welke potten komen ze buiten, of in de volle grond? Wat zijn je verdere plannen? Wanneer wilde je ze wel naar buiten gooien? Waarom ben je binnen aan het voorgroeien? Heb je al andere buitenkweekverslagen bekeken? Hoeveel watt is die lamp? Wat is de temperatuur? Wat is de hoogte tot de plant? Ga je verduisteren? Hoeveel water geef je? Gebruik je voeding? Ga je voeding gebruiken en zo ja, welke? Ga je ze toppen, scroggen, sog-en, fimmen, binden, splijten, wortelsnoeien? etc. etc.

Zonder antwoord op ongeveer al die vragen, is het voor de mensen hier nogal lastig om je bruikbare tips te geven anders dan die eerste twee.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Met dit weer zou ik ze zeker niet buiten zetten, zet ze buiten als de zon schijnt liefst met bescherming tegen de koude wind
          en 's avonds weer binnen zetten

Comment

Comment

de eerste4 weken hebben ze nog gee voeding nodig
              je kan ze wel in kleine dosis wortel stimulator geven

Comment

Zit ik trouwens goed met de hoeveelheid water dat ik ze momenteel geef?

Comment

De plantjes zijn sinds eergisteren begonnen met 2 nieuwe blaadjes. Zijn er trouwens dingen die ik anders zou moeten doen als dat ik hier boven uitgeschreven heb?
                  Foto's volgen straks als ik terug thuis ben.

Comment

Hier zijn ze dan, mijn babes to become

100_1737.jpg100_1738.jpg100_1739.jpg100_1740.jpg

Comment

hier zijn ze dan, mijn babes to become

100_1737.jpg100_1738.jpg100_1739.jpg100_1740.jpg

Comment

mijn excuses voor de dubbele post

Comment

succes ziet er gezond uit
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ziet er prima uit zo. Ze mogen ietsje droger, maar zo is het ook prima. Gewoon naar buitwn gooien die hap dit was toch een buitenkweek? Met 11watt houd je het niet lang meer vol.. Nog even en ze zullen gaan strekken.
                            Wat die voeding betreft: Meer dan rijke potgrond heb je niet nodig. Misschien dat je aan het eind wat moet bijvoeden, maar hou 't simpel als beginner.

Comment

Gefeliciteerd met je kindjes !
                              welk soort is het ?

Succes !

Comment

Bezig...
                              X