Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Lights Automatic in het midden van de Atlantische Oceaan.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Northern Lights Automatic in het midden van de Atlantische Oceaan.

Korting op 420shop
    De zomer staat al op de hoek van de straat te wachten dus bereid ik alvast mijn eigen stashje om er het dubbele van te genieten. Ik geloof dat iedereen ondertussen al weet dat ik in Tenerife woon, en zou eigenlijk liever hebben dat men interesse toont in wat ik doe, en niet waar ik het doe

In een eerste instantie was de Lowryder #2 the man(woman?) to be! Klein maar fijn, een rappe bloei en een mooie opbrengst. Maar! De oudste grow-shop op het eiland (bestaat al 11 jaar) raadde me het ten zeerste af om deze te beginnen kweken. Blijkbaar is de pracht van Joint Doctor nog niet 100% stabiel en hebben vele mensen er problemen mee.

De keuze gaat dus naar de Northern Lights Automatic. Als alles goed gaat is dit schatje binnen 2 maanden klaar om te oogsten.

- Type: Hybrid Northern Lights x autoflower
    - Productie: 40gr binnen - 70gr buiten
    - Oogst buiten: Na 9 weken

Een iets wat duurder zaad, maar volgens mij ook iets meer kwaliteit. Deze komt van genehtik seeds en heeft me 9 euro gekost.
    Kwa voeding ben ik nog niet zeker. Eerst gaat ze in zaai en stek aarde tot ze deze pot is uitgegroeid en later steek ik ze in canna-aarde met voeding voor een paar weken. Ik ben nog niet heel zeker of ik die aarde eventueel ook ga mixen met wormenhumus maar, dat zijn zorgen voor later

Ik zal alvast wekelijks een verslagje schrijven met alle info (hoeveel water gegeven, etc...) en foto's.

Alvast de eerste kiekjes van het kiemen:

DSC_0286.jpg DSC_0288.jpg DSC_0289.jpg

Even een beetje interessante informatie delen: Tijdens het kiemen gebeuren er 3 belangrijke dingen in 3 belangrijke fases:

1. De opneming van water. Je zaad neemt water op die het "wekt" van zijn winterslaap en het intern groeiproces gaat van start. Sommige mensen later hun zaad eerst 24 uur in een glaasje water liggen om dit proces te versnellen.

2. Het gebruik van zuurstof. Zowel water een zuurstof zijn van essentieel belang. Om het complete kiem proces goed op gang te krijgen moet er voldoende water en zuurstof zijn. De moleculen van je zaad zullen allerlij belangrijke stoffen aanmaken en volop in actie schieten.

3. Het aanmaken van de penwortel. Last but not least, de penwortel. Eens je zaad water en zuurstof heeft gehad gaat het opzoek naar voedingstoffen in de grond.
    Last edited by ceBep; 10 April 2012, 23:03. Reden: dubbelposten
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Re: Northern Lights Automatic in het midden van de Atlantische Oceaan.

Nog meer Northern Lights ik ga je volgen.
    Het weer heb je alvast mee.

Comment

Comment

Ik moet zeggen dat mijn lowryders prima uniform en stabiel overkomen, het is dan wel een F2 maar ik mag niet klagen hoor! Niets mis mee!
        Succes met je grow!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ben wel benieuwd!

Comment

A baby has been born!

4-15.jpg

Het kiemen heeft toch wel een heel poosje geduurd. Volgens mij ligt het aan de kwaliteit van het zaad. Toen ik het voor het eerst onder de ogen kreeg zag het er al robuust uit, en zo blijkt. De wateropneming heeft een tijdje geduurd. Gisteren was het zaad van een lichter bruin naar een veel meer donkere toon gegaan, teken dat de vochtopneming van start is gegaan.

En zie, in minder dan 24 uur is de penwortel er. Deze laat ik nu nog een dagje verder groeien, morgen gaat ze in de aarde.

How-to:

Eerst zal ik de zaai en stek-aarde volledig nat maken, totdat het water er van onderen uit loopt, dan maak in een klein gaatje van zo'n 5 mm in het midden van de pot en gaat ze er met haar staartje naar beneden in. Inderdaad, met het staartje naar boven mag ook en je beschadigt dan minder je lobblaadjes maar ik doe het net zoals mijn vorige kweek, ik zal wat meer op safe spelen.

In minder dan 24 uur zou ze dan haar kopje al laten zien.

Comment

Veel NLauto kweken opeens :-0
              sigpic

Comment

owww spannend....

onder het spaanse zonnetje
                ik blijf kijken wat ze gaan doen

sucses..grtzzz birdie

Comment

'Kben deze kweek een beetje slecht begonnen door een paar kleine dingen te experimenteren die ik anders niet doe (nu, het is mijn 2de kweek dus ben ik nog volop aan het leren).

4-17.jpgZo heeft het kiemen wat langer geduurd dan normaal, ik had moeten zien aan het zaad dat het van superieure kwaliteit is en misschien eerst 24 uurtjes laten rusten in water voor het tussen de doekjes te leggen. 'Kmoet wel zeggen, het heeft 4 dagen geduurd tegen dat de penwortel eruit kwam maar hoe! In minder dan een halve dag heeft deze dan ook zijn grote vervierdubbeld.

Ze is zaterdag 14 april s'nachts in de grond gegaan. Niet de perfecte omstandigheden dus. 24 uur later waren er nog geen sporen van leven. De reden
                  4-172.jpgDe kweek is van start!

Comment

Het weer valt niet zo mee de laatste tijd, maar ze doet goed door!

4-23.jpg

Comment

niceeee

Comment

Hou ons zeker op de hoogte Ik ben vorige zaterdag zelf van start gegaan met 3 northern light autoflower zaden
                        En veel succes toegewenst
                        roll it , light it, smoke it and... Enjoy ! ♥

Comment

Ben benieuwd hoe deze zal worden!
                          succes!

Comment

IMG_2196.jpg

Comment

Zo te zien word het al een deftige dame!

Comment

Bezig...
                              X