Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Northern Lights Automatic in het midden van de Atlantische Oceaan.
Re: Northern Lights Automatic in het midden van de Atlantische Oceaan.
Tijd voor een updatje!
Ze staat ze al iets meer dan 3 weken in de grond sinds ze haar hoofdje heeft laten zien en sinds vandaag heb ik de eerste pistels opgemerkt. Haar bloeifase is dus gestart. Nu, niet speciaal voor een autoflower. Ze doet haar best, ze krijgt al mooi bladeren en blijkt sterk te zijn tegen meeldauw en andere beestjes (dit onder andere omdat ze een keer per week een paardenstaart sproeibeurt krijgt).
Ze staat wel wat suf, al sinds een paar dagen. Overwateren zou ik bijna uistluiten, denk eerder dat het aan de grond is, de pot is al wat klein geworden en na 3 weekjes zal ze toch al achter wat voeding beginnen vragen. Binnen enkele dagen verpot ik ze dus naar de definitieve pot en grond.
De laatste paar dagen is het prachtig weer, ik zou durven zeggen: meer dan 28 graden op het dak waar dit schatje staat. Een van de andere redenen waarom ze dus zo sufjes staat kan hitte zijn, ze krult haar bladen wat op om het verdampen tegen te gaan.
dat ze zo sufjes staan is gebrek aan voeding
een autoflower moet je meteen in pot van 7 liter zetten ,10 liter is nog beter
dus snel overpotten en volgende week kan je beginnen met bloeivoeding
dat ze zo sufjes staan is gebrek aan voeding
een autoflower moet je meteen in pot van 7 liter zetten ,10 liter is nog beter
dus snel overpotten en volgende week kan je beginnen met bloeivoeding
Abel, ik heb al eerder een post van jou gezien waarin je iets zegt wat niet klopt. Je zegt dat de plant gebrek aan voeding heeft, maar in de natuur groeien de planten gewoon zonder voeding. De voeding ik helemaal niet nodig, dit is een extra'tje en het zou eerder komen doordat er een overdosis voeding werd gegeven waardoor de pH waarde te laag was. Als je iets zegt, controleer dan of dat waar is en zeg er anders bij dat jij dat denkt want je geeft hem nu verkeerd advies.
Verder ontopic:
Succes man mooi eiland Tenerife zou er graag nog een keer heengaan.
Mooi plantje, hopen dat hij nog mooier word dan de vorige!
de autoflower stond in een kleine pot
heb adviseerd ,want als ze in een grotere pot met potaarde staan
heeft de plant meer voeding dan in een kleiner pot
heb helemaal niks gezegd over groeivoeding geven
en verschillende wiet leverancier geven het advies om een autoflowers in potten van 7 liter te zetten
en voor advies geef jij dan
jij hebt alleen kritiek
en daar heb je als mede grower niets aan
de autoflower stond in een kleine pot
heb adviseerd ,want als ze in een grotere pot met potaarde staan
heeft de plant meer voeding dan in een kleiner pot
heb helemaal niks gezegd over groeivoeding geven
en verschillende wiet leverancier geven het advies om een autoflowers in potten van 7 liter te zetten
en voor advies geef jij dan
jij hebt alleen kritiek
en daar heb je als mede grower niets aan
Ik zeg toch ook niet dat het niet klopt dat een plant het beter doet in een grotere pot, maar jij zegt dat de blaadjes hangen doordat hij te weinig voeding heeft gegeven en dat klopt niet. En ik wens hem gewoon succes, als hij een vraag heeft reageer ik daar wel op of als ik iets zie wat helemaal niet klopt. Ik ben geen top-grower dus ik weet niet super veel over kweken en kan dus niet aan 1 foto zien of er iets mis is aan een plant of het moet wel heel obvious zijn. Maar als jij iets zegt, zeg dan de waarheid. Misschien geeft hij nu ineens 2x zoveel voeding en DAT is schadelijk voor het plantje.
Laagje steentjes, dan normale aarde met canna-aarde en wormenshit. Ook zit er nog een buisje met gaten in. Dit omdat (en ik volg de voetstappen van monty) ze zo meer lucht krijgt, en omdat ik dan lang het buisje water kan geven zonder haar zouten naar beneden te spoelen. Zo komt het direct in de aarde.
Boven de buis heb ik gewoon de rest van de aarde erop samen met de plant erbij gedaan en nog eens een laagje (lichtere) steentjes zodat mijn aarde niet omhooog waait met de wind. In de vorige kweek (die nu te drogen staat) heb
ik nog wel wat aarde in mijn buds gekregen, samen met de witte bolletjes die in je in canna-aarde vindt. Ook had ik op het einde een wat harde grond. De spaanse zon is niet mild in de middag en kan je grond rap doen uitdrogen en steenhard maken.
Haar gewicht zonder water is 6.8 kilo. Heb na het verpotten water gegeven en momenteel staat ze op 7.4 kilo. Ik ga dus pas water geven als ik zie dat dat gewicht gezakt is. Op die manier kan ik ook de dosissen water bepalen om 1 dag wel, 1 dag niet water te geven.
Dat arme growertje in Spanje, plantje heeft wat te nat gestaan en het is alweer bal in het topic.
Niet teveel water meer geven en dan komt alles goed. Plantje ziet er goed uit, geen tekorten, gaat goed.
Rustig aan bekijken wanneer je begin bij te voeden.
Thx 4 the advice @Buizerd. Ik vermoed inderdaad dat ze wat te nat heeft gestaan. Altijd moeilijk om zo een klein beestje niet te overwateren.
Nu, heb zojuist nog eens gekeken en ze staat nog wat flauwtjes, wel groeit ze mooi door, nieuwe, lekker groene bladeren en meer en meer pistels. Het gewicht van de pot staat nu op 6.9, 0.1 minder dus van het normale gewicht.
Ik denk toch dat ik pas morgen ga water geven, zo laat ik de wortels de rest van vandaag zoeken achter water. Morgen als ik rond 2-3 uur thuiskom geef ik ze dan gewoon terug lichtjes water en hou ik het schema 1 dag wel - 1 dag niet aan.
Comment