Welkom bij mijn Alien contest kweekverslag, op 1 April 2012 zijn er 10 deelnemers uitgekozen die mee mochten doen aan deze contest.
Alien growshop sponsorde ons 4 femized Outdoor Grapefruit zaden en een Topgrowbox van Plagron met de alga middelen erin.
Op 13 April heb ik deze producten mogen ontvangen en zoals jullie van Alien gewent zijn was het helemaal top verzonden.
Zoals iedereen die wel eens iets bij Alien heeft besteld weet, zijn de producten van topkwaliteit en worden dus ook als topkwaliteit producten verzonden.
Ik kreeg een grote doos vol met witte piepschuimpjes en natuurlijk de producten, op deze manier kon er niks kapot gaan. Doos.jpg
Toen ik de doos openmaakte kwam ik de volgende dingen tegen: Frontshot.jpg
Ik ga jullie van links naar rechts uitleggen wat hetgeen is en wat het doet.
Alga Grow is een biologische basisvoeding die speciaal is gemaakt voor het kweken op aarde. Alga Grow gebruik je in de groeifase van de plant. Deze meststof op basis van algen zorgt voor een gezonde en gelijkmatige groei en goede wortelontwikkeling. Alga Grow zorgt voor een solide basis zodat de plant in een latere fase volop kan bloeien. Algra Grow.jpg
Power Roots, voorheen 'Roots', is een biologische wortelstimulator. Deze stimulator gebruik je in de groeifase en de eerste weken van de bloeifase. Power Roots stimuleert de groei van de wortels en verhoogt de weerstand van de plant. Het werkt snel, zuinig en wordt vrijwel direct door de plant opgenomen. Power Roots zorgt voor de ontwikkeling van sterke planten. Power Roots.jpg
Alga Bloom is een biologische basisvoeding die speciaal is gemaakt voor het kweken op aarde. Alga Bloom gebruik je in de bloeifase van de plant. Deze meststof op basis van algen zorgt voor gezonde, stevige planten en een rijke bloei. Algra Bloom.jpg
Vita Race Stimulator.jpg
Green Sensation is een krachtige booster die een hoge opbrengst garandeert. Deze stimulator is speciaal ontwikkeld voor de laatste vier tot zes weken van de bloeifase. Door de uitgekiende samenstelling voorziet Green Sensation in alle voedingsstoffen die de plant nodig heeft. Het zorgt voor een uitbundige bloei en vruchtzetting, een harde celstructuur en de beste smaak. Green Sensation Bosoter.jpg
Bio Supermix (Emmer).jpg
Er zat ook nog een mooie aansteker bij die volgensmij precies hetzelfde is als de populaire BIC-Aansteker, deze zal ik bewaren om deze oogst mee op te roken. Aansteker.jpg
Natuurlijk kreeg ik er ook een schema bij die uitlegt wanneer ik welke voeding moet geven, heel erg handig omdat ik zelf geen ervaring heb met voeding geven. Dit is namelijk pas mijn 2e kweek en mijn allereerste buitenkweek. Schema.jpg
En dan natuurlijk het aller belangrijkste, want zonder dit zou er geen plant groeien. Je raad het al de ZADEN, Alien heeft (in mijn mening) een erg mooie soort uitgekozen. Namelijk feminzed ''Outdoor Grapefruit'', deze zaden zijn feminzed wat betekent dat de kans op een vrouwelijke plant 99.9% is. Het is een Easy Sativa soort, dit betekend dat het een sativa is die niet 12 weken staat maar een sativa die je gewoon buiten kunt zetten en die dan al in half/eind december oogstklaar is. In Augustus begint de plant de bloeien en volgens de site van Alien growshop zou de smaak en geur heel erg fruitig zijn en het effect een lekkere ''uplifting'' high. Ik heb 4 zaden gekregen en ik ga er 3 zetten, waarschijnlijk 2 in potten en 1 in de volle grond. Begin mei ga ik de zaden ontkiemen en dan gaan ze gelijk de grond in en met mooi weer zet ik ze buiten neer en met wat minder weer zet ik ze voor op het vensterbank waar ze ook genoeg licht krijgen. Als ze wat groter zijn zet ik er dus 1 in de volle grond en 2 in erg grote potten. Ik weet nog niet pecies welke grond ik ga gebruiken. Zaadjes 1.jpgzaadjes 2.jpg
Naast dit kweekverslag ga ik nog een kweekverslag maken in een ander topic, als je deze kun je ook volgen als je wilt: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Frisian-Grower
In dit kweekverslag kweek ik pD 46 (vale), Danish Duck (vale) en Eroc x Danish Passion x DeepChunk x Arne x Cheesy Royal Danish Erdpurt.
Lijkt het je interessant, neem een kijkje .
Ook hou ik een soort mini-wedstrijdje binnen DIT kweekverslag, degene die raadt hoeveel gram ik ophaal met de 3 Outdoor Grapefruit (of er het dichste bijzit) wint een Frisian Floris zaadje (Dit is mijn eigen soortje een kruising van AK47 x Royal Frisian), de prijs is niet heel groot dat weet ik maar het leek me wel een geinig idee.
Ik wens iedereen heel vele succes toe met zijn of haar (buiten)kweek en hopen op een mooie zomer.
Peace!
vlrs
Comment