Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vorige week donderdag toen ik terug kwam van een bezoek aan poepzak2000 heb ik 3 Outdoor Grapefruit zaden in de potgrond gedaan (samen met alle andere planten), na 3 dagen staken ze alle 3 hun kopjes boven de grond en ze staan nu lekker in de vensterbank. Ze zijn al best wel gestrekt maar dit maakt niet heel erg uit omdat ik de 2 meest gestrekten gewoon een stukje dieper in de volle grond ga zetten (tot de lob blaadjes), zoals jullie misschien wel weten komen er dan ook gewoon wortels aan het gesterkte stuk stam dat je gewoon in de grond zet en er komt geen rot zoals veel mensen denken (Ik heb hier ervaring mee). Het is de afgelopen dagen niet echt mooi weer dus ik laat ze nog even voor het raam staan in plaats van dat ik ze al buiten neerzet. Deze update komt een beetje laat maar dat komt door problemen met mijn laptop, ook werkt mijn mobiel waar ik de foto's meer maak niet goed met de laptop die ik nu gebruik dus de foto's komen later.
Nog steeds problemen met foto's plaatsen dus deze plaats ik later, door het probleem met mijn laptop update ik ook weinig. Eenmaal ik mijn laptop terug heb zal ik meer en regelmatiger gaan updaten. Nu weer over naar hoe het met de plantjes staat. Ik heb de plantjes overgepot in 1 grote pot omdat ze heel erg strekten, zoals jullie misschien wel weten kun je alles tot onder (misschien zelfs wel boven maar dit denk ik niet) de lobblaadjes gewoon onder de grond zetten en hier groeien dan worteltjes uit. Ik weet ook dat het niet slim is om 3 plantjes in 1 pot te zetten maar hier komt gauw een oplossing voor en 2 ervan gaan sowieso in de volle grond. Maar er is 1 groot probleem, SPINT. Zodra ik het zag heb ik water aan de kok gezet en een shitload knoflook erbij gedaan, toen in een plantenspuit gedaan en ik spuit de plantjes nu voor ongeveer 1-1,5 week elke dag onder met dit knoflookwater. Ik heb uit veel ervaringen van anderen gehoord dat dit moet werken dus op hoop van zege. Verder gaan ze erg netjes en ze staan nu 24/7 buiten i.p.v. voor het raam, op deze manier strekken ze ook niet zoveel.
Spint zal vanzelf oplossen wanneer alles lang buiten staat. Spint doet het buiten namelijk niet zo goed, en heeft veel vijanden. Niet te druk maken Komt vanzelf goed! Wel verstandig om toch even met die knoflook aan de slag te gaan. Peper en nicotine gier werken ook goed als insecticide.
Als je TMV wil moet je er vooral tabak rommel op spuiten.
Wat Flier zei, als ze nog zo klein zijn, een cocktailtje maken, en dopen tot de aarde, hand op de pot.
Als je TMV wil moet je er vooral tabak rommel op spuiten.
Als je gier maakt met tabak, kook je het water met de tabak er in voor maximale potentie. Ik ken weinig (geen eigenlijk) virussen die 100 graden celsius overleven. Maar dat koken had ik er misschien bij moeten vertellen.
Comment