Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn Nice Groenten tuin 2012, Meerdere runs!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Damn Nice Groenten tuin 2012, Meerdere runs!

noem dat geen update.. pffff.. succes maar weer..

T

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiPulse View Post
      Een foto laten verschijnen in een post doe ik altijd door op het foto-icoontje te drukken (een soort van vierkantje met een boom in getekend, net boven de tekst die je typt als je een bericht schrijft, naast je lettertype enzo) Dan kan je ook de foto direct van je computer halen, of via een link (als je een link gebruikt moet je soms wel "Retrieve remote file and..." wegvinken)
      Als je dat niet wegvinkt, komt de foto op JD zelf te staan, in je eigen mapje.
      Dan heb je geen last dat ze opeens verdwijnen als imgshack ze ontdekt, en ze laden ook wat sneller.
      @DN Krijgen we ook foto's te zien van je cactussen en vleesetende plantjes ? tresheureux.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@qnq, me mapje raakt al weer bijna vol daarvan,, dus wil t liever via imageshack doen,

@T, zoals ik al vermelde, er was eigenlijk niets up te daten maar wilde even vertellen hoe de zaken gingen..

De cactussen en vleeseters zitten op t moment in me micro kweek verslag, http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-planten/page4

heb de cactusse gisteren overgepot btw

greetz

Comment

waw man, wat jij doet is een droom voor mij:p ik zou ook ooit graag een eigen kruising maken, is uw kruising al stabiel?
          echt fantastisch project, veel succes!

Comment

nop, deze zomer ga ik dus de plant selecteren en daarna binnen stabiliseren..

snelle update alvast:

op de 1 of andere manier doet de danish passion t gewoon niet, 4x kwame ze boven, maar daar bleef het bij, de kop ging bij allemaal niet rechtop staan maar bleef naar benede kijke en ging dood..

vandaag heb ik geplant:
            Nadia,
            Purple widow
            danish passion x Nepal
            paar danish x uk08 (zijn er wel al 2 van boven, enover gepot)
            Henkes Lolland
            Henkes Lolland x Guerilla Gold (ipv danish passion)
            Royal Dane (voor zekreheid 1 van de soorte het iet doet)
            Red escape

Ook ben ik alvast begonnen met de planten die ik in de kuipen wil doen (hoopte eigenlijk dat de rest al verder was, maja met de natuur kn je niet alles doen he..)

Anesthesia
            Heribei
            Grapefruit Outdoor (maar gaat verder in me alien contest)

Verder heb ik 4 AfhazexLR naar definitieve potten verpot !

Ook heb ik er een extra cactus + 2 vleesetende planten erbij genomen..!

Greetz

Trouwens, voordat ik het vergeet te vermelden..

Ik wil Vale en HJM graag heel erg bedanken voor het snelle reageren op mijn verzoek om de soorten die bij mij waren "uitgestorven"!

thanks!

Comment

You're very welcome, veel succes ermee!

Comment

Ik zal je stalken

Comment

Comment

Balen van de dode plantjes, maar het is in ieder geval nog zeker niet te laat! Achja een beetje tegenslag hoort er ook bij en je kan er uit leren!
                    Succes met de rebound, ik blijf je volgen!

Comment

Vandaag op 20.05.2012 gaan wij het visuele aspect eens uitbreiden.. weer een echte update!

eindelijk komen de planten wel boven, en als malle! we gaan weer lekker en de potten worden alweer schaars.. :o dus dat betekend snel groeien, snel selecteren en de tuin/kuipe in hup hup hup

Ook de AFhazexLR doen het goed! zijn over gepot naar 4L potten ongeveer, met wat kalk, bloed en beendermeel erin .. echter is er 1tje beetje aangevallen door een slak die mij al ff terroriseert maar ik niet kan vinde.. hmmf,, wacht maar tot ik die vind, die gaat gaat lijdee!!

ok ok, PICTURE TIME!

AFhazexLR:
                      IMG_5910.jpgIMG_5911.jpgIMG_5912.jpgIMG_5913.jpglr.jpg(als enigstovergebleven lr.. hou ik om te kijken naar de af verschijnselen bij de kruisngen)

't ressie:
                      IMG_5915.jpgaangevrete ana..
                      De 2 DPxUK08 die t wel hebben overleefd.. en zijn al overgepot.. IMG_5916.jpg
                      Het ressie dat al is geplant.. IMG_5917.jpgIMG_5918.jpg
                      Nog een run die nog boven moet komen, vandaag geplant.. staat naast mijn Ana die bestoven is met de HL manIMG_5919.jpg

Wat zijn nou eigenlijk de plannen deze kweek..:
                      Danish Passion is buiten gesloten.. op de 1 of andere manier kwamen ze wel op, maar waren ze niet sterk genoeg om hun koppie in de lucht te steken, dus vielen automatisch alweer af..

Verder heeft het rotten mij veel schade in mijn supplies aangericht, en ik heb alsnog wel wat kunnen vervangen..

wat ga ik nou daadwerkelijk zetten:

Purple Widow (ikkrijg binne kort nog wat extra zaden voor t geval dat.. staan er nu maar 2/3 van namelijk)
                      Danish Passion x UK08
                      Danish Passion x Nepal
                      Henkes Lolland
                      Henkes Lolland x Guerilla Gold (heb ik er maar 2 van, dus we zien wel )
                      Red Escape (heb ik er maar 3 van geloof ik, dus we zullen zien..)
                      Royal Dane (is erbij gekomen, voor de zekerheid .. zaden kweken kan iig wel d.m.v. stekken)
                      Royal Dane x Typhoon (komt eraan, ook maar 2, maar we zullen zien)
                      Nadia (waren errug mooie zaden moet ik trouwens zeggen, leken wel een paarse gloed te hebben..?)
                      Anesthesia (kheb een nieuwe, niet herma gevoelige erbij,, super!)
                      Heribei (femenished, 1 maal)

zoals te zien flink wat meer soortjes als ik eerst wilde, maja in gevAlle van schaarste, moet je juist overmatig produceren.. We zullen zien wat eruit komt, maar iig veel verschillen..

Gelukkig heb ik iig een zware barriere overwonnen, het zaaien en opkomen xD.. maar het lastigste is nog lang niet geweest.. Dat wordt denk ik toch wel het selecteren en wie nou wel mag blijven leven xD als echte hobbiest is het toch onmogelijk om al die planten om te brengen .. breng ik de weesjes liever nog in het bos..

Owhja voordat ik het vergeet te vertellen.. Die brede bak achterin me micro kasje, daar zitten 25 Royal Frisian zaden in. Vorig jaar had ik een RF die 3 bladeren per node maakte, ipv 2. Hiermee heb ik zaden gekweekt met een normale RF en ik ben nu wel benieuwd of er nog nakomelingen het fenomeen bij zich dragen.. We zullen zien, en is leuk voor de hobbiest!

Dat was het weer Folks.. Tot snel!

groetjes

Comment

je ben aardig wat vanplan DAMN , ben benieuwd
                        gelijk even geabonnneerd kom nog wel es spieken bij je.....

s6 ermee
                        Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

:alienstoned:​← klik hier

sigpic

Comment

In het zout rollen en dan in de zon laten creperen die slak als je hem vind!
                          Nou, goed bezig in ieder geval! Nu nog hopen dat het zonnetje gaat schijnen en je zit sowieso goed!
                          Kweek ze!

Comment

heerlijk zo`n volle tuin.. zie ik graag gaat wel lekker ook zo zie ik.. ben benieuwd naar die rf zaden wat die gaan doen.. leuk project..

good luck

Comment

Waarom legt iedereen eigenlijk die bruine steentjes in de pot? ( ben de naam even vergeten)

Comment

@b0riis
                                hydrokorrels of kleikorrels,
                                das toch voor goeie luchtcirculatie en dat het water beter wegloopt ?

Correct me if im wrong!

Comment

Bezig...
                                X