Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn Nice Groenten tuin 2012, Meerdere runs!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Damn Nice Groenten tuin 2012, Meerdere runs!

laatste paar fototjes:

paar mooie inzoom shotsIMG_6049.jpgIMG_6050.jpg

Hopelijk zijn jullie weer genoeg voorzien van informatie!

groetjes~!!

Comment

Wow, je hebt daar toch zowat een dagtaak aan om alles bij te houden. Creatief met schoenenrek haha. Ben benieuwd hoe het met je onvrijwillig getopte plantje gaat aflopen.

Maar ik ben vooral nieuwsgierig naar die Heribei. Naar aanleiding van jouw topic het een en ander over gelezen. Die ga ik zeker ook eens proberen.
      Ziet er allemaal leuk uit.

Comment

Ziet er goed uit!

Comment

thanks thanks

mini update, mondeling:

Ik heb gisteren (bijna) alle planten over gepot naar 11 Ls. enkele zitten nog in een 2 tot 3 L pot, maar dit komt later wel weer, was nu al een flink gedoe! de 2 anas in de hangpotten, zijn overgepot naar een, ik schat 5L Hangpot. De planten doen het erg goed, ze lijken zich goed te vermaken! gisteren de planten wat water + voeding gegeven. oa wortelstimulator en 2 verschillende groeivoeding. Ik heb de planten net weer allemaal ongeveer een halve liter water gegeven, want met dit weer kunnen ze wel een slokkie gebruiken!

verder, minder goed nieuws.. blijkbaar wordt de danish passion x nepal een SUPERRR lekker soortje!! huh? hoe kan dat slecht nieuws zijn,, en hoe kom i kdaarbij..? vanacht is er weer een slak in een dpxn geklommen, ditkeer een andere en heeft weer het toppunte weggegeten,, nr 2 al die natuurlijk getopt is! Hopelijk komt die er snel bovenop! want dit kost dageennnnnn... de andere getopte begint ook al weer verder te groeien, dus wel goed nieuws!

Verder.. ik heb vandaag van de +- 20 royal frisian 3 planten getopt. Ik heb ze niet zomaar getopt, maar op een manier die ik hier ooit op t forum is heb gelezen, ik ben hiervan de naam kwijt. Ipv de hele groeischeut weg te halen, heb ik met een schaar dwars door de groeischeut heen geknipt. Het gevolg hiervan zou moeten zijn, dat de plant ipv met 2 scheuten door gaat, mss wel met 4 tot 6 scheuten doorgaat.. we zullen zien! zou wel fijn zijn als ze alle 3, 6 scheuten aanmaken. dat betekend dat de uitlopers gelijk genoeg zijn om de rest van de planten hieraan vast te kunnen koppelen, en we er 1 overhouden die als hoofdtop kan fungeren! als dat lukt, wat denk ik nog et makkelijkst wordt, begint denk ik de zwaarste klus, namelijk het zorgen dat alles uiteindelijk naar 1 hoofdtop gaat, en de rest niet afsterft..

anyways,, we zullen zien hoe het gaat lopen!

tot snel!

owhja wsl komt er zondag weer geen update, maar maandag oid. reden..? ik ben zondag de jarige joep wordt ik eindelijk een tiger

laterrr

edit:

ik had gelijk! de dpxn is een lekker soortje! ditkeer zat op de laatste normale plant, recht op de top een naaktslak! dwars door de slakkenkorels recht de plant in naar de top! ben ik ff blij dat ik t meteen zag, en niet de volgende ochtend waarna mijn top op de grond ligt!!!

ik heb meteen maar een dikkere barriere van slakkenkorrels rond elke stam gestrooit, in de hoop dat die motherrfuckers daaraan dood gaan! de slak die deze plant in was gekropen heeft het flink te bezuren gehad iig! de schep hakte m in 1000 mootjes!!

ik begin me toch wel zorgen te maken, vooral om de dpxnepals.. weet iemand een andere manier, die slakken verdrijft en die en grotere slagingskans bevat.. ik dacht mss aan heel fijn gaas, en dan die uitstekende stengels te gebruiken als soort gevangenis.. maar ik weet niet of dit veel nut heeft.?

help meee :O
          Last edited by Damn nice; 20 June 2012, 23:01.

Comment

Ik heb ooit eens iets gelezen over scherpe dingen op de bodem waar slakken niet van houden,.... grof schelpenzand, glasscherven, fijn grind. Ook stank vinden ze niet fijn. Knoflookteentjes in de grond.
            Geen idee of t ook echt werkt, maar misschien het proberen waard.
            Bekertjes half gevuld met bier ingraven. Slakken zijn dol op de lucht van gist. Maar of dat lekkerder is dan je plantje??

s6 ermee en alvast een fijne verjaardag zondag "Tiger"

Comment

Absoluut. Ze storten zich met open ogen in 'n pot bier en verdrinken.
              Maar ze kunnen ook via andere planten overkomen en zelfs onder de oppervlakte kunnen ze kruipen.

Glasscherven in de tuin of op guerilla is geen strak plan.

Filmpje (tnx to NiPulse) en de andere filmpjes rechts..er is genoeg te vinden over slakken
              Last edited by QnQ; 21 June 2012, 10:57.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik heb zo mijn eigen manier tegen slakke... "het is een test"

klik hier
                Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

:alienstoned:​← klik hier

sigpic

Comment

heb 2 blikjes met bier ingegraven,, hopelijk werkt t !

Comment

imageschelpenzandvogelzand.jpg hiervan een kring om je plant en je heb er ook geen last van

sigpic

Comment

Ik heb net de hele thread gelezen, VET MAN, Ik ga je blijven volgen!

Comment

Hoe is het met je slakjes afgelopen???

Comment

sigpic

Comment

hahaha goed bezig
                            ik koop gwn gif

Comment

Me buurman ziet me al lopen met een lamp op me kop hahahaha Al die klappen met schep
                              Kicke filmpie ouwe lig dubbel hier

Comment

Lol arme slakken je zal maar zo'n maniac met een spatel achter je aan hebben zitten

Comment

Bezig...
                                X