Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn Nice Groenten tuin 2012, Meerdere runs!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Damn Nice Groenten tuin 2012, Meerdere runs!

De Henkes Lolland..

Ik had eerder al last van bladluis, maar het wordt steeds erger! op de 1 of andere manier zit mijn plant ook steeds vol met die klote vliegen die al die rot beeste meeneme,, ik snap er niets van. miss komt het door de geur want ze ruikt echt errg zuur deens, erg lekker daar niet van maar het heeft wel zo zijn nadelen.. ik had tijdje gelede dat lieveheersbeestje op die plant gezet, waar ook een foto van was, en wat bleek.. ze was zwanger!! overal lopen nu larven van het lieveheersbeestje, welke zon 600 luizen schijnen te eten voor ze een lieveheersbeestje worden, welke hierna 100 luize per dag eet.. hopelijk wordt dit wat want anders moete we zwaardere maatregelen gaan nemen die ik liever niet wil nemen omdat ze al in bloei staat.. genoeg gelult,, heres the pictures:

IMG_7165.jpgIMG_7166.jpgIMG_7170.jpgIMG_7171.jpgIMG_7173.jpgIMG_7174.jpgIMG_7175.jpgIMG_7178.jpgIMG_7186.jpgIMG_7190.jpgIMG_7195.jpgIMG_7201.jpg

zoals jullie zien stikt het van de bladluis, maar er zijn ook veel troepen gearriveerd die deze vernietigen, dus wie weet komt het nog natuurlijk gezien goed! xD

op naar de volgende post, de Royal frisians en de haze

Comment

Vrij weinig te zeggen over deze, gewoon toppen op een stokkie die lekker doorbloeie..

IMG_7192.jpg
      IMG_7210.jpgIMG_7211.jpgIMG_7212.jpg

De volgende post, de dikke vette heribei dame, met prachtige ronde vormen, en dan ook nog dik sappig ook!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De heribei,

Toch echt wel een flinke topper! vrij weinig over te vertellen, behalve dat ze echt in hoog tempo dikke toppen aanmaakt, echt niet normaal.. echter zijn hier ook bladluizen, redelijk veel, op gesignaleerd gelukkig ook een lieveheersbeestje, maar ik ben toch echt bang dat ik voor deze plant toch echt gif oid nodig heb, heeft iemand nog alternatieve tegen bladluis???!!

fotos!
      IMG_7220.jpgIMG_7221.jpgIMG_7222.jpgIMG_7223.jpgIMG_7224.jpgIMG_7225.jpgIMG_7226.jpgIMG_7227.jpgIMG_7230.jpgIMG_7231.jpg

Mooi he :p

volgende post de laatste, nog wat vleeseter shots en cactusse

Comment

jaja, alweer de laatste post, en met weer eens wat anders.. de vleesetende planten gaan lekker, de bloem achtige gaat zelfs heel lekker denk ik, want die wilt zelfs een echte bloem gaan maken voor zaadjes volgens mij egt vette shit, en de rest van de planten maken ook keihard nieuwe steeltjes aan..!

De cactussen gaan ook goed, voor hoever een cactus goed kan gaan rustig aan groeien, erg lastig om te zien natuurlijk, maar vergeleke met oude fotos zijnze al pittig gegroeid..

kheb zelfs 3 nieuwe cactussen erbij gehaald, waarvan een inzoom shot is

IMG_7134.jpgIMG_7135.jpgIMG_7137.jpgIMG_7160.jpgIMG_7161.jpgIMG_7163.jpgIMG_7164.jpgIMG_7234.jpgIMG_7235.jpgIMG_7236.jpgIMG_7237.jpgIMG_7238.jpg

dat was het dan alweer! graag wat comments en miss tips tegen bladluis en/of al die klote vliegen die ze erheen brengen..

greetz!

Comment

Waarom post je zoveel achter elkaar, het is best irritant.
          Wel mooie planten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
            Waarom post je zoveel achter elkaar, het is best irritant.
            Wel mooie planten.
            Je kan maximaal 15 fotos per post poste.. aangezien ik zon 60+ fotos upload kost dat de benodigde ruimte,, ik heb het liever ook anders en allemaal in 1 post maar dat past niet.. of ik weet iig niet hoe en dit is toch wel de snelste manier..

alsnog mijn excuses hiervoor, hopelijk make de plaatjes het wel goed!

greetz

Comment

Misschien moeten je dames les krijgen van je vleeseters in vliegen vangen

Idd heel veel foto's maar wat mooi is mag gezien worden.

Jammer van de luizen. Behalve lieve heersbeestjes weet ik ook zo ff niks zinnigs.

Je kunt bladluizen heel eenvoudig met koud water wegspoelen. Zet je planten buiten neer en zet de waterslang erop. Goed doorspoelen en op de bladeren richten. Zet losse planten liefst op de tegels zodat je kunt voorkomen dat de luizen terug op een plant kruipen. De luizen waarderen kou absoluut niet en bij herhaling zullen ze besluiten een andere plek te zoeken.

De meest bekende variant om te gebruiken is de plantenspuit gevuld met water en afwasmiddel. Dit werkt een paar dagen en is niet schadelijk voor je planten. Bij herhaling zullen de bladluizen niet meer terugkeren.

Leg bananenschillen op de aarde rondom de aangetaste planten. De zoetige geur trekt de luizen aan en ze gaan er in zitten. Gooi de schillen om de dag weg en plaats nieuwe. Zo verwijder je langzaam alle bladluizen. Let wel, het voortplanten van de luizen gaat zo snel dat de kans groot is dat dit middel niet toereikend is of dat je heel veel bananen moet eten.

Een paar tips van deze http://www.duurzaamthuis.nl/bladluis...den-op-planten site.

s6.

Comment

Even los van alle wiet: je vleeseters zien er goed uit! Aankomende lente kun je de overgebleven dionaea (bekjes) uit elkaar trekken, die grote bos, dat zijn er namelijk minstens 4 stuks. Ik zal ook binnenkort eens kijken of ik nog een mooi verassingspakketje voor je kan maken. Het Sphagnum groeit hier letterlijk de bak uit, dus dat kan ik je sowieso sturen. De drosera die ik je eerder stuurde heb ik nu ook een stuk of 200, maar ik moet even kijken hoe ik die ga versturen, en of dat niet te laat is ivm de aanstormende winter.

Over de wiet nu: Ziet er allemaal heeeeeerlijk uit man! Ik heb ook nog flink wat lrhaze zaden van de plant getrokken, en ook gepoogd een kruising te maken met Amnesia Autoflower. Maar of die geslaagd is, dat weet ik pas rond eind december. Je royal dane doet het uitermate goed, zoals je kon zien in mijn verslag. Mooi dat ze bij jou in de tuin ook lekker gaan! Godverdomme alles gaat lekker daar! Mooi!

Ik heb geen mail gehad helaas, er staat me wel iets bij van een dronken avond waarop ik alle mailboxen van al mijn accounts heb leeggegooid.. Ik houd het voorlopig op blowen, dus een volgende moet zeker aan komen en antwoord krijgen

Ga zo door in die tuin!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@kink,, dat wegspuite heb ik al eerder gezien en gehoord, maar in verband met het volop topen maken ga ik het er niet op wagen,, ivm rot weet je wel die bananen schillen kan ik wel is proberen, beter iets, dan niets zegge ze wel is, en ik vind fruit lekker dus kan geen kwaad,, iig ik moet er van af!

@lr, ik had je een mail gestuurd, en zal ze zo nog eens sturen, of jij nog wat van die sphagnum kon sture en redelijk wat zodat ik me bak vol kan gooien met die troep zodat het wat levender eruit ziet :p ik heb nu wat mos maar eigenlijk vind ik dit te grof, en wil ik liever spphagnum, dat is toch wat subtieler he .. ik vroeg idd om die uitstervende,, ik wil daar een paar bosjes van neerzetten tussen de planten.. zelf heb ik ook al mijn laatste zaadjes van die bloemachtige geplant in dat kastje in die kleine potjes, en als dat wat wordt ga ik die er zeker bij zetten! ik wil die bak zeg maar naast mijn cactusse binnen zetten, dus de winter gaat er niet echt vat op hebben! dus ik denk dat ik ze wel in ontvangst kan nemen.....? over het uit elkaar trekken van die grote bos happers..... kweek niet echt of het zin heeft.. ze groeien nu goed, en kheb ze laatst naar die grote pot mt zn alle overgepot en ze lijken het erg goed te vinde met elkaar,, dus ik kan ze net zo goed zo houden waarna ze zichzelf wel doorplanten of zie jij een rede waarom het noodzakelijk zou zijn,.? ze hebb genoeg ruimte om uit te breide iig! heb je trouwens jou stek gezien van die kelken die uit de grond komen,, die gaat echht super rap!
                  tnx van de wiet, ze gaan idd erg goed vind ik zelf en bn der echt blij mee! ben wel benieuwd naar nog een kruising met die amnees! al trek je daar nog wat zade van, en ik weet niet of je nog pure af amnees zade maakt, maar ik ben wel bereid om wat te ruilen, zowizo wat van jou afhazexlr met mijnes,, k kom wel een jointje roke al is alles geoogst en tis een beetje te doen,, OVtje doet t weer he :p

greetz

ps ik heb echt me best gedaan over deze postl maar ik ben echt faking bezope dus weet niet of alles goed is :p

BEWERKING BERICHT,, NEXT POST!!

Geachte lezer,
                  Ik heb fv dringend een antwoord nodig, DOor die hl vind ik bij andere plante af en toe ook al bladluis.. ik vind dit niet superrr erg ofzo, maar ik heb sinds gistre ook spint denk ik in mijn HL gevonden, en dit gaat me dus wel TE VER!

ik vind het heel lullig voor die lieveheersbeestjes, maar nu gaat t toch echt te ver..
                  Nu de vraag, hoe moet ik dit bestrijde.. mijn planten staan al fv in de bloei en wil niet teveel troep gebruiken.
                  Ik hoorde al bayer, maar het is dus op t moment ook spint!
                  ook is bayer natuurlijk niet helemaal goed, dus wil t liever niet rondspuite...

Toen hoorde ik over groene zeep.. Dit schijnt te werken tegen spint EN luis.. klopt dit??
                  ik hoorde ook dat je ong 5 ml per L water moet gebruiken,, klopt dit ook?
                  Ook hoorde ik dat groene zeep in principe totaal geen bij effecten geeft aan je plant enzo,, klopt dit ook???

Als het klopt, is dit een goene manier.. Savonds rond 9 a 10 uur de hele plant, dus toppen, onderant blad, bovenkant blad, steel etc. besproeien met de oplossing. De volgende ochtend rond 7-8u met normaal water besprayen, gewoon om overtollig beestgerij en zeep weg te spoelen, zodat mijn toppen zo schoon mogelijk blijven..

Hoevaak moet ik dit toepassen? elke dag of 1x in de 2 dagen?

aub reactie!
                  Last edited by Damn nice; 7 September 2012, 14:41.

Comment

Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

:alienstoned:​← klik hier

sigpic

Comment

Ik loop nu dagelijks bladeren na met dubbelzijdig plakband op me vinger , had ook geen zin nog iets op de dames te spuiten aangezien er al lekkere toppen aanzitten . Het is een klote werkie maar bladeren zijn weer na leeg na een likkie met plakband

Comment

yoo jonges en meisjes,
                        Vandaag geen update kunne geve,, was dit weekendje bij me vriendin en hebben vandaag gehooid,, moet ook gebeure he dus ik ga proberen morge fototjes te maken!

Mondelinge update..

wat kan ik zegge,, behalve WAUW..
                        Dit jaar ben ik flink aan het knakken geweest, en het werkt gewoon super goed! in het begin denk je echt wat hangt mijn plant er maar zielig bij, maar de HLxGG is echt een toppenzee geworden met die weekend.. Haar geur is trouwens wat sterker gworden,, dus ruikt erg goed.

De RDs, ook wat een pracht met dat geknak.. dit lijkt nu ook gewoon 1 plant vol aan toppen, alleen het leuke is dat de ene plant paarse toppen aanmaakt en de andere niet.. leuk gezicht. De geur van de RD is echt mijn favo. Ze ruiken allebei zooooo lekker, en ik hoop dus dat dit een leuke oogst wordt en goede wiet want de geur trekt mij al het meest van allemaal!

Doordat het knakken zo goed verlopen is, heb ik ervoor gekozen om de Nadia ook te knakken. Ik heb dr ook weer gefimmed en op het moment is ze super veel mooie toppen aan het aanmaken,, ga zo door meid!

De heribei gaat maar door met die dikke toppen, maar deze is jamer genoeg ook in de hande van de bladluizen gevalle.. ik heb ze net met water en groene zeep ondergespote.. 5ml ong op een L.. eens kijken of dit werkt,, morge ochtend ff kijke of ze nog leve en fv afspoelen met normaal water..

De HL,, gaat gewoon super goed, maar zit echt VOLLLLLLLL met bladluis en spint is zich ook aan het ontwikkelen. 1 voordeeltje.. Het schijnt dat lieveheersbeesjes zon 100 bladluizen per dag eten, en als het goed is eten ze ook spint..? (togh?) en spint is kleiner dus ete ze nog meer van. Eindelijk heeft het wachten zijn vruchten af geworden ivm het sproeien van soort van gif. ik heb even geteld ennuh,, ik denk dat zon 5 a 10 larve nog niet aan het ontwikkelen zijn. Ik heb echter wel zon 40 larve gevnden welke, ong allemaal tegelijk, hun laatste schildje afwerpen en er een prachtig lieveheersbeestje uitkomt. al ete ze echt zon 100 bladluizen op, en ik denk dat ze allemaal wel in de buurd blijven met een overvloed aan voedsel,, dat er ruim 4000 bladluizen per dag weggevroten gaan worden, mss wel meer omdat ze in zon hoeveelheid zitte. ik heb zelf niet een goed beeld van hoeveel 4000 luizen zijn, en of dit veel is of niet.. maar ik denk dat ik met zoveel luize toch eerder de populatie ga terugdringe als dat ze zichzelf alsnog kunnen vermenigvuldigen,, wat denken jullie??

naja thats all, of nja de Royal frisians gaan lekker, maar das voor de hobby

groetjes

Comment

Gaat goed naar wat ik lees dan behalve die spint en bladluis dan

Comment

morge komt weer update, net fotos gemaakt, maar nu geen tijd om te uploade..

gaat erg goed inmijn tuintje idd thnx

Comment

Update 16/09/2012

Weer het 1 en ander te vertellen..

De HL,, was niet meer te redden,, heel veel beurten gehad met groene zeep etc.. maar werd steeds erger, en heb der uiteindelijk maar weg gegooid om zoveel mogelijk plagen uit de weg te houden,, deed me toch wel pijn want ware wel redelijk wat toppe..

IMG_7244.jpgIMG_7245.jpgIMG_7246.jpgIMG_7247.jpgIMG_7248.jpgIMG_7249.jpgIMG_7250.jpgIMG_7251.jpgIMG_7252.jpgIMG_7253.jpgIMG_7254.jpg
                              ALs het goed is hebben de andere planten er geen echte last van gehad,, hoop ik iig!

De royal frisians gaan ook wel goed! mooie topjes op stokkies! paar zijn over weekje of 2 klaar denk ik!

IMG_7255.jpgIMG_7256.jpgIMG_7257.jpgIMG_7258.jpg

volgende post komt nog 1 foto van de rf..

ik weet niet of het te zien is op dze fotos, maar als ik de fotos open kan ik heel ver inzoomen zodat ik de trichomes kan controleren,, als t goed is zijn deze allemaal al milkey, en een klein beetje amber

Comment

RF:
                                IMG_7259.jpg

De haze plantjes,, ze doen het niet echt,, een flop dus.. wsl ga ik ze weggeve om te stekke
                                IMG_7260.jpg

De heribei,, ze gaat echt super goed! alleen had laatst echt veeeeel last van bladluis. Ik heb een emmer met water en groene zeep klaar gemaakt, en ben met een spons alle bladeren af gegaan en heb echt miljoeeeenen bladluizen weggespoeld. Op het moment is het echt bijna over, maar ik geef der nog vanaaf 1 sproeibeurd, en ik denk hierna nog 1 a 2 x en dan moet t wel over zijn.
                                Ook op deze toppe heb ik ingezoomed, en er begint al het 1 en ander amber te worden,, super! het zijn echt dikke toppen aan het worden en steenhard! nu nog op het juiste moment oogste en goed droge!

IMG_7265.jpgIMG_7266.jpgIMG_7267.jpgIMG_7268.jpgIMG_7269.jpgIMG_7270.jpgIMG_7271.jpgIMG_7272.jpgIMG_7274.jpgIMG_7275.jpgIMG_7316.jpg

Mooie topjes he

volgende post gaan we weer

Comment

Bezig...
                                X