Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ze werken idd als buffer, wateropslag, luchtigheid in de grond etc..
Hierom verwerk ik ze ook in de grond..
Ik stop ze ook aan het oppervlak omdat ze, net zoals houtsnippers, als een soort isolatielaag zorgen waardoor niet gelijk al het water verdampt en hierdoor de grond kurk droog wordt..
kleine update: verdomde kut slak heeft weer toegeslage, alleen steeltje is over van die aangevrete lrxhaze.. als ik hem te pakke krijg !!! :@
verder zijn er weer stuk of 10 plante uitgekome dus gaat lekker zo! met dit weer gaan ze iig als een malle! die kleintjes van vorige update beginne al wortels aan de onderkant van het potje te make.. dat wordt lastig met overpotte xD mss ff langs growshop en groot inslaan ..
slugmaze.jpg rond je plantjes strooien, als je dat kan vinden tenminste Er is zelfs een heel boek over geschreven, 50 ways to kill a slug!
En bij die kleintjes die je wil overpotten, kun je bij het overpotten niet het uiteinde van die wortels er af knippen waardoor ze gaan vertakken en nog eens zoveel meer wortels gaan bijgroeien? Ik had eens zo iets gehoord dacht ik (smartpots zouden ook zo werken) en het zou je plant alleen maar ten goede komen. Achja, dat denk ik toch, ik heb het zelf nog niet gedaan en je komt het niet zo vaak tegen dus ik weet niet of het echt zou werken zoals ik het zeg.
Er staan hier in het buitentopic en in het guerillatopic zat manieren om ongedierte te weren.
Als je weet dat je een slak hebt rondrennen moet je maatregelen nemen, want anders komt-ie gewoon elke avond dineren.
Zout is niet goed voor je plant, bier is bijvoorbeeld wel een tovermiddel.
Slakken verkiezen euthanasie in bier boven elk plantje.
Rare jongens, die slakken.
Wortels knippen doe je niet bij jonge planten, en die potten komen toch wel vol.
Als het een grote slak is, met een huisje, gewoon oppakken, in een opengesneden blik bier doen (met bier er nog in), klontje kruidenboter erbij en op het vuur zetten! Als het kan, die slak twee dagen laten uithongeren van tevoren ivm sporen van giftige planten. 15 minuutjes koken en je kunt aan tafel.
Mijn excuses voor de wat latere update! ik heb een druk weekend gehad met, wsl vele als jullie, genieten van het prachtige weer!
vandaag maar eens de tijd genomen om eens dichter bij de planten te gaan kijken die ik nou werkelijk heb, en das natuurlijk een perfecte gelegenheid om het ook eens op film voor jullie te zetten.. Hou je vast want komt een flinke update !
Ten eerste heb ik alles geselecteerd op soort,, eens zien wat voor vlees we in de kuip hebben!:
met ze alle gesorteerd op een rij: IMG_5927.jpg
De trip Royal frisian, jammer genoeg geen trips.. mss ga ik hier een projectje mee doen, namelijk alle stammetjes aan elkaar koppelen als een soort dr. frankenstein project, mwuahhaha *donderrrrrrrr*IMG_5928.jpg
Henkes Lolland x Guerilla Gold, gaat netjesIMG_5929.jpg
De Nadia, gaan allemaal super goed, wat een plant! echt een favo soortje voor buiten..! IMG_5930.jpg
Henkes Lolland, gaat zn gangetjeIMG_5931.jpg
De anesthesia, die 2 bakjes had ik nog, en deze hangen aan het balkon: IMG_5933.jpg
Danisch Passion x Nepal, ook een snelle groeier, heb er goede verwachtingen van: IMG_5935.jpg
Danish Passion x UK08, en wat kleiner soort lijkt wel, maar heeft toch zijn overeenkomsten IMG_5936.jpg
De Royal Danes.. IMG_5937.jpg Maar w-w-w-whaat!? geen trips van de RF, kome er 2 van de RD boven als laatste.. hadden klein beetje hulp nodig, maar is toch nu echt een feit! zal het toch genetisch zijn..?? IMG_5938.jpgIMG_5939.jpg
De Purple Widow, 1 gaat super, ander is beetje sloom..?IMG_5940.jpg
De Red Escape, zien er beide erg gezond uit! keep on comming IMG_5941.jpg
En tot slot, de Heribei! super mooi plantje, en omdat het een fem. is, en op mijn balkon one of a kind, heeft deze alvast zijn pot (11) gekregen voordat die de kuip in gaat. Alvast voor bemest met wat korrel etc etc. en lekker flink wat kalk, want hier hield de anasthesia iig veel van, dus wsl deze ook wel IMG_5943.jpg
Zoo, dat waren de soortjes,, nu wordt het selecteren geblazen! met zoveel soortjes kan je geen achterstanden of mongools instand houden, kost teveel bruikbare ruimte en tijd!
~volgende verslag gaan we verder, ivm teveel fotos in 1 post~
Na wat selecteren de gekke en gehandicapte weggehaald, en deze grond gerecycled om de rest van de wel nuttige planten te kunnen overpotten. Deze planten zijn uiteindelijk netjes geplaatst in de voor hun gereserveerde plek in de zon. Hierbij heb ik gedacht aan de toekomst, ofwel mijn mogelijkheden..
Het aantal grote potten van mij is redelijk beperkt, en al helemaal de ruimte. Ik wilde maximaal 3 planten van elk overhouden, maar bij sommige kom ik tekort.. Alsnog zijn dit ruim 20 planten als het er niet meer zijn.. Hierom heb ik voor de volgende oplossing gekozen. In totaal heb ik nu:
*2 PW
*2 RE
*5 Nadia
*3 DPxN
*2 DPxUK
*2 HL
*1 Heribei
*4 Ana
*2 RD (+2xtriploid)
*2 HLxGG
*xx aantal RF
Ik ga ervoor kiezen om op het plekje, wat onbeschut is ongeveer, de volgende planten te zetten:
- DPxUK
- DPxN
- HLxGG
omdat ik niet zeker weet of ik wel een vrouwtje heb tussen 2 planten van 1, kies ik ervoor om ook de RD erbij te zetten..
Om ruimte te besparen, en omdat het op deze plek makkelijk kan, ga ik dus aan het eind van de week, wanneer de planten ongeveer wel volgeworteld zijn, 2x HLxGG + 1xRD, 2xDPxUK + 1xRD, 3xDPxN zetten in een redelijk driehoekje op hun definitieve plaats. Hopelijk komt er uit elk spotje minstens 1 vrouw, waarna de rest verwijderd kan worden (uiteraard na het stekken van een mannetje + vrouwtje). ~Ik had mijn titel wel de boot van Noah kunnen noemen btw xD~, Om deze een goede start te geven in de tuin, zijn al deze planten, op 1 RD na dan, in een klein kasje gedaan die ik heb gekregen.
Om de rest ook zo optimaal te benutten zitten er 2 Anas in die hangpotjes, zitten er 2 RE, 1 HL, 1 RD en 1 PW in een hang"tuig" aan de binnenkant, en staat de rest op stoelen verdeeld:
Zo dat was weer de gang van zaken, we zijn weer wat opgeruimd,, maar whut whut..?! we moeten ook weer verder he!
Vandaag krijg ik 2x Royal dane x Typhoon binnen,, vond ik wel vette naam hebben!
Deze gaan uiteraard ook weer tussen de watten, voor in het geval dat er een andere plant het niet doet, of beide man is, zoals bij de RE..
om kansen te verkleinen met betrekking tot de rest, plant ik ook vandaag nog 2x HL en 3x Purple widow, omdat ik gewoon echt 1 grote purple widow wil hebben.
Ook gaan we verder met een verduisteringsproces. Ik ga wat haze zetten! mijn plan hiervoor is als volgt:
De haze/sativa planten zet ik 1 week buiten in groei, waarna ik ze in mijn micro hok, verduisterd op 12/12.. met mooie dagen wordt deze buiten gezet, en als ik hiervoor de mogelijkheden heb dan. Op deze manier hoop ik maximaal plantjes van +- een halve meter te krijgen,, ~!experts met sativas die hierover kunnen oordelen..?!~ waarna ik, namate ze groter worden, een bak ga maken van hout (wsl) welke ik hierover heen kan zetten nadat ik van elk soort 1 vrouw heb geselecteerd (mannen worden uiteraard bewaard voor stuifmeel). Dit is de eerste keer dat ik ga verduistere, en we zullen zien! Ik ga heb het volgende geplant:
- NL5xHaze (9-11 weeks)
- Elefant Haze ([himalaya goldxwonder woman]x[(nl5xhaze)xTamaguna]
- Omnis Haze [(nl5xhaze]xdragon haze]
- Amnesia Haze
- Een onbekende haze, welke ik ooit (enkele jaren geleden) heb gekweekt en zaden mee heb gekweet.. ik heb geen idee of ze gaan uitkomen of niet, we zullen zien!
Dit was het weer,, hopelijk zijn jullie weer een beetje bij!
Comment