Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend kweker, eerste kweekje, en zou het erg op prijs stellen om op deze manier tips en hulp te krijgen. Ik ben van plan om de plantjes eerst binnen voor te laten groeien en ze daarna in de dakgoot te zetten, op het zuiden.

Ik heb zojuist mijn vijf feminesed autoflower zaden binnen, Auto Bomb Autoflower. Ik heb alle vijf in, volgezogen, sproud pads gelegd, die in een ovenschaal gedaan en de boel op de verwarming gezet. Verder heb ik de potten, potgrond en waterspuit al gekocht. Daarnaast heb ik Plagron 13-14 gekocht, maar volgens mij is dat pas voor de bloeifase.

Ik heb eigenlijk meteen al twee vraagjes, staat de boel zo goed? Of is het te warm op de verwarming? En vanaf wanneer zouden jullie de potten in de dakgoot zetten?

Alvast bedankt!

Foto's:

image (5).jpgimage (4).jpgimage (2).jpg

Re: Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

In je dakgoot? Als je dan regent lijkt dat me niet heel erg goed voor je dakgoot en die regenpijp raakt dan verstopt lijkt me.
    Je kan ze beter in potten of in de volle grond zetten denk ik, maarja je kan het proberen.
    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vlrs View Post
      In je dakgoot? Als je dan regent lijkt dat me niet heel erg goed voor je dakgoot en die regenpijp raakt dan verstopt lijkt me.
      Je kan ze beter in potten of in de volle grond zetten denk ik, maarja je kan het proberen.
      Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil ze wisselend buiten en binnen zetten. Als het lekker weer is, mogen ze in de dakgoot, bij minder weer achter het glas in de vensterbank. En ze komen nog in 4L potten te staan, maar het leek me beter om daar even mee te wachten totdat ze uitgekomen zijn.
      Denk je verder dat de opstelling zoals die nu is, wel goed is?

Comment

Dakgootkweek is nu al dik!
        zorg wel dat water onder je potten door kan stromen idd.

Suc6 en Smookse

Comment

Gaaf initiatief, die dakgoot! Ben erg benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.
          Ik zou je box niet direct op de verwarming zetten, die wordt soms 50 graden. Een magazine of een boek er tussen leggen zorgt al gauw voor een meer aangename temperatuur. Echter, gewone kamertemperatuur moet prima zijn hoor. Gezien het weer, heeft het geen haast. Dus haal het er voor de zekerheid maar van die verwarming af, en zet ze gewoon in je woonkamer. Die twee dagen die je wint door ze warmer te kiemen, kun je beter besteden aan hopen dat het mooi weer wordt .

De voeding inderdaad pas geven wanneer je plant het nodig heeft. De eerste drie/vier weken zeker niet.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Gaaf initiatief, die dakgoot! Ben erg benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.
            Ik zou je box niet direct op de verwarming zetten, die wordt soms 50 graden. Een magazine of een boek er tussen leggen zorgt al gauw voor een meer aangename temperatuur. Echter, gewone kamertemperatuur moet prima zijn hoor. Gezien het weer, heeft het geen haast. Dus haal het er voor de zekerheid maar van die verwarming af, en zet ze gewoon in je woonkamer. Die twee dagen die je wint door ze warmer te kiemen, kun je beter besteden aan hopen dat het mooi weer wordt .

De voeding inderdaad pas geven wanneer je plant het nodig heeft. De eerste drie/vier weken zeker niet.
            Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de plantjes inmiddels van de verwarming afgehaald en ze op een tafeltje vlakbij gezet, het weer laat inderdaad nog behoorlijk te wensen over, dus ik heb geen haast. In ieder geval bedankt voor de tip!

Comment

Ik zit een beetje te twijfelen waar ik mijn plantjes neer zal zetten.
              Ik heb namelijk ook nog een kelder, waar al een tl aansluiting in zit. Ik zou ook alles daar naar toe kunnen verhuizen, maar ik vind een kweektent enz. te duur, dus de luchtvochtigheid is er wel hoog, er is niet heel veel aanvoer van verse lucht ( de deur kan wel open ) en de temperatuur schommelt ook wel aardig.
              Zal ik toch een groei- en bloeilamp kopen en alles met een kleine ventilator in de kelder zetten, of zal ik ze gewoon in de vensterbank houden en zo nu en dan lekker naar buiten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeterneeter View Post
                Ik zit een beetje te twijfelen waar ik mijn plantjes neer zal zetten.
                Ik heb namelijk ook nog een kelder, waar al een tl aansluiting in zit. Ik zou ook alles daar naar toe kunnen verhuizen, maar ik vind een kweektent enz. te duur, dus de luchtvochtigheid is er wel hoog, er is niet heel veel aanvoer van verse lucht ( de deur kan wel open ) en de temperatuur schommelt ook wel aardig.
                Zal ik toch een groei- en bloeilamp kopen en alles met een kleine ventilator in de kelder zetten, of zal ik ze gewoon in de vensterbank houden en zo nu en dan lekker naar buiten?
                lamp erop kan ook na de zomer nog...ik zou het eerst met de zon proberen nog een goeie week volgens weeronline

Comment

Dat ligt eraan, wil je er nog 100 euro tegenaan gooien of niet.
                  In de dakgoot kan prima, ik heb een jaar of 25 geleden ook twee plantjes in de goot gehad. Gewoon in vierkante potten, en idd zorgen dat het water er onderdoor kan.
                  Je moet alleen het weer in de gaten houden, als het gaat stormen moeten ze naar binnen, anders waaien ze weg
                  Zou ze zoveel mogelijk buiten laten staan, glas houdt best wat licht tegen, dubbelglas en HR++ nog wat meer, en binnen krijgen beestjes (want die komen ook zo hoog) alle kans om ongestoord hun werk te doen.

Zijn deze van Greenhouse of van Bomb Seeds ?

nb. Kun je op de "reageer-knop" drukken, in plaats van de "reageer met citaat-knop" ? Dat leest prettiger.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kweken in een dakgoot lijkt me niet ideaal. Bij mij in de buurt stikt het van de dakhazen. En die rotbeesten zijn dol op wiet.

Comment

Hier nog even een hele kleine update. Foto's van de dakgoot waar de plantjes in komen. Voor de duidelijkheid, ik woon op drie hoog en heb een raam op het zuiden.
                      Last edited by Peeterneeter; 18 April 2012, 15:22.

Comment

In zo'n goot is het prima kweken, mits de (over)buren je niet verlinken. Het is niet echt een guerillaspot.

Comment

Ik heb ook ooit eens aan zo'n daggoot gewoond. Zette soms de vuile borden in de goot voor Piet de huismeeuw.Meeuw.jpg

Comment

Dat is geen huismeeuw, maar een zilvermeeuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                              In zo'n goot is het prima kweken, mits de (over)buren je niet verlinken. Het is niet echt een guerillaspot.
                              Vijf planten wordt gewoon gedoogd toch? Bovendien komen de potten net over de rand van de dakgoot heen, dus voorlopig zal het wel niet zo opvallen.

Comment

Bezig...
                              X